ناسا می گوید که پکن اطلاعاتی را به اشتراک نمی گذارد، موشک چینی به زمین سقوط کرد

[ad_1] فرماندهی فضایی ایالات متحده گفت: Long March 5B https://twitter.com/US_SpaceCom/status/1553436525404323842?s=20&t=mf5h5254uF1lLyPbFO0acg گفت موشک دوباره بر فراز اقیانوس هند وارد شده است، شنبه ساعت 12:45 G. اما سؤالات مربوط به “جنبه های فنی ورود مجدد مانند مکان تاثیر احتمالی پراکندگی زباله” را به چین ارجاع داد. بیل نلسون، مدیر ناسا گفت: «همه کشورهای فضایی باید بهترین شیوه‌های

کد خبر : 235502
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۷:۲۲
ناسا می گوید که پکن اطلاعاتی را به اشتراک نمی گذارد، موشک چینی به زمین سقوط کرد

[ad_1]

فرماندهی فضایی ایالات متحده گفت: Long March 5B https://twitter.com/US_SpaceCom/status/1553436525404323842?s=20&t=mf5h5254uF1lLyPbFO0acg گفت موشک دوباره بر فراز اقیانوس هند وارد شده است، شنبه ساعت 12:45 G. اما سؤالات مربوط به “جنبه های فنی ورود مجدد مانند مکان تاثیر احتمالی پراکندگی زباله” را به چین ارجاع داد.

بیل نلسون، مدیر ناسا گفت: «همه کشورهای فضایی باید بهترین شیوه‌های تعیین‌شده را دنبال کنند و سهم خود را برای به اشتراک گذاشتن این نوع اطلاعات از قبل انجام دهند تا امکان پیش‌بینی قابل اعتماد خطر احتمالی برخورد زباله‌ها فراهم شود.» انجام این کار برای استفاده مسئولانه از فضا و اطمینان از ایمنی مردم اینجا روی زمین بسیار مهم است.»

کاربران شبکه های اجتماعی در مالزی ویدئویی از آنچه که به نظر می رسد بقایای موشک باشد منتشر کردند.

Aerospace Corp، یک مرکز تحقیقاتی غیرانتفاعی دولتی در نزدیکی لس آنجلس، گفت که اجازه دادن به کل مرحله هسته اصلی موشک – که وزن آن 22.5 تن (حدود 48500 پوند) است – بی‌احتیاطی است تا در یک ورود مجدد کنترل نشده به زمین بازگردد.

در اوایل این هفته، تحلیلگران گفتند که بدنه موشک با فرو رفتن در جو متلاشی می شود، اما به اندازه ای بزرگ است که قطعات متعددی احتمالاً از ورود مجدد آتشین به زباله های باران در منطقه ای به طول حدود 2000 کیلومتر (1240 مایل) در حدود 70 کیلومتر جان سالم به در خواهند برد. (44 مایل) عرض.

سفارت چین در واشنگتن بلافاصله اظهار نظری نکرد. چین در اوایل این هفته اعلام کرد که این زباله ها را از نزدیک ردیابی خواهد کرد، اما گفت که خطر کمی برای هر کسی در زمین وجود دارد.

Long March 5B در 24 ژوئیه منفجر شد تا یک ماژول آزمایشگاهی را به ایستگاه فضایی جدید چینی در حال ساخت در مدار تحویل دهد که سومین پرواز قدرتمندترین موشک چین از زمان پرتاب اولیه آن در سال 2020 است.

قطعاتی از لانگ مارس 5B دیگر چینی در سال 2020 در ساحل عاج فرود آمد و به چندین ساختمان در آن کشور غرب آفریقا آسیب رساند، اگرچه هیچ آسیبی گزارش نشد.

در مقابل، او گفت که ایالات متحده و اکثر کشورهای فضاپیما معمولاً برای جلوگیری از ورود مجدد بزرگ و غیرقابل کنترل، هزینه‌های بیشتری را برای طراحی موشک‌های خود متحمل می‌شوند – این امری ضروری است که تا حد زیادی از زمان سقوط قطعات بزرگ ایستگاه فضایی ناسا Skylab مشاهده شد. در سال 1979 در مدار زمین قرار گرفت و در استرالیا فرود آمد.

سال گذشته، ناسا و دیگران پس از سکوت دولت پکن در مورد خط سیر تخمینی آوار یا پنجره ورود مجدد آخرین پرواز موشک لانگ مارس خود در ماه مه 2021، چین را به غیرشفاف بودن متهم کردند.

بقایای آن پرواز بدون ضرر در اقیانوس هند فرود آمد.

(گزارش توسط دیوید شپردسون؛ ویرایش توسط آلیستر بل)



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.