نتانیاهو برای تشکیل دولت مهلت خواست

[ad_1] بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به اسحاق هرتزوگ، رئیس این رژیم گفت: همچنان مسائلی در خصوص تعیین وزرای کابینه وجود دارد. ما در حال مذاکره هستیم و به پیشرفت دست یافته‌ایم اما نیازی به تمدید مهلت تشکیل دولت وجود دارد. نتانیاهو پنجشنبه توافقی را با حزب تندروی “شاس” امضا کرد.

کد خبر : 291548
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
نتانیاهو برای تشکیل دولت مهلت خواست

[ad_1]

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به اسحاق هرتزوگ، رئیس این رژیم گفت: همچنان مسائلی در خصوص تعیین وزرای کابینه وجود دارد. ما در حال مذاکره هستیم و به پیشرفت دست یافته‌ایم اما نیازی به تمدید مهلت تشکیل دولت وجود دارد.

نتانیاهو پنجشنبه توافقی را با حزب تندروی “شاس” امضا کرد. این یک گام مهم در مسیر تشکیل دولت رژیم صهیونیستی است. بر اساس این توافق، حزب شاس پنج پست وزارتی در دولت آتی خواهد داشت.

حزب لیکود پیشتر نیز توافق‌های ائتلافی را با حزب “صهیونیسم دینی” به رهبری بتسلئیل اسموتریچ و “قدرت یهود” به رهبری ایتامار بن گویر و حزب “نعوم” که هر سه جزو احزاب افراطی هستند، امضا کرد.

بر اساس توافق حزب لیکود و حزب شاس قرار است آرییه درعی، رهبر این حزب افراطی وزارت امور داخلی و بهداشت را در دولت آتی برعهده بگیرد. وی همچنین قرار است معاون نخست وزیر باشد اما از جمله موانعی که درباره مشارکت وی در دولت وجود دارد محکومیت درعی به خاطر تخلفات مالیاتی است.

مذاکرات تشکیل دولت توسط نتانیاهو به نظر پیچیده می‌رسد چرا که وی مجبور است پست‌های حساس را به شخصیت‌های جنجالی مثل بن گویر و اسموتریچ بدهد که مواضع نژادپرستانه‌ای علیه فلسطینی‌ها دارند و مسئولان بین المللی نسبت به مشارکت این دو فرد در دولت نتانیاهو هشدار داده‌اند. قرار است بن گویر پست وزارت امنیت “ملی” را در اختیار داشته باشد.

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.