میلیاردهای جهان برای روز قیامت آماده می‌شوند / آغاز ساخت پناهگاه‌های امن‌!

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز به نقل از فرارو؛  “آماده سازی روز قیامت” پیش‌تر به عنوان سرگرمی‌ای البته از نوع غیر عادی و غیر معمول قلمداد می‌شد با این وجود شهروندان امریکایی معمولی صرفا در سال گذشته از آوریل ۲۰۲۲ تا آوریل ۲۰۲۳ میلادی ۱۱ میلیارد دلار برای خرید اقلام مرتبط با بقا در شرایط سخت

کد خبر : 459209
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
میلیاردهای جهان برای روز قیامت آماده می‌شوند / آغاز ساخت پناهگاه‌های امن‌!

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از فرارو؛  “آماده سازی روز قیامت” پیش‌تر به عنوان سرگرمی‌ای البته از نوع غیر عادی و غیر معمول قلمداد می‌شد با این وجود شهروندان امریکایی معمولی صرفا در سال گذشته از آوریل ۲۰۲۲ تا آوریل ۲۰۲۳ میلادی ۱۱ میلیارد دلار برای خرید اقلام مرتبط با بقا در شرایط سخت و دشوار احتمالی هزینه کرده اند. نتیجه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که حدود یک سوم از شهروندان ایالات متحده به آماده سازی خود برای آخرالزمان اعتراف کرده اند، اما تعداد اندکی از آنان منابعی در اختیار دارند که سازندگان میلیاردر امروزی پناهگاه‌ها برای ساخت و آماده سازی پناهگاه‌های شان در نظر می‌گیرند.

به گزارش دیلی میل، ثروتمندترین افراد جهان به طور فزاینده‌ای صدها میلیون دلار را برای تامین امنیت مجتمع‌های زیرزمینی و جزایر خصوصی تخصیص می‌دهند.  اواخر سال گذشته مشخص شد که “مارک زاکربرگ” در حال ساخت یک دژ مخفی ۱۰۰ میلیون دلاری است که در زیر مزرعه خود در جزیره هاوایی دفن شده و مجهز به انرژی، منابع غذایی و درهای مقاوم در برابر انفجار است. “فرانک واندرسلوت” کارآفرین حوزه سلامت و میلیاردر که ثروتمندترین مرد ایالت آیداهو محسوب می‌شود اخیرا مزرعه‌ای به مساحت ۲۰۰۰ هکتار به قیمت ۵۱ میلیون دلار را خریداری کرد. هم چنین، گسام آلتمن” مدیرعامل شرکت  Open AI در سال ۲۰۱۶ میلادی گفته بود که او نیز با “پیتر تیل” کارآفرین و سرمایه گذار آلمانی-آمریکایی و بینانگذار شرکت پِی پَل توافق نظر دارد که برای آماده شدن به منظور روزی که جهان به پایان برسد باید کاری انجام دهند و هر دوی آنان املاکی را در نیوزیلند خریداری کرده اند. با این وجود، برنامه‌های آنان بدون چالش نبوده است. در سال ۲۰۲۲ میلادی یک شورای محلی در جزیره جنوبی نیوزیلند برنامه‌های تیل برای ساخت ملکی مستحکم و باشکوه در چشم انداز کنار دریاچه حفاظت شده تاریخی واناکا را غیر قابل اجرا دانست. کمیسیونرهای مستقلی که از طرف شورا از محل مورد نظر بازدید کردند گزارش دادند که طراحی پناهگاه مدنظر تیل در صورت اجرا به شکل قابل ملاحظه‌ای از کیفیت و طبیعی بودن چشم انداز طبیعی برجسته آن منطقه خواهد کاست. آنان درباره پیشنهاد تیل نوشتند:”همه اعضای شورا از بخش‌های قابل توجهی از پیشنهاد که در معرض دید مستقیم قرار می‌گرفت شوکه شده بودند”.

زیبایی منظره نیوزلند و دورافتادگی جزیره آن را به انتخابی محبوب برای نخبگان سیلیکون ولی تبدیل کرده که به دنبال یک قلعه طبیعی برای آخرالزمان هستند که ترسی فزاینده با توجه به تشدید جنگ‌های منطقه‌ای و گرمای فزاینده تغییرات آب و هوایی می‌باشد.

