میانگین ۸ دقیقه‌ای حضور بر بالین بیمار در حوادث سمنان/ انجام ۶۹ ماموریت پایگاه هوایی در ۶ ماه

[ad_1] هوشمند نیوز/سمنان رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان از میانگین ۷ دقیقه‌ای رسیدن بر بالین بیماران در ماموریت‌های شهری خبر داد و گفت: عدد استاندارد کشوری در این شاخص ۸ دقیقه است. پژمان قرائیان ۲۸ شهریورماه در جمع خبرنگاران بااعلام این خبر اظهار کرد:

کد خبر : 404353
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳
میانگین ۸ دقیقه‌ای حضور بر بالین بیمار در حوادث سمنان/ انجام ۶۹ ماموریت پایگاه هوایی در ۶ ماه

[ad_1]

هوشمند نیوز/سمنان رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان از میانگین ۷ دقیقه‌ای رسیدن بر بالین بیماران در ماموریت‌های شهری خبر داد و گفت: عدد استاندارد کشوری در این شاخص ۸ دقیقه است.

پژمان قرائیان ۲۸ شهریورماه در جمع خبرنگاران بااعلام این خبر اظهار کرد: میانگین رسیدن بر بالین بیماران در ماموریت‌های جاده‌ای اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه نیز در حال حاضر ۱۳ دقیقه است که یک درصد از عدد استاندارد کشوری آن که ۱۴ دقیقه است، کمتر است.

وی از تلاش برای کاهش و کمتر کردن این میانگین خبر داد و افزود: با توجه به اینکه در مدیریت حوادث یک ثانیه نیز در سلامت افراد از اهمیت ویژه برخوردار است تلاش ما همیشه بر این است که این عدد را تا حد امکان کاهش دهیم تا همکاران با حضور سریع‌تر بر صحنه حوادث، به سلامت بیشتر مردم کمک کنند.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان از وجود ۱۱ پایگاه ۲۴ ساعته شهری در مناطق تحت پوشش دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: در هر پایگاه حداقل یک دستگاه آمبولانس و دو نیروی کاردان فوریت‌های پزشکی مستقر است.

وی همچنین از فعالیت ۲۱ پایگاه جاده ای در مناطق تحت‌پوشش دانشگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر این یک مرکز اورژانس هوایی نیز تحت پوشش دانشگاه فعالیت دارد که این مرکز کمک شایانی به سلامت استان کرده است.

 مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان از انجام ماهیانه ۲۰ ماموریت اورژانس هوایی در مناطق تحت پوشش دانشگاه خبر داد و افزود: اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی سمنان یکی از فعال‌ترین پایگاه‌های هوایی در سطح کشور است.

قرائیان همچنین از فعالیت یک دستگاه اتوبوس‌آمبولانس در استان خبر داد و گفت: یک خودروی فرماندهی بحران و سه دستگاه موتورآمبولانس از دیگر تجهیزات علوم پزشکی در استان است که این امکانات در کاهش زمان رسیدن بر بالین مصدومان و بیماران و افزایش رضایتمندی مردم نقش مهمی داشته است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان به تعدد ماموریت‌ها در این مرکز پرداخت و گفت: از ابتدای سال تا ۲۰ شهریورماه جاری ۲۱ هزار و ۵۷۵ ماموریت در اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان انجام شده که چهار هزار و ۲۸۴ مورد آنها حوادث ترافیکی و ۱۷ هزار و ۲۹۱ مورد آنها ماموریت غیرترافیکی بوده است.

وی از افزایش تماس‌ها با ۱۱۵ این استان خبر داد و اضافه کرد: در حدودا ۶ ماهه گذشته ۶۱ هزار و ۸۶۵ مورد تماس با اورژانس ۱۱۵ استان صورت گرفته است.

قرائیان همچنین از انجام ۶۹ ماموریت پایگاه هوایی در ۶ ماهه امسال خبر داد و گفت: در جریان این عملیات‌ها افزون بر ۱۰۰ بیمار توسط پایگاه هوایی به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شدند که بیش از ۹۰ درصد آنها بعد از بازیابی سلامت خود ترخیص شدند.

مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان همچنین یادآوری کرد: از ابتدای سال تاکنون ۳۱۶ ماموریت توسط ناوگان موتورآمبولانس دانشگاه انجام شده است.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.