مینی سریال Halo چندان هم به منبع الهام خود وفادار نیست

 مینی سریال Halo که بر اساس سری بازی‌های محبوب Halo Infinite ساخته شده است، یکی از جدید‌ترین لایو‌اکشن‌هایی است که بر اساس یک فرنچایز یازی بزرگ ساخته و منتشر شده است. فرنچایز بازی Halo Infinite یکی از محبوب‌ترین فرنچایزها بین بازی‌های کامپوتری است که با ژانر آخروزمانی خود و شخصیت‌های محبوبش همواره مورد توجه قرار

کد خبر : 185866
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
مینی سریال Halo چندان هم به منبع الهام خود وفادار نیست


 مینی سریال Halo که بر اساس سری بازی‌های محبوب Halo Infinite ساخته شده است، یکی از جدید‌ترین لایو‌اکشن‌هایی است که بر اساس یک فرنچایز یازی بزرگ ساخته و منتشر شده است. فرنچایز بازی Halo Infinite یکی از محبوب‌ترین فرنچایزها بین بازی‌های کامپوتری است که با ژانر آخروزمانی خود و شخصیت‌های محبوبش همواره مورد توجه قرار گرفته است. داستان این مینی سریال، بین قسمت چهارم سری بازی‌های هیلو و قسمت پنجم این مجموعه رخ می‌دهد.

 این فرنچایز محبوب در آینده‌ای دور رخ می‌دهد، هنگامی که انسان‌ها به سیاره‌ای دیگر مهاجرت کرده‌اند و با گونه‌ای بیگانه به نام کاوننت در جنگ به سر می‌برند. بدون شک جنگ با بیگانگان به سربازانی قدرتمند نیاز دارد و در این نبرد اولین برگ برنده انسان‌ها تکنولوژی و علم و آنها است. به همبن دلیل دکتر هالسی به کمک علم مهندسی ژنتیک سربازانی را خلق می‌کند که اسپارتان خطاب می‌شوند و از نظر قدرت با بیگانگان برابری می‌کنند. شخصیت اصلی این فرنچایز رهبر جوخه‌ای از اسپارتان‌ها مستر چیف جان-117 محبوب است که به عنوان یکی از قدرتمند‌ترین و مرموزترین شخصیت‌های دنیای گیم شناخته می‌شود. 

مینی سریال هیلو که زندگی مستر چیف و نبردهای او در برابر بیگانگان را شرح می‌دهد، در قالب یک فصل پنج قسمته توسط سرویس استریم  +The Paramount منتشر شد. هنوز وضعیت ساخت و انتشار فصل دوم این اثر مشخص نیست و اگرچه این سریال در وبسایت IMDB نمره ۷ را دریافت کرده است با این حال برخی از طرفداران سری بازی هیلو معتقدند که این سریال چندان به ماهیت خود بازی وفادار نبوده است. 

در حقیقت هم عوامل سازنده خود این مجموعه که عمدتا هم از هنرمندانی با کارنامه هنری پر بار تشکیل شده است، عنوان کرده‌اند که مینی سریال خلق شده چندان هم به ماهیت اصلی سری بازی هیلو وفادار نیست. همچنین عنوان کره‌اند که این سری بازی تنها منبع الهام آن‌ها نبوده است. اگرچه ایده اصلی ساخت این سریال از فرنچایز Halo Infinite گرفته شده است، اما با این حال این مجموعه، داستان مخصوص به خود را روایت می‌کند و فضایی کاملا متفاوت را ارائه می‌دهد. به نظر می‌رسد که سریال هیلو فضایی به مراتب ترسناک‌تر و خشن‌تر را به مخاطبین نشان می‌دهد، در حالی که نبردهای بازی در این حد خشن نیستند. 

نکته دیگری که در این مینی سریال عجیب به نظر می‌رسد این است که در سری بازی Halo Infinite هنگامی که در قالب شخصیت مستر چیف وارد بازی می‌شوید این احساس به شما دست می‌دهد که ارتشی تک نفره هستید و به جنگ دشمنان سرزمین خود می‌روید. با این حال در این مینی‌ سریال به شخصیت‌هایی پرداخته می‌شود که معمولا توسط بازی نادیده گرفته می‌شوند. طرفداران فرنچایز هیلو همگی عاشق مستر چیف هستند، به همین دلیل می‌توان بدون اغراق گفت که نود درصد بینندگان این سریال به شوق مستر چیف به تماشای آن نشسته‌اند. 

بدون شک خلق داستانی نو با اقتباسی آزاد از فرنچایزی مشهور جذاب عمل خواهد کرد، حتی اگر به ماهیت منبع الهام خود نیز کاملا وفادار نبوده باشد. نکته‌ای که باید در تماشای این اثر در نظر بگیربم این است که این مینی سریال را به عنوان اثری منحصر به فرد و مستقل تماشا کنید نه صرفا اقتباسی از یک بازی کامپیوتری. 

 



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.