ناظران اتحادیه اروپا گزارش دادند که ونزوئلا باید تفکیک قوا را تقویت کند

[ad_1] توسط ویویان سکورا کاراکاس (رویترز) – هیئت نظارت بر انتخابات اتحادیه اروپا روز سه شنبه اعلام کرد ونزوئلا باید تفکیک قوا، به ویژه استقلال قوه قضاییه خود را تقویت کند تا به کمیسیون انتخابات خود استقلال بیشتری بدهد و روند رای گیری را بهبود بخشد. این توصیه در میان 23 موردی است که در

کد خبر : 169850
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴
ناظران اتحادیه اروپا گزارش دادند که ونزوئلا باید تفکیک قوا را تقویت کند

[ad_1]

توسط ویویان سکورا

کاراکاس (رویترز) – هیئت نظارت بر انتخابات اتحادیه اروپا روز سه شنبه اعلام کرد ونزوئلا باید تفکیک قوا، به ویژه استقلال قوه قضاییه خود را تقویت کند تا به کمیسیون انتخابات خود استقلال بیشتری بدهد و روند رای گیری را بهبود بخشد.

این توصیه در میان 23 موردی است که در گزارش نهایی این مأموریت در مورد انتخابات منطقه ای و محلی که در نوامبر گذشته برگزار شد، اولین بار در 15 سال گذشته است که ناظران اتحادیه اروپا در رای گیری ونزوئلا حضور داشتند.

استقلال قضایی دادگاه‌ها در ونزوئلا توسط سازمان‌های غیردولتی و سازمان کشورهای آمریکایی مورد بررسی قرار گرفته است که می‌گویند حتی دادگاه عالی نیز با دولت نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور این کشور همکاری می‌کند.

دادگاه عالی دستور برگزاری مجدد رقابت نوامبر برای فرماندار ایالت باریناس را صادر کرد و فردی سوپرلانو، نامزد مخالفان را که به نظر می‌رسید پیروز می‌شد، رد صلاحیت کرد. تصمیم گیری در مورد اینکه آیا نامزدها می توانند نامزد شوند معمولاً توسط کمیسیون انتخابات گرفته می شود.

اپوزیسیون در ماه ژانویه کرسی را به دست آورد، در یک رای گیری مجدد که توسط این هیئت مشاهده نشد زیرا روادید کارکنان آنها قبلاً منقضی شده بود.

در گزارش این مأموریت آمده است: «با دستور تکرار انتخابات در باریناس برای 9 ژانویه 2022، (دادگاه عالی) در مسئولیت های (کمیسیون ملی انتخابات) مداخله کرد.

دولت مادورو مدت‌هاست که با انتقادهای ایالات متحده و سایرین مبنی بر انجام اقدامات ضد دموکراتیک روبرو بوده است.

اتحادیه اروپا – که از سال 2006 ناظران انتخاباتی را به ونزوئلا نفرستاده بود – با انتقاد برخی از چهره‌های اپوزیسیون مواجه شد که گفتند حضور آن به طور ضمنی به رای‌گیری نوامبر مشروعیت می‌بخشد.

ایزابل سانتوس، رئیس هیئت و نماینده پارلمان پرتغالی، در یک کنفرانس خبری مجازی از بروکسل گفت: «این گزارش نه مشروعیت می‌دهد و نه از بین می‌برد… فقط توصیه می‌کند».

سانتوس گفت که قصد داشت این گزارش را شخصا تحویل دهد، اما کمیسیون انتخابات به درخواست های او برای تعیین تاریخ پاسخ نداد، بنابراین گزارش 8 صفحه ای به صورت مجازی در روز دوشنبه به آنها ارائه شد.

وزارت اطلاعات بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

(گزارش توسط ویویان سکورا؛ نوشته جولیا سیمز کاب؛ ویرایش توسط بیل برکروت)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.