نارضایتی از هتل‌های ۵ ستاره و درخواست جلسه با شورای امنیت

[ad_1] فعالان گردشگری در نشستی با حضور معاون گردشگری، با اعتراض به وضعیت هتل‌ها، سرویس‌های بهداشتی، اینترنت و اقامتگاه‌های غیرمجاز، تشکیل جلسه‌ با شورای امنیت را درخواست کردند. به گزارش ایسنا، حرمت‌الله رفیعی ـ رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران ـ در نشست انتخابات مجمع تشکل‌های ملی گردشگری ایران،

کد خبر : 426191
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
نارضایتی از هتل‌های ۵ ستاره و درخواست جلسه با شورای امنیت

[ad_1]

فعالان گردشگری در نشستی با حضور معاون گردشگری، با اعتراض به وضعیت هتل‌ها، سرویس‌های بهداشتی، اینترنت و اقامتگاه‌های غیرمجاز، تشکیل جلسه‌ با شورای امنیت را درخواست کردند.

به گزارش ایسنا، حرمت‌الله رفیعی ـ رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران ـ در نشست انتخابات مجمع تشکل‌های ملی گردشگری ایران، درحالی‌که در این سمت ابقا شد، به بخشی از چالش‌های گردشگری اشاره کرد و درباره معضل سرویس‌های بهداشتی اظهار کرد: با فراگیر شدن بازدید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از سرویس‌های بهداشتی، برخی با من تماس گرفتند که این حرکت را نقد کنید و من مخالفت کردم؛ چراکه یکی از معضلات بزرگ ما در حوزه گردشگری سرویس بهداشتی است که وزیر دارد اقداماتی خوبی در این زمینه انجام می‌دهد و این‌طور نیست که کارهای دیگر را در وزارتخانه رها کرده باشد.

او همچنین به مساله اینترنت در گردشگری پرداخت و گفت: بیشتر کار بخش گردشگری با شبکه‌های اجتماعی از جمله واتس‌اپ و اینستاگرام است و محدودیت‌هایی که در این زمینه وجود دارد معضل بزرگی محسوب می‌شود و به کار ما ضربه می‌زند.

رفیعی در ادامه به وجود مراکز اقامتی در سازمان‌های دولتی اشاره کرد و افزود:  گردشگری یک متولی دارد و هر کس دیگری بخواهد در این بخش کار کند باید تحت امر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باشد و هیچ‌کس دیگری حق ندارد در این زمینه تعیین تکلیف کند. این درحالی است که همه دوایر دولتی، مراکز اقامتی دارند و کار گردشگری انجام می‌دهند که بلای جان گردشگری شده و چون تجربه کافی در این حوزه ندارند زیان‌ده هستند.

کاری نکنید خجالت بکشیم

مصطفی شفیعی‌شکیب ـ رئیس هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران ـ نیز انتقال ارز و کمبود سرویس‌های بهداشتی، همچنین فقر آموزش در حوزه گردشگری را مهم‌ترین چالش‌های گردشگری دانست و با اشاره به استانداردسازی و رتبه‌بندی هتل‌ها،  گفت: چرا باید به یک هتل سه‌ستاره،  پنج ستاره بدهند و آژانس‌دار مجبور شود خدمات یک هتل سه‌ستاره را به عنوان هتل پنج‌ستاره به گردشگران بفروشد که موجب نارضایتی آن‌ها شود؟ کاری نکنید ما جلو گردشگران داخلی و خارجی خجالت بکشیم.

نیما آذری ـ رئیس انجمن موسسه‌های آموزش گردشگری ایران ـ هم به کمبود تعداد جلسات بخش آموزشی با معاونت گردشگری در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انتقاد کرد.

همچنین سیدمحسن حاجی سعید ـ رئیس جامعه انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری ـ گفت که جلسه‌های بخش خصوصی گردشگری با وزیر میراث فرهنگی و گردشگری کمتر شده و  بهتر است برای همفکری بیشتر این جلسات افزایش پیدا کند.

او همچنین برگزاری جلسه‌ فعالان گردشگری با شورای عالی امنیت را مطالبه کرد.

رئیس جامعه انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری در ادامه درخواست کرد فعالیت مترجمان چینی‌زبان سامان‌دهی شود، چون عده‌ای بدون مجوز گردشگری در حال فعالیت هستند.

مشکلات پارکینگ و تردد در شهر تهران و راه‌اندازی گشت نیز مورد اشاره حاجی‌سعید بود.

