نبرد انتقامی پسران کلوپ با تیم تاریخ‌ساز کارلتو

ایمان گودرزی؛ رئال مادرید فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ مقابل لیورپول را در حالی تکرار خواهد کرد که سفید پوشان پنج هفته زودتر قهرمان لالیگا شده‌اند. شاگردان پپ گواردیولا در بازی برگشت مقابل مادرید ابتدا پیش افتادند و به دنبال دومین فینال متوالی اروپایی خود بودند، اما رئال مادرید شب جادویی دیگری در برنابئو رقم زد

کد خبر : 203092
تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۱۲
نبرد انتقامی پسران کلوپ با تیم تاریخ‌ساز کارلتو


ایمان گودرزی؛ رئال مادرید فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ مقابل لیورپول را در حالی تکرار خواهد کرد که سفید پوشان پنج هفته زودتر قهرمان لالیگا شده‌اند. شاگردان پپ گواردیولا در بازی برگشت مقابل مادرید ابتدا پیش افتادند و به دنبال دومین فینال متوالی اروپایی خود بودند، اما رئال مادرید شب جادویی دیگری در برنابئو رقم زد و با دو گل دیر هنگام رودریگو در دقیقه ۹۰ و ۹۱ کار به وقت اضافه کشیده شد. در وقت های اضافه روی اشتباه روبن دیاز سفید پوشان به پتالتی رسیدند که بنزما فرصت فینالیست شدن را هدر نداد و قهرمان لالیگا را راهی پاریس کرد. بنزما با این گل خودش را در لیگ قهرمانان اروپا ۱۴ گله و در صدر جدول گلزنان جایگاهش را محکم تر کرد. به مناسبت تقابل دوباره رئال مادرید و لیورپول در فینال لیگ قهرمانان این فصل به بررسی شرایط دو تیم در این بازی می‌پردازیم:

بازی های گذشته

رئال مادرید و لیورپول در حالی به دنبال چهاردهمین و هفتمین قهرمانی اروپایی خود هستند که تاکنون سه بار در فینال لیگ قهرمانان مقابل هم قرار گرفته اند. اولین بار در فینال سال ۱۹۸۱ پاریس که با تک گل آلن کندی با قهرمانی قرمز پوشان به پایان رسید و آخرین بار فینال ۲۰۱۸ کیف – اولین فینال کلوپ در لیگ قهرمانان اروپا با این باشگاه – بود که با درخشش گرت بیل و اشتباهات کاریوس رئال مادرید سیزدهمین جام اروپایی خود را بالای سر برد.

رئال برای رسیدن به فینال در مراحل حذفی پی اس جی، چلسی و منچستر سیتی را پشت سر گذاشت و بر خلاف سفید پوشان لیورپول برای رسیدن به فینال کار سختی نداشت و تیم های اینتر، بنفیکا و ویارئال را شکست داد. شاید بنگاه های شرط بندی لیورپول را شانس اصلی قهرمانی بدانند، اما تاریخ در لیگ قهرمانان اروپا همیشه به نفع رئال مادرید است.

نبرد انتقامی پسران کلوپ با تیم تاریخ‌ساز کارلتو

با نگاهی به گذشته می‌بینیم که دو تیم تاکنون هشت بار در طول تاریخ مقابل هم به میدان رفته اند که سهم مادریدی ها و لیورپولی ها به ترتیب ۴ و ۳ برد بوده و یک بازی هم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. در این هشت بازی رئالی ها ۱۰ و قرمزها ۸ گل به ثمر رسانده‌اند و کریم بنزما که در فینال ۲۰۱۸ هم موفق به گلزنی شده بود با ۴ گل زده بهترین گلزن تقابل های دو تیم به حساب می آید. اما در ۱۰ سال گذشته همه چیز به نفع قوهای سفید مادرید است؛ آنها در ۵ تقابل آخر مقابل لیورپول ۴ برد کسب کرده اند و یک بازی مساوی شده است.

نبرد انتقامی پسران کلوپ با تیم تاریخ‌ساز کارلتو

فینال کجاست؟

فینال در ورزشگاه استاد دو فرانس در منطقه سن دنی در شمال پاریس برگزار می شود. این مسابقه قرار بود در ورزشگاه گازپروم سنت پترزبورگ برگزار شود، اما حمله روسیه به اوکراین باعث شد یوفا محل برگزاری را تغییر دهد.

نبرد انتقامی پسران کلوپ با تیم تاریخ‌ساز کارلتو

استاد دو فرانس که برای میزبانی جام جهانی ۱۹۹۸ ساخته شده است برای سومین بار از یک فینال بزرگ میزبانی می‌کند. اولین میزبانی فینال در سال ۲۰۰۰ بین والنسیا و رئال مادرید بود که رئال مادرید قهرمان شد.

نبرد انتقامی پسران کلوپ با تیم تاریخ‌ساز کارلتو

از دیگر میزبانی های این ورزشگاه در فینال ها، تقابل بارسلونا و آرسنال در لیگ قهرمانان سال ۲۰۰۶ بود که با قهرمانی بارسلونا به پایان رسید و آخرین میزبانی فینال دو فرانس از بازی پرتغال و فرانسه در یورو ۲۰۱۶ بود که با قهرمانی پرتغالی ها همراه شد.

نبرد انتقامی پسران کلوپ با تیم تاریخ‌ساز کارلتو

استاد دو فرانس در سال ۱۹۹۸ و در زمان جام جهانی ساخته شد و ظرفیت ۸۰۰۰۰ نفر برای فینال را دارد، لیورپولی ها هرگز در این ورزشگاه بازی نکرده‌اند. تنها خاطره خوب آنها از پاریس قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا سال ۱۹۸۱ در ورزشگاه پارک دو پرنس مقابل رئال مادرید است.

نبرد انتقامی پسران کلوپ با تیم تاریخ‌ساز کارلتو

زمان فینال؟

فینال لیگ قهرمانان اروپا روز شنبه ۲۸ می ( ۷ خرداد ) از ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه ۸۰ هزار نفری استاددو فرانس پاریس برگزار می شود تا تکلیف قهرمان این فصل اروپا مشخص شود. باید دید آرزوی برآورده شده‌ی محمد صلاح که تقابل با کهکشانی ها در فینال بود با انتقام همراه می‌شود یا سفید پوشان دست نیافتنی تر از همیشه با ۱۴ قهرمانی در اروپا تاریخ سازی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.