نبرد شش امتیازی استقلال و گل‌گهر/قلعه‌نویی به دنبال طلسم‌شکنی

[ad_1] ایمان گودرزی؛ امروز در ادامه بازی های این هفته 4 بازی برگزار خواهد شد، هفته بیست ودوم تبدیل شده به هفته بازی‌های سرنوشت‌ساز و استقلال و گل‌گهر نیز یک روز بعد از تقابل جذاب پرسپولیس و تراکتور رخ در رخ هم قرار می‌گیرند. برنده این بازی بدون شک شانس بیشتری برای ماندن در کورس

کد خبر : 329625
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۲۵
نبرد شش امتیازی استقلال و گل‌گهر/قلعه‌نویی به دنبال طلسم‌شکنی

[ad_1]

ایمان گودرزی؛ امروز در ادامه بازی های این هفته 4 بازی برگزار خواهد شد، هفته بیست ودوم تبدیل شده به هفته بازی‌های سرنوشت‌ساز و استقلال و گل‌گهر نیز یک روز بعد از تقابل جذاب پرسپولیس و تراکتور رخ در رخ هم قرار می‌گیرند. برنده این بازی بدون شک شانس بیشتری برای ماندن در کورس قهرمانی خواهد داشت و بازنده تا حد زیادی از دایره مدعیان قهرمانی دور خواهد شد. با هم به بررسی بازی های امروز می‌پردازیم؛

استقلال – گل گهر

ساعت: 16:45

ورزشگاه آزادی
استقلال در بازی رفت موفق شد گل‌گهر را شکست دهد. بردی روحیه‌آور که در شخصیت‌گیری استقلال برای حرکتی دوباره به سوی قهرمانی در لیگ برتر بسیار مهم بود. گرچه استقلال بعد از این برد بزرگ نتایجی به دست آورد که تا حدی ناامیدکننده بود اما بردهای هفته‌‎های اخیر جانی تازه در رگ‌های استقلال جاری کرده تا ساپینتو و شاگردانش باز هم درکورس قهرمانی قرار بگیرند و امید بسیاری برای رسیدن به جام داشته باشند. فاصله استقلال با صدر جدول روزی 8 امتیاز بود اما اکنون فاصله بسیار کم شده و آبی‌ها از حداکثر شانس برای تصاحب دوباره صدر برخوردارند. شاید پیروزی در همین بازی با گل‌گهر بتواند استقلال را به سمت قهرمانی در لیگ برتر پرتاب کند. هرچند که بازی‌های سخت بسیاری تا پایان لیگ برتر باقی مانده است اما بردن تیم امیر قلعه‌نویی که این روزها شایعه حضورش در تیم ملی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد بسیار روحیه‌آور خواهد بود و برای استقلال تبعات مطلوب بسیاری به همراه خواهد داشت. استقلال اکنون در وضعیتی است که برای بردن گل‌گهر اقبال کمی هم ندارد. گرچه امیر قلعه‌نویی که برای حضور در تیم ملی گزینه نهایی شده دوست ندارد با شکست راهی تیم ملی شود اما به هرشکل استقلال تیمی است که اکنون به آن درجه از هماهنگی و آمادگی رسیده که قادر باشد گل‌گهر را بار دیگر شکست دهد و 3 امتیاز شیرین به اندوخته‌های خود بیفزاید. اگر بازی با نساجی را بار دیگر مرور کنیم به بدشانسی استقلال و اشتباهات داوری علیه آبی‌ها مهر تأیید خواهیم زد. بواقع اگر موقعیت‌های گل استقلال به بار می‌نشست یا داور آن خطایی که روی قایدی انجام شد را پنالتی تشخیص می‌داد، سرنوشت استقلال طور دیگری رقم می‌خورد اما همه اتفاقات دست به دست هم داد تا استقلال تنها یک امتیاز از آن بازی دشت کند.

