میزان فعالیت کارخانه چین در ماه فوریه به بالاترین حد خود در 11 سال اخیر رسید

[ad_1] اکثر بازارهای آسیا-اقیانوسیه امروز با هضم داده های مثبت اقتصادی توسط سرمایه گذاران و معامله گران افزایش یافتند. اداره ملی آمار چین (NBS) اعلام کرد که PMI تولیدی آن در ماه فوریه به 52.6 رسید که بالاترین سطح ثبت شده در یازده سال گذشته است. گزارش اداره آمار استرالیا (ABS) نشان داد که تولید

کد خبر : 327333
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
میزان فعالیت کارخانه چین در ماه فوریه به بالاترین حد خود در 11 سال اخیر رسید

[ad_1]

اکثر بازارهای آسیا-اقیانوسیه امروز با هضم داده های مثبت اقتصادی توسط سرمایه گذاران و معامله گران افزایش یافتند. اداره ملی آمار چین (NBS) اعلام کرد که PMI تولیدی آن در ماه فوریه به 52.6 رسید که بالاترین سطح ثبت شده در یازده سال گذشته است. گزارش اداره آمار استرالیا (ABS) نشان داد که تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه آخر سال 2022 به میزان 0.5 درصد به صورت فصلی به سه ماهه رشد داشته است.

PMIهای تولید و خدمات ISM در ایالات متحده

ISM داده‌های مربوط به PMI تولید ایالات متحده (01.03) و خدمات (03.03) را در ماه فوریه منتشر خواهد کرد. برخی از تحلیلگران بازار خاطرنشان می کنند که این مجموعه داده های تازه می تواند عملکرد اقتصاد ایالات متحده را در ماه دوم سال 2023 روشن کند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها، انتظار می‌رود که PMI تولید در 48.0 باشد در حالی که خدمات یک احتمالاً در 54.5 خواهد بود. رئیس کمیته بررسی کسب و کار تولیدی ISM در گزارشی اشاره کرد که «شواهد روشنی از کاهش تقاضا وجود دارد. ما می‌دانستیم که نیمه اول (سال 2023) کمی سخت خواهد بود، نمی‌دانیم هنوز به آخر رسیده‌ایم یا نه.»

گزارش CPI ژاپن توکیو

اداره آمار ژاپن گزارش CPI فوریه توکیو خود را روز پنجشنبه منتشر خواهد کرد. CPI توکیو تغییر قیمت کالاها و خدمات خریداری شده توسط مصرف کنندگان در پایتخت ژاپن را اندازه گیری می کند. اقتصاددانان انتظار دارند شاخص قیمت مصرف کننده توکیو در ماه فوریه به 4.1 درصد بر اساس سال به سال برسد. شاخص CPI سالانه توکیو مطابق با انتظارات تحلیلگران در ژانویه به 4.4 درصد رسید.

Commerzbank: تورم ایالات متحده بسیار بالا است

گزارش منتشر شده توسط Commerzbank نشان می دهد که امیدها برای کاهش سریع بیشتر نرخ تورم ایالات متحده محقق نشده است. تحلیلگران این بانک نوشتند که «بررسی ما از معیارهای اصلی مختلف نشان می دهد که روند تورم احتمالاً هنوز بالای 4 درصد است، بسیار بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو. فدرال رزرو امیدوار است که اثرات افزایش نرخ ها به دلیل تأخیرهای معمول در تأثیر آنها، هنوز آشکار نشده باشد. اگر این اتفاق نیفتد، آشکار است که فدرال رزرو به اندازه کافی تقاضا را کاهش نداده است. افزایش قابل توجهی بیشتر از آنچه قبلاً انتظار می رفت (پیش بینی ما: سه افزایش دیگر تا ژوئن با 25 امتیاز پایه هر کدام به 5.50 درصد برای انتهای محدوده هدف) محتمل است.

سوئیس: بدون رکود در سال 2023؟

دبیرخانه دولتی امور اقتصادی سوئیس (SECO) با اشاره به شرایط چالش برانگیز بین المللی که بر صادرات و بخش تولید تأثیر گذاشته است، رشد اقتصادی را در سه ماهه آخر سال 2022 صفر اعلام کرد. گزارش منتشر شده توسط SECO می‌گوید: «در حالی که صنایع شیمیایی و دارویی که از نظر چرخه‌ای حساسیت کمتری دارند، رشد بیشتری را ثبت کردند… سایر بخش‌های صنعتی کاهش یافتند».

رئیس اداره سیاست اقتصادی SECO درباره وضعیت اقتصاد سوئیس گفت: «از منظر فعلی انتظار رکود اقتصادی را ندارم». دولت که پیش از این پیش بینی کرده بود که اقتصاد سوئیس در سال 2023 1.0 درصد و در سال 2024 1.6 درصد رشد خواهد کرد، قرار است پیش بینی به روز شده خود را برای سال جاری در 16 مارس منتشر کند.

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

وبینارهای تجاری رایگان

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.