نایب قهرمانی‌ای که به فوتسال ایران نمی‌آمد

[ad_1] تیم ملی فوتسال کشورمان در شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا، با قبول شکست مقابل ژاپن در فینال به مقام نایب قهرمانی بسنده کرد. بهمن جعفری، سینا پرکاس، سعید مومنی، سعید احمد عباسی، سالار آقاپور، محمد حسین بازیار، محمد حسین درخشانی، علیرضا رفیعی پور، حمزه کدخدا، علیرضا جوان، مهدی اسد شیر، مهدی کریمی، حسین

کد خبر : 267126
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱:۲۵
نایب قهرمانی‌ای که به فوتسال ایران نمی‌آمد

[ad_1]

تیم ملی فوتسال کشورمان در شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا، با قبول شکست مقابل ژاپن در فینال به مقام نایب قهرمانی بسنده کرد.

بهمن جعفری، سینا پرکاس، سعید مومنی، سعید احمد عباسی، سالار آقاپور، محمد حسین بازیار، محمد حسین درخشانی، علیرضا رفیعی پور، حمزه کدخدا، علیرضا جوان، مهدی اسد شیر، مهدی کریمی، حسین طیبی و مسلم اولاد قباد یاران وحید شمسایی در این مسابقات بودند.

مردان فوتسال ایران در مرحله گروهی این مسابقات مقتدرانه تیم‌های‌اندونزی، چین تایپه و لبنان را شکست داد و بعد از آن با پیروزی شکوه مندانه و پر گل ویتنام راهی مرحله نیمه نهایی شدند.

ایران که حالا شکارچی جام قهرمانی معرفی می شد با شکست پنج گل تیم تایلند به سمت فینال پرواز کرد. ۳۷ گل زده شده در مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و فینال، انتظارات را از پسران شمسایی بالا برد. با این که ژاپن اصلا حریف دست و پا بسته ای نبود اما تیم ملی کشورمان با پیروزی های مقتدرانه مقابل حریفانش خط و نشان محکمی برای رقیب فینالش کشیده بود.

تاکتیک ها و تکنیک های شاگردان شمسایی اما، در فینال همگی به در بسته خوردند. در شبی که تیم ملی کشورمان مثل همیشه نبود و توسط حریف به خوبی و ریزبینانه آنالیز شده بود، سامورایی های جنگنده ۳ بر ۲ جام را از دست شکارچی بیرون کشیدند تا شادی فوتسالیست های ایران نصف و نیمه بماند. شاید این اتفاقی بود که هیچ کس انتظارش را نداشت، تیم ملی فوتسال کشورمان فاصله فاحشی با رقیبان خود در آسیا دار ونشانه آن ۱۲ قهرمانی در آسیا است، این در شرایطی است که ژاپنی ها با نتایج این دوره تازه به چهارمین قهرمانیشان دست یافتند.

نایب قهرمانی‌ای که به فوتسال ایران نمی‌آمد

بعد از کسب این نتیجه برخی ها معتقد بودند کادرفنی تیم ملی باید تغیراتی داشته باشد و برخی دیگر از کارشناسان رویکرد حمایتی خود از کادرفنی و وحید شمسایی را حفظ کردند.

چیزی که بیشتر از همه مورد بحث قرار گرفته این است که آیا وحید شمسایی واقعا جوان گرایی کرده؟ یا فقط از این واژه استفاده کرده است. نکته این جاست که حضور بازیکنان با سن بالا و تجربه کم لزوما به معنای جوان گرایی نیست و اگر بحث تغییر نسل در میان است باید این در میانگین سنی تیم هم مشهود باشد، چیزی که در تیم شمسایی دیده نمی شد.

نکته بعدی این است که برخی کارشناسان اصول تکنیکی و تاکتیکی که وحید شمسایی برای یارانش در زمین در نظر گرفته بود را قدیمی می دانند و بر این عقیده هستند که نمی شود با فوتسال سنتی و روش های کنار رفته نتیجه گرفت.

البته از مسئال روحی در تیم هم نمی توان گذاشت. چیزی که در فینال به چشم می آمد نبود روحیه جنگندگی کافی و تمرکز در انجام حملات بود. بخش عمده از از کنترل روانی تیم به کادر فنی و از همه مهم تر کاپیتان در تیم برمی گردد و باید دید تیم عنصری برای ایجاد آرامش و انگیزه داشته یا نه؟ زدن گل به خودی و اتفاقاتی از این دست فقط و فقط نشانه شرایط روانی متزلزل در تیم است.

پس از ورود کاوران فوتسال ایران به کشور احسان اصولی رئیس کمیته فوتسال ایران که همراه با تیم ملی در کویت حضور داشت در فرودگاه امام تاکید کرد که وحید شمسایی سرمربی تیم ملی به کارش در این تیم ادامه می‌دهد چون قرارداد دارد.

قرارداد شمسایی و دستیارانش با تیم ملی تا پایان سال ۱۴۰۱ است و احتمالاً این قرارداد برای سال آینده تمدید خواهد شد.

حالا باز هم فدراسیون با این چالش رو به روست که خیلی از منتقدان معتقد هستند حضور شمسایی در تیم ملی تیم را ضعیف تر می کند و باید انتظار نتایج غیر قابل تری را داشت. برخی ها هم معتقدند شمسایی در حال سرمایه گزاری برای تیم ملی است و اوضاع بهتر خواهد شد. باید دید واکنش مدیران فدراسیون نسبت به انتقاداتی که متوجه شمسایی و کار فنی است چه خواهد بود و چه تصمیماتی برای تیم ملی گرفته خواهد شد.

نایب قهرمانی‌ای که به فوتسال ایران نمی‌آمد

آن چه که مشخص است این هست که شمسایی باید نقاط ضعف مشخص تیم ملی را شناسایی و برطرف کند و این نیازمند مشورت و تمرین زیاد است.

با توجه به این که تیم ملی باید خود را برای دوره بعدی این رقابت‌ها که حکم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال را دارد، آماده کند، هر تصمیمی در خصوص کادرفنی و سرمربی باید زودتر گرفته شود. تیم ملی برای حضور قدرتمند در مسابقات قهرمانی جهان نیازمند ترکیبی از بازیکنان با تجربه و کم تجربه تر است و قطعا اگر شمسایی تغیراتی را در لیست تیم ملی و تاکتیک های تیمی ایجاد نکند نتیجه جالبی در قهرمانی جهان به دست نخواهد آمد.

بیشتر بخوانید:

۲۵۱۲۵۴

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.