پیش بازی دیدار گل گهر و استقلال- ویدیو ورزش سه

با این حال کسب یک امتیاز از بازی بیرون خانه نتیجه نامطلوبی محسوب نمی‌شود بخصوص اینکه استقلال چهار برد پی‌درپی پشت این تساوی داشت اما برای استقلال الزام‌آور است که از امتیاز بازی خانگی نهایت بهره را ببرد و بار دیگر با شکست دادن گل‌گهر اندوخته خود را به حد نصاب برساند. بواقع اگر استقلال تا پایان لیگ برتر بتواند حتی از هر دو بازی لیگ صاحب چهار امتیاز شود و این میانگین را رعایت کند، تا حد بسیار زیادی به جام قهرمانی لیگ برتر نزدیک خواهد شد اما اگر روند امتیازگیری استقلال به گونه دیگری پیش برود واحیاناً این بازی هم به تساوی کشیده شود، اقبال ساپینتو و شاگردانش کاهش خواهد یافت و آنگاه استقلال باید منتظر از کف رفتن امتیازات مدعیان قهرمانی بماند. ساپینتو در بازی امروز مقابل گل‌گهر کنار زمین حضور ندارد. او همچنان محروم است و این غیبت شاید با توجه به حضور امیر قلعه‌نویی درکنار نیمکت گل‌گهر سیرجان مشکلاتی را ایجاد کند. هرچند که ماتا توانسته در روزهای غیبت ساپینتو عملکرد مطلوبی از خود به جا بگذارد و در اوج هماهنگی با سرمربی استقلال تصمیم‌گیری کند اما به هر شکل استقلال در این بازی فوق‌مهم به وجود ساپینتو کنار زمین نیاز داشت. بدون شک اگر او لب خط بود با هیجاناتش می‌توانست بازیکنان را بیش از پیش به جلو حرکت دهد اما به هر شکل سرمربی استقلال در این بازی هم غایب است و همه مسئولیت‌ها به عهده ماتا و دیگر دستیارانش محول خواهد شد. ساپینتو برای این بازی نیز روی ترکیب اصلی بازی با نساجی که چند بار محک خورده حساب خواهد کرد. به احتمال بسیار زیاد او تغییری در آرایش تیمش ایجاد نخواهد کرد و استقلال را با همان بازیکنان هفته‌های اخیر مقابل گل‌گهر قرار خواهد داد. درسوی مقابل امیرقلعه نویی نیز همین شگرد را درپیش خواهد گرفت. او نیز حداقل تغییرات را درتیمش ایجاد خواهد کرد تا از نظر ذهنی کفه ترازو به سمت او سنگینی کند وشانس امتیازگیری در ورزشگاه آزادی بالا برود.

مس کرمان – فولاد

ساعت:15:00

ورزشگاه باهنر کرمان

مس کرمان که در هفته‌های اخیر روند خوبی را در پیش گرفته بود و توانست فاصله خود را با ۲ تیم نفتی پایین جدول بیشتر کند، هفته گذشته در بازی ۶ امتیازی مقابل ذوب‌آهن اصفهان روی یک اشتباه و گل به خودی، شکست خورد تا باز هم خطر سقوط را احساس کند. مسی‌ها که در رده چهاردهم قرار دارند اگر بخواهند در لیگ برتر بمانند، باید در بازی‌های خانگی امتیاز کامل به دست بیاورند تا در هفته‌های پایانی کارشان به اما و اگر نکشد. به همین دلیل آنها در تلاش هستند مقابل فولاد خوزستان یک بازی تهاجمی و زیبا به نمایش بگذارند تا هم هواداران‌شان راضی باشند و هم اینکه ۳ امتیاز را به دست بیاورند.البته فولاد خوزستان که به تازگی دچار تغییر در کادرفنی و مدیریتش شده، هفته گذشته با هدایت علیرضا منصوریان موفق شد ملوان را با گل دقیقه آخری وحید حیدریه شکست دهد و ۳ امتیاز مهم خانگی به دست بیاورد.

ویدیو: خلاصه بازی مس کرمان یک (5) - فولاد یک (4) | خبرگزاری ایلنا

حالا که نوار شکست‌های فولاد قطع شده، این تیم روحیه و انگیزه بالایی دارد تا در بازی‌های بعدی بتواند به پیروزی برسد و به رده‌های بالاتر صعود کند. بازی رفت ۲ تیم بدون گل تمام شد اما با توجه به انگیزه‌های ۲ تیم برای رسیدن به ۳ امتیاز، به نظر می‌رسد این بازی گل داشته باشد. فرزاد حسین‌خانی سرمربی مس کرمان به‌دلیل محرومیت روی نیمکت نیست و منصوریان هم می‌خواهد خودش را به هواداران فولاد بیش از گذشته ثابت کند. بنابراین بعید است دو تیم به‌دنبال بازی دفاعی و بسته باشند. در ۵ تقابل اخیر این ۲ تیم که به‌دلیل لیگ یکی بودن مس کرمان، در یک دهه گذشته صورت گرفت، ۴ بازی به تساوی کشید اما یک بار فولاد برد. همین یک برد کافی بود تا مس حالا به‌دنبال شکسته شدن طلسم و کسب پیروزی هم باشد.

