نامه ایران به شورای امنیت درباره ماجراجویی احتمالی اسرائیل

به گزارش هوشمند نیوز، مجید تخت روانچی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با ارسال نامه ای به شورای امنیت نسبت به هرگونه محاسبه اشتباه و ماجراجویی احتمالی نظامی رژیم اسرائیل علیه ایران از جمله برنامه هسته‌ای آن هشدار داد. در نامه سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد

کد خبر : 117035
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳
نامه ایران به شورای امنیت درباره ماجراجویی احتمالی اسرائیل



به گزارش هوشمند نیوز، مجید تخت روانچی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با ارسال نامه ای به شورای امنیت نسبت به هرگونه محاسبه اشتباه و ماجراجویی احتمالی نظامی رژیم اسرائیل علیه ایران از جمله برنامه هسته‌ای آن هشدار داد.

در نامه سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد خطاب به رئیس دوره‌ای شورای امنیت در پاسخ به تهدیدات اخیر رژیم اسراییل آمده است: طی ماه‌های گذشته، تعداد و شدت تهدیدات تحریک آمیز و ماجراجویانه رژیم اسرائیل به طور مداوم افزایش یافته و به سطح هشداردهنده‌ای رسیده است. آخرین مورد آن از سوی رئیس ستاد ارتش این رژیم صورت گرفته که تهدید کرده است “طرح‌های عملیاتی علیه برنامه هسته ایران در حال گسترش است” و “عملیات برای از بین بردن توانایی‌های ایران در عرصه‌های مختلف و در هر زمان ادامه خواهد یافت.”

اعتراضات ما به تهدیدهای قبلی این رژیم در سال ۲۰۲۱ طی نامه‌های ۱ فوریه، ۱۲ آوریل، ۲۷ اوت و ۱۴ سپتامبر به شورای امنیت سازمان ملل منعکس شده است.

چنین تهدیدهای سیستماتیک صریح و آشکار رژیم اسرائیل علیه یکی از اعضای موسس سازمان ملل متحد، نقض فاحش حقوق بین الملل، به ویژه ماده ۲ (۴) منشور ملل متحد است.

این واقعیت که رژیم اسرائیل به تداوم “از بین بردن قابلیت‌های ایران” ادامه می‌دهد، بدون هیچ شک و شبهه‌ای ثابت می‌کند این رژیم مسئول حملات تروریستی علیه برنامه هسته‌ای صلح آمیز ما در گذشته بوده است.

با توجه به سابقه شوم شیوه‌های بی ثبات کننده رژیم اسرائیل در منطقه و همچنین عملیات مخفیانه بر ضد برنامه هسته‌ای ایران، بایستی با این رژیم برای توقف همه تهدیدات و رفتارهای اخلال گرانه آن برخورد شود.

ما نسبت به هرگونه محاسبه اشتباه و ماجراجویی احتمالی نظامی رژیم اسرائیل علیه ایران از جمله برنامه هسته‌ای آن هشدار می‌دهیم. شورای امنیت باید به مسئولیت‌های خود بر اساس منشور عمل کند و آن رژیم را به طور کامل در مورد عواقب اقدامات غیرقانونی خود مسئول بداند. در عین حال، جمهوری اسلامی ایران حق ذاتی خود را برای دفاع از خود محفوظ می‌دارد تا در برابر هرگونه تهدید یا اقدام نادرست از سوی رژیم اسرائیل قاطعانه پاسخ دهد.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.