نتانیاهو اسرائیل با قانون جدید به دولت جناح راست نزدیکتر شده است

[ad_1] اورشلیم (رویترز) – بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر منتخب اسرائیل، روز سه‌شنبه پس از تصویب قانون تفرقه‌انگیز موافقت‌شده با شرکای ائتلاف راست افراطی‌اش، یک گام جلوتر به سمت تشکیل دولت رفت. نتانیاهو که پیش از روی کار آمدن با انتقاداتی درباره سیاست‌ها مواجه شده بود، قول داده است که برای همه اسرائیلی‌ها حکومت کند، حتی در

کد خبر : 298628
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
نتانیاهو اسرائیل با قانون جدید به دولت جناح راست نزدیکتر شده است

[ad_1]

اورشلیم (رویترز) – بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر منتخب اسرائیل، روز سه‌شنبه پس از تصویب قانون تفرقه‌انگیز موافقت‌شده با شرکای ائتلاف راست افراطی‌اش، یک گام جلوتر به سمت تشکیل دولت رفت.

نتانیاهو که پیش از روی کار آمدن با انتقاداتی درباره سیاست‌ها مواجه شده بود، قول داده است که برای همه اسرائیلی‌ها حکومت کند، حتی در شرایطی که رئیس یکی از راست‌گراترین دولت‌های تاریخ این کشور با وزارتخانه‌های کلیدی در دست تندروها خواهد بود.

علیرغم پیروزی آشکار انتخاباتی در ماه نوامبر برای بلوک راستگرای و مذهبی احزاب خود، نزدیک به دو ماه طول کشید تا نتانیاهو با متحدانش که سهم قابل توجهی از قدرت را در ازای حمایت آنها طلب کرده اند، به توافق برسد.

اصلاحات روز سه‌شنبه در قانون دولت اسرائیل در نهایت به حزب صهیونیسم مذهبی حامی شهرک‌نشینان این امکان را می‌دهد تا پست وزیر دوم وزارت دفاع را بر عهده بگیرد و به آن اختیارات گسترده‌ای بر گسترش شهرک‌های یهودی در کرانه باختری اشغالی – سرزمینی که فلسطینی‌ها به دنبال ایجاد یک کشور هستند، می‌دهد. .

اصلاحیه دوم به آریه دری، رهبر حزب افراطی ارتدوکس شاس، اجازه می دهد تا علی رغم محکومیت به تقلب مالیاتی، به عنوان وزیر خدمت کند.

انتظار می‌رود دری طی دو سال، در یک قرارداد چرخشی با رهبر صهیونیسم مذهبی بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی باشد.

اما بلافاصله پس از تصویب این قانون، دادگاه عالی اسرائیل اعلام کرد که به درخواست تجدیدنظر علیه انتصاب دری توسط گروهی از دانشمندان، دانشگاهیان و دیپلمات‌های سابق موسوم به «سنگر دموکراسی» رسیدگی خواهد کرد.

انتظار می رود نتانیاهو در 29 دسامبر پس از تصویب قانونی برای اعطای اختیارات جدید بر پلیس به ایتامار بن گویر، رئیس حزب فوق ملی گرای قدرت یهودی، به عنوان وزیر امنیت ملی، در دولت جدید خود سوگند یاد کند.

این قانون، همراه با تعهد به محدود کردن اختیارات دادگاه عالی، بیانیه‌های ضد همجنس‌بازی اعضای ائتلاف و درخواست برای اجازه دادن به یک کسب‌وکار برای امتناع از خدمات به مردم بر اساس دلایل مذهبی، اسرائیلی‌های لیبرال و همچنین متحدان غربی را نگران کرده است، در حالی که انتقاد حقوق بشر را برانگیخته است. گروه ها، مشاغل و مقامات خدماتی.

در پاسخ، نتانیاهو بارها گفته است که از حقوق شهروندی محافظت خواهد کرد و اجازه هیچ آسیبی به اقلیت عرب کشور یا جامعه LGBTQ نخواهد داد.

(نوشته مایان لوبل؛ ویرایش توسط توماس جانوفسکی)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.