نائب رییس کمیسیون صنایع: دولت خودش به این نتیجه رسیده که باید کابینه را ترمیم کند

الله‎‌وردی دهقانی، عضو کمیسیون صنایع و معان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری هوشمند نیوز تاکید کرد: موضوع استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در شرایط کنونی مطرح است اما به نظر می‎‌رسد بهتر این است که عملیات ترمیم کابینه از سوی دولت اتفاق بیفتد . بیشتر بخوانید: «نان کارتی» به تهران رسید/ قیمت

کد خبر : 219494
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
نائب رییس کمیسیون صنایع: دولت خودش به این نتیجه رسیده که باید کابینه را ترمیم کند



الله‎‌وردی دهقانی، عضو کمیسیون صنایع و معان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری هوشمند نیوز تاکید کرد: موضوع استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت در شرایط کنونی مطرح است اما به نظر می‎‌رسد بهتر این است که عملیات ترمیم کابینه از سوی دولت اتفاق بیفتد .

بیشتر بخوانید:

«نان کارتی» به تهران رسید/ قیمت نان تغییر می‌کند؟

خبر مهم وزیر اقتصاد درباره زمان توزیع کالابرگ/ خاندوزی: حال مردم را در زمینه وضعیت مسکن درک می‌کنیم

چالش بازار جدی است

نائب رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید دید در شرایط فعلی زمینه‎های استیضاح چیست؟ آنچه اهمیت دارد این است که دولت خودش نسبت به ترمیم اقدام کند تا بتواند کارش را پیش ببرد، در ضمن از سوی دیگر موضوع مهم عملیات حذف ارز 4200 تومانی و ضرورت اداره دقیق بازار است و طبیعی است با خروج وزیر صمت از کابینه، ممکن است تنظیم بازار با نوعی چالش روبرو شود.
وی ادامه داد: در صورت رای آوردن استیضاح، سرپرستی منصوب می‎شود اما سرپرست اقتدار لازم را برای اداره بازار نخواهد داشت و ممکن است نبود وزیر سبب شود مشکلات در این حوزه افزایش یابد که البته آسیب مستقیم این اتفاق متئجه مردم خواهد بود.

وی در پاسخ به این سئوال که رفتار نمایندگان در خصوص استفاده از حق طبیعی استیضاح وزیر در شرایط فعلی را منطقی می‌دانید یا خیر؟ گفت: همان‌طور که گفتید استیضاح حق مجلس است اما بی‌تردید باید وقتی از این حق استفاده کند که این اطمینان حاصل شود که دولت بنایی برای ترمیم کابینه و ایجاد شرایطی جهت تحقق اهداف اعلامی ندارد. در این شرایط مجلس باید وارد شود و نسبت به تغییر معادلات اقدام کند تا امکان دستیابی به اهداف اعلامی فراهم گردد.

دولت در تغییر مدیران تعلل کرد

دهقانی اضافه کرد: به هر حال هنوز مدت زمان زیادی از استقرار دولت سیزدهم نگذشته است و برای اجرای برنامه‌های باید فرصتی در اختیار کابینه قرار گیرد اما آن‌چه مسلم است این‌که کندی دولت در تغییر مدیران و انتخاب مدیران همسو برای تحقق سیاست‎ها اتفاقی مشهود و قابل لمس است.
وی در توضیح این مطلب افزود: به هر حال هر دولتی با گرایشی سیاسی روی کار می‎آید و شعارهایی را نیز مطرح می‌کند که این شعارها منبعث از برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار داده ، در این مسیر نیاز است افرادی به کار گرفته شوند که این برنامه‎ها را باور داشته باشند و بتوانند در این مسیر دولت را یاری کنند.
این نماینده مجلس ادامه داد: این در حالی است که دولت در حوزه تغییر مدیران و انتخاب مدیران همسو کُند عمل کرده است و اتفاقا مقام معظم رهبری نیز در این زمینه رهنمودهایی داشتند که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به سابقه فعالیت مدیران کنونی در صنایع گفت: اغلب این مدیران در بخش صنعت و معدن سابقه فعالیت بیست ساله و بیشتر دارند، به این ترتیب چند دهه است در این حوزه فعالیت می‎کنند و نتیحه فعالیت آن‌ها مطلوب نیست، پس باید نسبت به تغییر این مدیران اقدام شود.
رییس کمیته معادن کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما یکی از مهمترین کشورهای معدنی جهان هستیم اما 90 درصد معادن ما به درستی بهره‏برداری نمی‎شوند. پس می‎بینیم عملکرد مطلوب نبوده و هنوز هم مطلوب نیست.

223223



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.