سال گذشته ساعت آخرالزمان در ۹۰ ثانیه به نیمه شب تنظیم شد یعنی بشریت هیچ گاه مانند اکنون به یک فاجعه همه جانبه نزدیک نبوده است. دانشمندان هسته‌ای با بیان اینکه حمله روسیه به اوکراین خطر نابودی انسان به دست خودش را افزایش داده ساعت آخرالزمان را ۱۰ ثانیه جلو کشیدند. ساعت آخرالزمان معیاری استعاری است که مجله “بولتن دانشمندان هسته‌ای” برای نشان دادن میزان خطر رویارویی رهبران جهان با چالش‌هایی در سطح انقراض بشر معرفی کرده است از جمله استفاده از سلاح هسته ای. البته امروز تغییرات اقلیمی و تهدیدات زیستی از جمله ویروس کرونا نیز در تعیین زمان این ساعت تاثیر دارد. دانشمندان هسته‌ای این ساعت را از ۱۰۰ ثانیه مانده به نیمه شب به ۹۰ ثانیه مانده به نیمه شب جلو کشیدند. این جلو کشیدن ۱۰ ثانیه‌ای باعث شد که این ساعت  به قدری به نیمه شب نزدیک شود که تاکنون سابقه نداشت. آنان در بیانیه خود در این باره این گونه درباره تصمیم شان توضیح دادند:”جنگ روسیه علیه اوکراین پرسش‌های عمیقی را در مورد نحوه تعامل دولت‌ها ایجاد کرده است و هنجارهای رفتار بین المللی را از بین می‌برد. بدتر از همه آن که تهدیدهای پنهان روسیه برای استفاده از تسلیحات هسته‌ای به جهان یادآوری می‌کند که تشدید درگیری از روی تصادف، قصد یا اشتباه محاسباتی یک خطر وحشتناک است”.

این نگرانی‌ها زمانی افزایش یافته که کارزارهای بمباران اسرائیل علیه غزه در پاسخ به حمله حماس به اسرائیل تهدید شعله ور شدن جنگ گسترده تری در خاورمیانه را سبب شده است.

بزرگسالان از نسل Z افراد متولد شده پس از سال ۱۹۹۷ میلادی نشان داده اند که خود را برای بیش‌ترین احتمال بروز یک فاجعه آماده می‌کنند. طبق نتیجه نظرسنجی فایندر ۴۰ درصد از اعضای آن نسل مدعی شدند که پولی را برای خرید لوازم روز قیامت در سال ۲۰۲۲ خرج کرده اند. در آن نظرسنجی از ۲۱۷۹ بزرگسال آمریکایی پرسش مطرح شد و حاشیه خطا دو درصد بود. فایندر که از سال ۲۰۱۷ داده‌های آماده سازی برای آخرالزمان را جمع اوری کرده از پرسش شوندگان پرسیده بود که آیا در دوازده ماه گذشته برای آماده سازی شرایط اضطراری پول خرج کرده اند یا خیر.

علاوه بر بحران‌های با ریشه انسانی بلایای طبیعی به دلیل تغییرات آب و هوای جهانی تشدید خواهد شد و شرایط اضطراری برای مواجهه با این بلایای بد چه بخواهیم و چه نخواهیم به وجود خواهد آمد.

برای مثال، در سپتامبر گذشته شهر نیویورک با سیل مواجه شد که باعث ثبت رکورد مرطوب‌ترین روز آن شهر شد سیلی که باعث لغو پروازها، تعطیلی مترو و غوطه ور شدن خودروها در آب شد. هم چنین، آتش سوزی‌های جنگلی رخ داده آگوست گذشته در هاوایی ۹۶ کشته و هزاران آواره به همراه داشت و مرگبارترین آتش سوزی در تاریخ ایالات متحده محسوب می‌شد. ثروتمندترین افراد جهان مطمئنا به اندازه نسل Z از وقایع رخ داده آگاه هستند و  احتمالا اطلاعات بیش تری در مورد فجایع جهانی دارند.

