نااُمیدی اسکورسیزی از آینده سینما

[ad_1] به گزارش ورایتی، مارتین اسکورسیزی در یادداشتی که در مجله هارپر منتشر شده نوشته تا ۱۵ سال پیش نیز اصطلاح «محتوا» وقتی به گوش می‌خورد که بحثی جدی در مورد سینما مطرح می‌شد و آن را در برابر «فرم» قرار می‌دادند. بعد از آن به‌تدریج این اصطلاح از سوی افرادی به کار گرفته شد

کد خبر : 22810
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰:۲۳
نااُمیدی اسکورسیزی از آینده سینما

[ad_1]

به گزارش ورایتی، مارتین اسکورسیزی در یادداشتی که در مجله هارپر منتشر شده نوشته تا ۱۵ سال پیش نیز اصطلاح «محتوا» وقتی به گوش می‌خورد که بحثی جدی در مورد سینما مطرح می‌شد و آن را در برابر «فرم» قرار می‌دادند. بعد از آن به‌تدریج این اصطلاح از سوی افرادی به کار گرفته شد که وارد کمپانی‌های رسانه‌ای شدند و بیشترشان هم چیزی از تاریخ فرم هنر نمی‌دانستند و حتی آن قدر برای‌شان اهمیت نداشت که فکر کنند باید بیشتر بدانند.

اسکورسیزی پیش از آن‌که از فلینی چیزی بگوید و از رابطه‌اش با کارگردان بنویسد سوالی مطرح می‌کند تا مشکل دوره دیجیتال را مورد توجه قرار دهد: «اگر پیشنهاد دیدن عناوین بیشتری که از سوی الگوریتم‌ها ارایه می‌شود بر اساس آن‌چه شما تاکنون دیده‌اید مطرح می‌شود، آن وقت باید دید این الگوریتم‌ها با هنر سینما چه می‌کنند؟»

این یادداشت یادآور مقاله‌ای است که اسکورسیزی در نوامبر ۲۰۱۹ در نیویورک تایمز منتشر کرد و در آن توضیح داد که چرا فیلم‌های مارول را بیشتر شبیه پارک‌های موضوعی می‌داند تا سینما.

در یادداشت جدید که با عنوان «ایل مائسترو» یا «استاد» نوشته شده، اسکورسیزی به تجربه «زندگی شیرین» فلینی می‌پردازد و می‌نویسد: «این‌جا هنرمندی حضور داشت که توانسته بود اضطراب دوره هسته‌ای را بیان کند. این حس که دیگر هیچ چیز مهم نیست، زیرا همه چیز و هر لحظه می‌تواند نابود شود. ما این ترس را حس کردیم و همراه با آن هیجان عشق فلینی به هنر سینما را هم درک کردیم و به دنبال آن عشق وی به خود زندگی را.»

این کارگردان در نقد خود به سینما خواستار بازسازی این صنعت شده و تاکید می‌کند که می‌داند تجارت فیلم اکنون به یک تجارت بصری گسترده بدل شده است.

وی با تاکید بر این‌که سینما و اهمیت آن در فرهنگ ما تغییر پیدا کرده می‌نویسد: «البته تعجب ندارد که هنرمندانی مانند گدار، برگمان، کوبریک و فلینی که زمانی مانند خدایان بر این هنر بزرگ ما حکمرانی می‌کردند، با گذشت زمان سرانجام در سایه‌ها عقب‌نشینی کنند.»

اسکورسیزی ادامه می‌دهد: «اما در حال حاضر، ما نمی‌توانیم برای محافظت از سینما به کسب‌وکار سینما وابسته شویم؛ همان‌طور که گفته می‌شود… آن دسته از ماهایی که سینما و تاریخش را می‌شناسیم باید عشق‌مان و دانشمان را تا آن‌جا که ممکن است با دیگران در میان بگذاریم. ما باید با صاحبان حقوقی این فیلم‌ها مانند بلور شفاف باشیم و به آنها بگوییم دارایی آن‌ها بزرگ‌ترین گنجینه‌های فرهنگ ما هستند و باید آن طور که شایسته این گنجینه است با آن رفتار شود.»

اسکورسیزی در پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم رم به مناسبت پنجاهمین سال ساخته شدن فیلم «زندگی شیرین» این فیلم را نقطه عطفی در تاریخ سینما دانسته و گفته بود سینما به پیش و بعد از «زندگی شیرین» تقسیم می‌شود.

۵۷۵۷

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.