مک‌گیور: رونق سود شرکت‌های ایالات متحده بیشتر از دستمزدها درباره تهدید تورم نشان می‌دهد

[ad_1] اسم آن را مارپیچ «سود-قیمت» بگذارید. با بسیاری از معیارها، بازار کار ایالات متحده به اندازه چندین دهه قوی است. از آنجایی که نیروی کار بزرگ‌ترین ورودی به کل هزینه‌های شرکت‌ها است، سیاست‌گذاران حق دارند نگران باشند که تقاضای دستمزد «بیش از حد» ممکن است تورم را تحریک یا حتی تسریع کند. اما با

کد خبر : 249735
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۵:۳۸
مک‌گیور: رونق سود شرکت‌های ایالات متحده بیشتر از دستمزدها درباره تهدید تورم نشان می‌دهد

[ad_1]

اسم آن را مارپیچ «سود-قیمت» بگذارید.

با بسیاری از معیارها، بازار کار ایالات متحده به اندازه چندین دهه قوی است. از آنجایی که نیروی کار بزرگ‌ترین ورودی به کل هزینه‌های شرکت‌ها است، سیاست‌گذاران حق دارند نگران باشند که تقاضای دستمزد «بیش از حد» ممکن است تورم را تحریک یا حتی تسریع کند.

اما با نگاهی به منشور سود، شرکت های بزرگ آمریکا نیز از سلامتی بی ادبانه برخوردار هستند، به ویژه تجارت های بزرگ. در سه ماهه دوم سال جاری، شرکت‌های آمریکایی سودی به دست آوردند که بسته به میزان کاهش، بالاترین سود ثبت شده یا نزدیک به سطوحی بود که در بیش از نیم قرن گذشته مشاهده نشده بود.

این یک تهدید تورمی نیز است، اما ما از سیاستگذاران در مورد آن بسیار کمتر از خطر ناشی از دستمزدها می شنویم که به مارپیچ قیمتی دامن می زند که تنها با افزایش نرخ بهره مانند آنچه توسط پل ولکر، رئیس سابق فدرال رزرو در اوایل دهه 1980 اداره می شد، خنثی می شود.

نبرد بین نیروی کار و سرمایه که طی 30 سال گذشته شاهد سهم فزاینده ای از درآمد ملی توسط سرمایه بود، موضوع جدیدی نیست، قطعاً نه از نظر سیاسی.

کریس زاکارلی، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در Independent Advisor Alliance می‌گوید، اما با وجود تورم در بالاترین سطح چهار دهه، این چالش به عنوان یک چالش سیاست‌گذاری ظاهر می‌شود، چالشی که فدرال رزرو باید آن را بپذیرد.

من مطمئن هستم که سود بیشتر شرکت ها، به طور غیرمستقیم، فدرال رزرو را تشویق به افزایش نرخ بهره می کند. تا جایی که قیمت‌ها در همه جا افزایش می‌یابد و سود شرکت‌ها بالا می‌ماند، اینها پیامد مستقیم تورم بالاتر است.»

به عنوان سهمی از تولید ناخالص داخلی، سود شرکت های ایالات متحده در سه ماهه دوم به 12.25 درصد رسید، در حدود بالاترین سطح خود از سال 1950. حاشیه سود برای شرکت های غیرمالی در همان دوره به 15.5 درصد افزایش یافت و به اوج سال گذشته نزدیک شد. به دهه 1960 برمی گردد.

با کمال تعجب، شاید سود اسمی در سه ماهه دوم بالاترین میزان بوده است. با این حال، عبور از سد 2 تریلیون دلاری قابل توجه است.

حاشیه سود شرکت های آمریکایی

سود شرکت های ایالات متحده به عنوان سهم تولید ناخالص داخلی

سود شرکت های غیرمالی ایالات متحده بیش از 2 تریلیون دلار است

این در حالی است که شرایط بازار کار ایالات متحده نیز سخت‌ترین شرایط در دهه‌های اخیر است. نرخ بیکاری آخرین بار کمتر از 3.5 درصد امروزی بیش از نیم قرن پیش بوده است و برای هر بیکار دو فرصت شغلی وجود دارد.