اقدامات سرخود بومگردی‌ها را به دردسر انداخته است

یاور عبیری ـ رئیس جامعه انجمن‌های حرفه‌ای اقامتگاه‌های بومگردی ایران ـ نیز با اشاره به پلمب اقامتگاه‌های بومگردیِ بدون ضابطه، اظهار کرد: یکسری ارگان‌ها به شکل سرخود وارد اقامتگاه‌ها می‌شوند و برای این صنف و گردشگران مشکلاتی به وجود آورده‌اند و موجب دلسردی فعالیت همکاران ما در این حوزه شده‌اند؛ این در حالی است که اقامتگاه‌های غیرمجاز مثل قارچ در حال رشد هستند و هر کاری که انجام می‌دهند به ضرر اقامتگاه‌ها تمام می‌شود. چرا اقامتگاه‌های بومگردی باید مجوزشان را تمدید کنند و به هزار جا پاسخگو باشند، در حالی که افراد بدون مجوز به راحتی در حال فعالیت هستند؟

رئیس جامعه انجمن‌های حرفه‌ای اقامتگاه‌های بومگردی ایران همچنین از مشکلات موجود در پرداخت تسهیلات به اقامتگاه‌های بومگردی و ضرورت دعوت از فعالان این حوزه در نمایشگاه‌های خارجی، استفاده از شعار جهانی روستایی و تاکید بر اقامتگاه‌های بومگردی در نمایشگاه گردشگری پیش ‌رو و معضل پلتفرم‌های گردشگری برای اقامتگاه‌ها سخن گفت.

محمد گنج‌خان‌لو ـ رییس انجمن‌های حرفه‌ای مجتمع‌های گردشگری و خدمات بین‌راهی ـ نقش مجتمع‌های گردشگری و اقامتگاه‌های رفاهی در حوزه گردشگری را کلیدی دانست و سرمایه‌گذاران این بخش را مظلوم خواند.

او همچنین دست و پا گیر بودن سامانه جانا و اجرایی نشدن طرح معافیت مالیاتی کرونا را به عنوان مشکلات دیگر این بخش مطرح کرد.

تهران مقصد سفر نیست

سیداحمد علوی ـ رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران ـ نیز اظهار کرد: ما در تهران شاهد ۱۰ میلیون جمعیت و فضاهای فراغتی و گردشگری هستیم که برای آن تسهیلاتی وجود ندارد. دغدغه ما در تهران این است که پایتخت را به مقصد گردشگری تبدیل کنیم، در حالی که به مبدأیی تبدیل شده که دنبال فرصتی برای تعطیلات و خروج از تهران است. گاهی اوقات دستورالعمل‌های موجود برای خارج از شهر تهران تعریف شده‌اند. وجود خلاء‌های موجود در شهر تهران به جمع‌بندی برای تأسیس هلدینگ گردشگری منجر شد که امیدواریم مشکلات موجود در این زمینه را شناسایی کنند و راهکاری قانونی برای آن ارائه دهند. ما در شورای شهر تهران در حال تشکیل ۳۵۴ خانه گردشگری در ۳۵۴ محله هستیم تا با راه‌اندازی آن رویداد بهتری را برای گردشگران در تهران رقم بزنیم.

تشکیل صندوقی در بورس برای سرویس بهداشتی

علی‌اصغر شالبافیان ـ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی،  گردشگری و صنایع دستی ـ در ادامه این اظهارات، با اشاره به مشکلاتی که درباره فعالیت خانه‌های استیجاری با عنوان خانه مسافر مطرح شد، گفت: ما با خانه مسافر مخالف نیستیم، اما قائل هم نیستیم که خانه مسافر دردانه گردشگری است که باید تمام ساختارها را برای آن کنار بزنیم.

معاون گردشگری تاکید کرد: رویکرد ما در حوزه مالیات تعاملی بوده است.

شالبافیان درباره دغدغه سرویس بهداشتی گفت: آقای ضرغامی جسارتی دارد و قائل است باید حرف‌هایی که در رودربایستی‌های معمول است، گفته شود. حدود یک سال است که برای پیشتیبانی از این ایده از ستاد اقامه نماز به عنوان مسئول کمیته نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی در ستاد سفر دعوت شده است. تا یک ماه آینده صندوقی در بورس برای کمک‌های خیرخواهانه برای سرویس‌های بهداشتی اعلام خواهد شد تا مشارکت عمومی مردم را برای ساخت و نگهداری همراه  خود داشته باشیم.

او درباره  گله‌ای که درباره ستاره هتل‌ها مطرح شد، بیان کرد: ما در این زمینه تحت فشاریم که چرا ستاره فلان هتل را گرفتید.

