نبرد در نبرد شدید برای شرق اوکراین ادامه دارد

[ad_1] اولکساندر استریوک، رئیس اداره در سیویرودونتسک، در تلویزیون گفت که کدام طرف دست برتر را داشت، مشخص نیست، “وضعیت ساعت به ساعت تغییر می کند.” این شهر به هدف اصلی حمله روسیه در دونباس – شامل استان‌های لوهانسک و دونتسک – تبدیل شده است، زیرا تهاجم کرملین در یک جنگ فرسایشی که شهرها را

کد خبر : 213891
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۷:۵۳
نبرد در نبرد شدید برای شرق اوکراین ادامه دارد

[ad_1]

اولکساندر استریوک، رئیس اداره در سیویرودونتسک، در تلویزیون گفت که کدام طرف دست برتر را داشت، مشخص نیست، “وضعیت ساعت به ساعت تغییر می کند.”

این شهر به هدف اصلی حمله روسیه در دونباس – شامل استان‌های لوهانسک و دونتسک – تبدیل شده است، زیرا تهاجم کرملین در یک جنگ فرسایشی که شهرها را با گلوله‌های توپخانه ویران کرده است، ادامه می‌یابد.

رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی در سخنرانی ویدئویی شبانه خود در روز دوشنبه گفت: در شهر، درگیری های خیابانی شدید ادامه دارد. ارتش روسیه در تلاش است تا نیروهای بیشتری را به سمت دونباس مستقر کند.

سرهی گایدای، فرماندار استان، اوایل روز دوشنبه گفت که وضعیت پس از اینکه مدافعان اوکراینی روس‌ها را در آخر هفته عقب راندند، بدتر شده است، زیرا به نظر می‌رسید آنها به پیروزی نزدیک بودند.

به گفته ارتش اوکراین، دو غیرنظامی در روز دوشنبه در گلوله باران روسیه در مناطق دونتسک و لوهانسک کشته شدند و نیروهای روسی بیش از 20 محله را شلیک کردند.

رویترز نمی تواند به طور مستقل گزارش های میدان جنگ را تأیید کند. روسیه هدف قرار دادن غیرنظامیان در درگیری ها را رد می کند.

پاولو کیریلنکو، فرماندار منطقه دونتسک در تلویزیون گفت: «ما به مردم این فرصت را می‌دهیم که تخلیه شوند.

«از هفته گذشته بیش از 100 نفر از اسلوویانسک تخلیه شده اند. حدود 24000 ساکن باقی مانده است. مردم اکنون می‌دانند، اگرچه دیر شده است، اما زمان رفتن فرا رسیده است.»

پس از عقب راندن از کیف و خارکف در مراحل اولیه جنگ، روسیه می‌گوید که در ماموریت «آزادسازی» دونباس است که بخشی از آن در دست جدایی‌طلبان از سال 2014 است، و درگیر یک «عملیات نظامی ویژه» برای خلع سلاح و «نجات‌زدایی» است. ” همسایه اش

اوکراین و متحدانش این را بهانه‌ای بی‌اساس برای جنگی می‌خوانند که هزاران کشته، شهرها را با خاک یکسان کرده و میلیون‌ها نفر را مجبور به فرار به خارج از کشور کرده است.

“دقیقاً سلاح هایی که به آن نیاز داریم”

زلنسکی از بریتانیا برای تامین سامانه‌های موشکی چند پرتابی که می‌توانند اهدافی را تا فاصله 80 کیلومتری (50 مایلی) هدف قرار دهند و قدرت شلیک دقیق‌تر و دوربرد مورد نیاز برای رسیدن به باتری‌های توپخانه روسیه را فراهم کند، که کلید برنامه‌های نبرد مسکو است، تشکر کرد.

وی گفت: من از نخست وزیر بوریس جانسون به خاطر درک کامل او از خواسته های ما و آمادگی او برای ارائه دقیقاً تسلیحات مورد نیاز اوکراین برای محافظت از جان مردم ما سپاسگزارم.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو به تحویل تسلیحات دوربرد غرب با عقب راندن نیروهای اوکراینی از مرز روسیه پاسخ خواهد داد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز یکشنبه گفت اگر غرب موشک‌های دوربرد را تامین کند، روسیه به اهداف جدیدی حمله خواهد کرد. در همان روز، موشک های روسیه برای اولین بار در بیش از یک ماه گذشته به کیف اصابت کرد.

وزارت دفاع اوکراین گفت که نیروهای روسی همچنین در حال پیشروی به سمت اسلوویانسک بودند که در حدود 85 کیلومتری (53 مایلی) غرب سیویرودونتسک قرار دارد.

‘روسیه غلات غلات’

در بحبوحه تشدید بحران جهانی غذا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، گفت که “گزارش های موثقی” وجود دارد مبنی بر اینکه روسیه صادرات غلات اوکراین را “دزدی” می کند تا به قصد سود بفروشد.

بلینکن گفت دزدی ادعایی بخشی از اقدامات گسترده‌تر روسیه در طول جنگ این کشور در اوکراین بود که به توانایی اوکراین برای صادرات محصول گندم ضربه زد.

قیمت غلات، روغن های پخت و پز، سوخت و کود از زمان حمله به 24 فوریه افزایش یافته است.

روسیه و اوکراین نزدیک به یک سوم عرضه جهانی گندم را تشکیل می دهند، در حالی که روسیه صادرکننده کود و اوکراین صادرکننده ذرت و روغن آفتابگردان هستند.

واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل، روز دوشنبه در حالی از جلسه شورای امنیت سازمان ملل خارج شد که چارلز میشل، رئیس شورای اروپا، مسکو را به دامن زدن به بحران غذایی متهم کرد.

نبنزیا به رویترز گفت: «نتوانم بمانم» به دلیل «دروغ هایی که چارلز میشل برای پخش به اینجا آمده است».

کشورهای غربی نیز به دلیل تهاجم روسیه، تحریم‌های گسترده و شدیدی را علیه روسیه وضع کرده‌اند.

روز دوشنبه، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که تحریم های شخصی 61 مقام آمریکایی از جمله وزیران خزانه داری و انرژی و مدیران برجسته دفاعی و رسانه ای را اعمال کرده است.

این اقدام در تلافی «توسعه مداوم تحریم‌های آمریکا» بود.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید هنگامی که در جریان یک جلسه توجیهی در مورد این اقدام سوال شد، اظهار نظری نکرد.

(گزارش توسط ناتالیا زینتس، اولکساندر کوژوخار، پاول پولیتوک، لیدیا کلی، و رونالد پوپسکی؛ نوشته کاستاس پیتاس؛ ویرایش توسط سینتیا اوسترمن)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.