میلیاردرها بلای جان کره زمین شدند!

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز به نقل از فارس، موسسه آکسفام فاش کرد، جمعیت یک درصدی ثروتمندان جهان در سال ۲۰۱۹، آلودگی کربنی بیشتری نسبت به ۵ میلیارد نفر افراد فقیر که دوسوم جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، ایجاد می‌کنند. این آمار، جدیدترین آماری است که در حال حاضر در دسترس است. این تحقیقات نشان

کد خبر : 433981
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۵:۵۵
میلیاردرها بلای جان کره زمین شدند!

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از فارس، موسسه آکسفام فاش کرد، جمعیت یک درصدی ثروتمندان جهان در سال ۲۰۱۹، آلودگی کربنی بیشتری نسبت به ۵ میلیارد نفر افراد فقیر که دوسوم جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، ایجاد می‌کنند.

این آمار، جدیدترین آماری است که در حال حاضر در دسترس است.

این تحقیقات نشان می‌دهد، گروه ۷۷ میلیون نفری میلیاردرها، میلیونرها و افرادی که بیش از ۱۴۰ هزار پوند در سال درآمد دارند، مسئول ۱۶ درصد انتشار گازهای گلخانه‌ای در جهان در سال ۲۰۱۹ بودند که بیش از آلودگی ایجاد شده توسط خودروها و حمل‌ونقل جاده‌ای است.

بر اساس این گزارش، انتشار بیش از حد گازهای گلخانه‌ای موجب مرگ مازاد ۱.۳ میلیون نفر ناشی از گرما خواهد شد که تقریبا معادل جمعیت دوبلین در ایرلند است. بیشتر این مرگ‌ومیرها در بازه ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ رخ خواهد داد.

آمیتاب بهار، مدیر اجرایی بین‌المللی موقت آکسفام گفت: «افراد بسیار ثروتمندان در حال غارت و آلوده کردن سیاره زمین تا سرحد نابودی هستند که موجب خفه شدن بشر از گرمای هوا، سیل و خشکسالی می‌شود.»

بهار اضافه کرد: «سال‌ها برای پایان دوره سوخت‌های فسیلی برای برای نجات میلیون‌ها نفر و سیاره‌مان مبارزه کردیم. اکنون بیش از هر زمان دیگری واضح است که این امر تا زمانی‌که به دوران ثروت بیش از حد پایان ندهیم، غیرممکن خواهد بود.»

در ادامه این گزارش آمده است، برای اینکه فردی که در میان ۹۹ درصد سطح پایین جهان قرار دارد به اندازه ثروتمندترین میلیاردرها در یک سال کربن تولید کند، حدود ۱۵۰۰ سال زمان می‌برد.

بر اساس برآورد آکسفام، مالیات ۶۰ درصدی بر درآمد جمعیت یک درصدی ثروتمندان جهان، انتشار گازهای گلخانه‌ای را بیش از کل انتشار گازهای گلخانه‌ای انگلیس کاهش می‌دهد و ۶.۴ تریلیون دلار در سال برای پرداخت هزینه انتقال به انرژی‌های سبز (پاک) جمع‌آوری می‌کند.

«عدم مالیات بر ثروت به ثروتمندان اجازه می‌دهد تا از ما غارت کنند، سیاره ما را ویران کنند… مالیات بر ثروت زیاد، شانس ما را برای مقابله با نابرابری و بحران آب و هوا را تغییر می‌دهد.»

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.