میانگین سنی ازدواج چقدر افزایش یافته است؟

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز به نقل از ایرنا، محمد اسماعیل مطلق روز سه شنبه در کنگره بین‌المللی سلامت خانواده، فرزندآوری و صیانت از جمعیت در محل دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: نرخ باروری سال گذشته در ایران به ۱.۷۴ کاهش یافت. وی گفت: زمانی که نرخ باروری به بالای ۲.۱ برسد

کد خبر : 465735
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۴:۲۹
میانگین سنی ازدواج چقدر افزایش یافته است؟

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از ایرنا، محمد اسماعیل مطلق روز سه شنبه در کنگره بین‌المللی سلامت خانواده، فرزندآوری و صیانت از جمعیت در محل دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: نرخ باروری سال گذشته در ایران به ۱.۷۴ کاهش یافت.

وی گفت: زمانی که نرخ باروری به بالای ۲.۱ برسد میزان رشد آن کشور به سمت منفی شدن و سالمندی نمی‌رود و زمانی نرخ رشد به تعادل و بالای ۲.۱ می‌رسد که تولد فرزند در هر خانواده به بالای سه نفر برسد.

رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور اظهار کرد: از سال ۸۹ با کاهش روند ازدواج و افزایش میزان طلاق در کشور روبرو شدیم.

وی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ ، ۵۷۰ هزار ازدواج در کشور ثبت شد و این رقم در سال گذشته به ۵۲۴ هزار مورد کاهش یافت و در مقابل میزان طلاق نیر ۴۰۰ مورد افزایش داشته است.

مطلق تصریح کرد: اگر بتوان میزان ازدواج را سالانه ۱۰ درصد افزایش و طلاق را ۱۰ درصد کاهش داد به تعادل جمعتی در کشور خواهیم رسید.

رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور افزود: تک‌ فرزندی از معضلات دیگر اجتماعی است که کشور با آن درگیر است و می‌تواند مشکلات روحی و روانی را برای آن فرد در آینده به همراه داشته باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز در ادامه این همایش اظهار کرد: سه راه برای افزایش فرزندآوری در کشور قابل استفاده است که یکی از آن فراهم کردن مشوق‌ها است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی شفیعی افزود: این راه در کوتاه مدت جواب می‌دهد به همین دلیل برای افزایش فرزندآوری باید به سمت یک الگوی فرهنگی در بلندمدت حرکت کرد.

وی گفت: مورد دوم پیروی از فرهنگ سنتی و مهم دانستن چند فرزندی در خانواده است که این مورد در زمان حال جوابگو نیست.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: سومین راه استفاده از یک الگوی فرهنگی و اجتماعی تازه مبتنی بر زندگی ایرانی اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی شفیعی اظهار کرد: بر این بستر می توان یک کار فرهنگی طولانی مدت تهیه شود چرا که مسئله فرزندآوری یک موضوع سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی است.

کنگره بین المللی سلامت خانواده، فرزندآوری و صیانت از جمعیت از امروز به مدت سه روز در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار می‌شود.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.