“رید هافمن” از بنیانگذاران  لینکدین و پی پل به “نیویورک” گفته بود که یکی از ثروتمندترین افراد نیوزلند در جهان بی سر و صدا در حال ساخت پناهگاهی در آن کشور است. “راد دروری” مدیر اجرایی شرکت نرم‌افزار حسابداری نیوزیلندی زیرو که تحت حمایت تیل قرار دارد می‌گوید میلیاردهای امریکایی “نیوزیلند را به عنوان یک راه فرار” در نظر می‌گیرند. “لری پیج” از بنیانگذاران گوگل نیز همانند تیل توانسته اقامت نیوزیلند را دریافت کند. گمی‌های دینولسکو” کارآفرین که مشهور است که یک استارت آپ ارزهای دیجیتال را در زمان پاندمی گووید – ۱۹ در سال ۲۰۲۰ میلادی پشت سر گذاشت به همراه همسرش به نیوزیلند گریخت. بنا بر گزارش‌ها پناهگاه‌هایی در همیلتون، هانمر اسپرینگز و واناکا در نیوزیلند وجود دارند. با این وجود، گزینه‌های بیش تری در امریکا نیز وجود دارند از جمله دهکده‌ای مشرف به خلیج بیسکین در جنوب میامی که ترکیبی از سلبریتی‌ها و غول‌های تجاری در آنجا ملک خریداری کرده اند. جف بزوس میلیاردر آمازون و لورن سانچز نامزدش به زودی وقت شان را در آن منطقه مرفه نشین خواهند گذراند جایی که تام بردی ستاره سابق فوتبال امریکایی، ایوانکا ترامپ دختر دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین امریکا و خولیو ایگلسیاس خواننده مشهور همگی همسایگان یکدیگر خواهند بود.

سومین مرد ثروتمند جهان امسال نه یک بلکه دو ملک همسایه را در ایندیان کریک در میامی در ایالت فلوریدا به قیمت مجموعا نزدیک به ۱۵۰ میلیون دلار خریداری کرد. برای معدود نام‌های نخبه‌ای که آماده شدن برای آخرالزمان را آغاز کرده اند امتیازاتی وجود دارد که احتمالا سخنی از آن به میان نیامده است. “داگلاس راشکوف” نویسنده عرصه فناوری، مدرس دانشگاه و نظریه پرداز رسانه‌ای امریکایی اخیرا در یک جلسه محرمانه در امریکا حضور داشته که طبق توصیف او در آن پنج “مرد فوق ثروتمند” در مورد این که چگونه می‌توانند بهتر پناهگاه‌های آخرالزمانی خود را آماده کنند با پرسش‌هایی مانند این که “چگونه می‌توانم پس از آن حادثه اقتدار خود را بر روی نیروی امنیتی ام اعمال کنم” مواجه شده بودند.

تعداد زیادی از شرکت‌ها آماده پاسخگویی به این تقاضا هستند از جمله “رایزینگ اس” که اعلام کرده ۱۴ پناهگاه در نیوزیلند ساخته است. شرکت “سروایوِل کاندو” سیلوهای موشکی متروکه ایالات متحده را به زیرزمین‌های بقا تبدیل می‌کند. شرکت “آپیدِم” مستقر در جمهوری چک پناهگاه‌های “فوق العاده لوکس” را برای میلیاردرها در هر نقطه از جهان ارائه می‌دهد.

در سالیان اخیر افراد ثروتمند بیش تری در حال خرید جزایر یا دست کم بخش بزرگی از آن مناطق بوده اند.  “ریچارد برانسون” بنیانگذار و رئیس مجموعه شرکت‌های ویرجین و “جانی دپ” بازیگر مشهور هالیوودی در فهرست مالکان سرشناس جزایر خصوصی در کار خانواده‌های  ثروتمندی مانند دیزنی و دوپانت قرار داشته است.

برخی برای شهروندی در کشورهای مختلف پول زیادی خرج می‌کنند. به اصطلاح “ویزاهای طلایی” عملا به افراد ثروتمند این امکان را می‌دهد که در ازای پرداخت پول نقد اقامت و حتی شهروندی را در کشورهای خارجی کسب کنند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.