نفت مسجد سلیمان – نساجی

ساعت: 18:00

ورزشگاه شهید بهنام محمدی

نفت مسجدسلیمان و نساجی مازندران هفته‌هاست که رنگ برد را ندیده‌اند و حالا به‌دنبال پیروزی هستند. البته نساجی مازندران هفته گذشته یک امتیاز از استقلال گرفت تا شرایطش در جدول لیگ بهتر شود و با ۲۳ امتیاز در رده یازدهم قرار بگیرد. یکی از۵ برد نساجی در این فصل مقابل نفت مسجدسلیمان به دست آمده و نفتی‌ها در آن بازی ۴ گل از نساجی دریافت کردند. اکنون اما رضا عنایتی سرمربی تیم نفت شده و تلاش می‌کند این تیم را از سقوط نجات بدهد.در این مسابقه شاهد تقابل دو سرمربی جوان قرمز و آبی هستیم. حمید مطهری مربی سابق پرسپولیس که نخستین فصل سرمربیگری خود را تجربه می‌کند مقابل رضا عنایتی قرار می‌گیرد که تجربه بیشتری از مطهری در این زمینه دارد. پیش از بازی رفت این ۲ تیم، یک سری حواشی به وجود آمد که همان هم باعث شد نفت مسجدسلیمان شرایط عجیبی پیدا کند و گل‌های زیادی بخورد. بعد از آن هم باخت‌های پر گل نفتی‌ها ادامه پیدا کرد که در نهایت باعث تغییر کادرفنی شد و رضا مهاجری جای خود را به ابراهیم اشکش داد و سپس رضا عنایتی هدایت تیم را به عهده گرفت. حالا نفت مسجدسلیمان که از آن بازی خاطره تلخ دارند و می‌دانند آخرین شانس‌های خود را برای ماندن در لیگ برتر امتحان می‌کنند، به‌دنبال جبران و پیروزی هستند. نفت مسجدسلیمان در سال‌های اخیر هیچ‌وقت نتوانست نساجی را شکست دهد که این مسأله هم به شاگردان عنایتی انگیزه می‌دهد تا بتوانند طلسم را بشکنند.

گزارش بازی نساجی مازندران- نفت مسجد سلیمان ۰۱/۰۶/۹۷ - ورزش سه

ملوان – آلومینیوم اراک

ساعت: 15:00

ورزشگاه سیروس قایقران

ملوان اگرچه مدتی خوب کار کرد و توانست امتیازات مهمی به دست بیاورد و از خطر سقوط دور شود اما در هفته‌های اخیر تنها یک امتیاز از ذوب‌آهن گرفت و مقابل گل‌گهر سیرجان و فولاد خوزستان شکست خورد. با این شرایط شاگردان مازیارزارع بازهم خطر سقوط را احساس می‌کنند و می‌دانند در هفته‌های آینده چاره‌ای جز برد ندارند تا بتوانند شانس خود را برای ماندن در لیگ برتر بالا ببرند. ملوان ۲۲ امتیازی اگرچه از حمایت هواداران پرشور خود بهره می‌برد اما بدون شک کار سختی مقابل آلومینیوم اراک دارد. مقابل تیمی که در رده هفتم ایستاده و مقابل تیم‌های بزرگ و مدعی قهرمانی امتیازات مهمی به دست آورده است تا ۳۰ امتیازی شود. حالا شاگردان مهدی رحمتی که روحیه و انگیزه بالایی دارند، به‌دنبال کسب ۳ امتیاز مهم از انزلی هستند تا شرایط خود را در جدول بهتر کنند. بازی رفت ۲ تیم با یک گل به سود آلومینیوم اراک به پایان رسید و جالب این که در ۵ بازی اخیر این ۲ تیم در سال‌های گذشته، هیچ نتیجه تساوی رقم نخورد و همیشه یک تیم برنده بود. از سال ۹۷ تا کنون، ملوان ۲ بار پیروز شد و آلومینیوم اراک ۳ بار توانست برنده میدان باشد. حالا با توجه به انگیزه‌هایی که ۲ تیم برای کسب ۳ امتیاز دارند باید دید این بار هم بازی ۲ تیم برنده خواهد داشت یا اینکه این بار به تساوی رضایت می‌دهند. تقابل مربیان جوان لیگ در دور برگشت هم دیدنی خواهد بود جایی که مازیار زارع مقابل سرمربی آلومینیوم مهدی رحمتی قرار می‌گیرد.

گزارش تصویری دیدار آلومینیوم اراک – ملوان بندرانزلی – ملوان بندرانزلی |  وبسایت رسمی

257 258

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.