در حالی که احتمال اعتصابات کارگران و اختلافات کارگری در ایالات متحده کمتر از اروپا است، مقامات فدرال رزرو از رشد دستمزد مطابق با تورم استقبال نمی کنند.

آنها استدلال می کنند که این یکی از دو پیامد را به همراه خواهد داشت، که هر دو بر خلاف دستور دوگانه آنها در ثبات قیمت است: دستمزدهای بالاتر به مصرف کنندگان منتقل می شود که منجر به تورم حتی بیشتر می شود. یا شرکت ها به سادگی تعداد کارکنان خود را کاهش می دهند.

بار ناعادلانه؟

سیاست مالی بیشتر برای محدود کردن قدرت قیمت‌گذاری شرکت‌های ایالات متحده مناسب است. همانطور که رابرت رایش، استاد دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، و وزیر سابق کارگری، خاطرنشان می‌کند، دولت بایدن در قانون کاهش تورم که اخیراً به تصویب رسیده، مالیات 1 درصدی بر بازپرداخت سهام و حداقل مالیات شرکت‌ها را تصویب کرد.

او استدلال می‌کند که این به اندازه کافی دور نمی‌رود، اما می‌داند که سیاست‌هایی مانند مالیات بر سود بادآورده، کنترل قیمت‌ها، مالیات‌های بیشتر بر شرکت‌ها و ثروتمندان، و اجرای جسورانه‌تر ضد انحصار با مخالفت شدید واشنگتن مواجه است.

در غیاب فشار مالی قدرتمند، وظیفه استفاده از ابزار صریح کاهش مشاغل و افزایش نرخ های بهره رکود بر عهده فدرال رزرو است.

این تنها ابزار موجود در کیت ابزار فدرال رزرو است. مشکل این است که این امر بیشتر بار مبارزه با تورم را بر دوش کارگران متوسط ​​و فقرا می‌گذارد.»

گرافیک: رشد درآمد واقعی ایالات متحده (https://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/mkt/egpbkrndqvq/USRealEarnings.jpg)

تردیدی وجود ندارد که ارتباطات فدرال رزرو بیشتر از قیمت گذاری شرکت ها بر خطرات ناشی از فشار دستمزدها متمرکز است.

در صورتجلسه نشست سیاستی فدرال رزرو در 26-27 ژوئیه، هفت مورد از «دستمزد» یا «دستمزد»، 17 مورد از «بازار کار»، هشت مورد از «شغل» یا «شغل» و نه یکی از «سود» ذکر شده است.

رونوشت کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در 27 ژوئیه، 9 اشاره به «دستمزد» یا «دستمزد»، 38 اشاره به «بازار کار»، 15 اشاره به «شغل» یا «شغل» را نشان می‌دهد، اما حتی یک اشاره به «سود» وجود ندارد. ‘، ‘شرکتی’، ‘شرکت’ یا ‘شرکت ها’.

اگر تشکیلات سیاسی در واشنگتن مایل نباشد و فدرال رزرو نتواند فشارهای قیمتی بالقوه رونق سود شرکت ها را کاهش دهد، شاید اقتصاد این کار را برای آنها انجام دهد.

از آنجایی که شرایط مالی سخت‌تر باعث کاهش فعالیت و تقاضا می‌شود، رشد سود باید کاهش یابد و حاشیه شرکت‌ها کاهش یابد.

«رشد درآمد در حال کاهش است و به سمت صفر می رود. تحلیلگران سهام در Societe Generale روز پنجشنبه نوشتند که این به معنای فشار بر حاشیه است که اجماع اکنون پیش‌بینی می‌کند در سال 2022 تا 5 درصد کاهش یابد.

(نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسنده، ستون نویس رویترز است.)

(توسط جیمی مک گیور؛ ویرایش توسط آندریا ریچی)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.