شالبافیان همچنین درباره پیشنهاد تشکیل جلسه با شورای امنیت گفت: در حال پیگیری برای تعیین جلسه هستیم؛ گرچه تا کنون چنین مطالبه‌ای در این زمینه نداشتیم،  اما سعی می‌کنیم به محض تعیین جلسه از بخش خصوصی هم برای حضور در آن دعوت کنیم. از طرفی درِ اتاق ما و آقای  وزیر برای ملاقات با بخش خصوص باز است و ما درخواست جلسه‌ای با بخش خصوصی نداشتیم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری صنایع دستی درباره ساماندهی مترجم‌های زبان چینی هم اظهار کرد: جاهایی را که فکر می‌کنید مترجم‌های غیرمجاز مشغول فعالیت هستند برای پیگیری معرفی کنید.

شالبافیان همچنین درباره تسهیلات بومگردی‌ها گفت: در سال ۱۴۰۰ در این زمینه خوب عمل کردیم، اما در سال ۱۴۰۱ آن طور که دوست داشتیم پیش نرفت. برخی موارد از توان وزارتخانه خارج است، برای مثال بارها تلاش کردیم تا تفهیم کنیم که تبصره ۱۸ برای احداث واحدها نیست، بلکه برای تجهیز و بازسازی  است، اما روند واگذاری تسهیلات دچار وقفه شده است.  

او همچنین درخواست کرد مشکلات سامانه جانا اعلام شود تا بررسی‌های لازم صورت بگیرد.

نارضایتی از هتل‌های ۵ ستاره و درخواست جلسه با شورای امنیت

معاون گردشگری درباره ساماندهی نیز از عملکرد شورای شهر تهران قدردانی کرد و گفت: مصوبه‌ مهمی برای ساخت هتل‌ها در شورای شهر تصویب شد که با وجود آن تقریبا عوارض صدور پروانه ساخت صفر شد و اصلی‌ترین دلیلی که چند مجموعه‌ در این زمینه مجوز گرفتند، همین مصوبه بود.  

شالبافیان با اشاره به سخت‌گیری شهرداری نسبت به نصب تابلو هتل‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی، افزود: درباره این موضوع حتی حکم دیوان عدالت اداری وجود دارد که نباید عوارض جداگانه‌ای برای آن دریافت شود.

او از رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران  درخواست کرد به این مسئله رسیدگی کند.

شالبافیان همچنین گفت: عوارض‌هایی مثل پسماند که شهرداری می‌گیرد مصوبه‌های بالاسری دارد و خواهشمند است این  موضوع در بودجه ۱۴۰۳ تسریع شود.

محمدرضا دشتی ـ رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی ـ نیز به طرح حمایت از توسعه و تشویق سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: سعی می‌شود این طرح را به دوازدهمین مجلس شورای اسلامی برسانیم.

بنابر گزارش روابط عمومی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، سیدمحمدحسین حجازی ـ مسئول دبیرخانه هلدینگ گردشگری شهر تهران ـ هم در این نشست که در خانه شعر و ادبیات منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد برگزار شد، به تبدیل نشدن تهران به عنوان مقصد گردشگری اشاره کرد و افزود: تهران هنوز هم مقصد گردشگری نشده است. با مطالبه شورای شهر تهران و دستور شهرداری مسئولیت هلدینگ گردشگری شهر تهران به عهده منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد محول شده است؛ چرا که عباس‌آباد استعداد حوزه گردشگری را برای انجام ماموریت‌های بزرگ دارد. البته این به معنای آن نیست که مجموعه‌های دیگر در این حوزه حضور ندارند. قرار نیست مجموعه‌های دیگر زیر بلیت هلدینگ گردشگری قرار بگیرند، بلکه قرار است هلدینگ سیاست‌گذاری کند و قرار نیست در موضوعات جزء دخالت کند.

حجازی اضافه کرد: شهرداری تهران  در شورای سیاست‌گذاری تصمیم گرفته است که هلدینگ گردشگری شهر تهران زیر نظر شخص خود شهردار فعالیت کند.

در این نشست که به دلیل انتخابات سالانه مجمع تشکل‌های ملی گردشگری در اراضی عباس‌آباد برگزار شد، اسماعیل برات ـ معاون اداره نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری ـ، یحیی نقی‌زاده ـ مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری ـ، حسین نکونام ـ رئیس جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت ـ، عباس بیدگلی ـ دبیر مجمع تشکل‌های ملی گردشگری ـ، نرجس السادات فقیه ـ عضو هیأت مدیره و دبیر جامعه انجمن‌های حرفه‌ای راهنمایان گردشگری ایران ـ، سارا میرزایی ـ مدیر گردشگری منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد ـ، و جمعی از اعضای جامعه انجمن‌های حرفه‌ای راهنمایان گردشگری حضور داشتند.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.