میزبانی حمام‌های تاریخی اصفهان از گردشگران نوروزی

ایسنا/اصفهان رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از آمادگی گرمابه‌های علیقلی آغا، شاهزاده‌ها، دردشت و عصارخانه شاهی برای بازدید گردشگران و برگزای نقالی، تئاتر و ویژه برنامه نقاشی کودکان در این بناها خبر داد. علی عطریان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برنامه‌هایی که زیر نظر اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی

کد خبر : 332437
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
میزبانی حمام‌های تاریخی اصفهان از گردشگران نوروزی



ایسنا/اصفهان رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از آمادگی گرمابه‌های علیقلی آغا، شاهزاده‌ها، دردشت و عصارخانه شاهی برای بازدید گردشگران و برگزای نقالی، تئاتر و ویژه برنامه نقاشی کودکان در این بناها خبر داد.

علی عطریان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برنامه‌هایی که زیر نظر اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود در ۴ نقطه موزه عصارخانه شاهی، موزه گرمابه شاهزاده‌ها، موزه گرمابه علی‌قلی آغا و موزه گرمابه دردشت در نظر گرفته‌شده است. در این خصوص علاوه بر اینکه راهنمایانِ ما برای بازدید گردشگران و شهروندان در این بناها فعال خواهند بود، برنامه‌های جنبی شامل تئاتر محیطی، نقالی و ویژه‌برنامه نقاشی برای کودکان نیز برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه یک پرده نقالی با حضور مبارک و سیاه‌بازی در هریک از موزه گرمابه‌های دردشت، علیقلی آغا و شاهزاده‌ها و همچنین در موزه عصارخانه شاهی اجرا می‌شود، افزود: نام این نقالی که حالت روایی آئینی دارد شبهه مضحکه است و از داستان‌های قدیمی ایرانی مایه می‌گیرد، ولی شیوه‌ای از تئاتر خنده‌آور و کمدی ایرانی است. تئاتر محیطی گلگشت نیز که در سال‌های گذشته اجرا می‌شد برای ایام نوروز ۱۴۰۲ بازنویسی و در حمام علیقلی آغا اجرا می‌شود، این تئاتر به معرفی و اجرای آئین‌های مربوط به استحمام در آئین‌های ملی و باستانی می‌پردازد.

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اضافه کرد: در عصارخانه شاهی نیز برنامه‌ای ویژه کودکان ۶ تا ۸ سال تعریف‌شده که آن‌ها به کمک نقاشی با شیوه کار عصاری آشنا خواهند شد.

عطریان گفت: برنامه‌های یاد شده، از روز دوم تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۲ به مدت ۱۱ روز از سوی اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برای شهروندان و گردشگران ارائه می‌شوند و همکارانِ ما در دو نوبت صبح و بعدازظهر در موزه گرمابه‌های علیقلی آغا، شاهزاده‌ها، دردشت و عصارخانه شاهی در خدمت علاقه‌مندان خواهند بود.

او درباره ویژه‌برنامه شب‌های فیلم که پیش‌تر قرار بود در ایام نوروز ۱۴۰۲ ارائه شود، توضیح داد: قرار بود با توجه به تلاقی نوروز سال جاری با ماه مبارک رمضان، برنامه «شب‌های فیلم» درگذر چهارباغ برگزار شود که به دلیل حجم زیاد برنامه‌ها، این برنامه از فهرست برنامه‌های نوروز حذف شد.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.