مکمل برای ریزش مو: چطور این مشکل را کنترل کنیم؟

[ad_1] آیا به دنبال درمان ریزش موی‌تان هستید؟ همانطور که می‌دانید عده‌ای از مردان در طول دهه سوم زندگی‌شان دچار ریزش شدید مو می‌شوند و زنان نیز به دلیل تغییرات هورمونی با این مشکل رو به رو می‌شوند. از طرفی استرس و مشکلات ژنتیکی نیز می‌توانند به این مشکل دامن بزنند. به همین دلیل باید

کد خبر : 446900
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
مکمل برای ریزش مو: چطور این مشکل را کنترل کنیم؟

[ad_1]

بهترین مکمل ها برای ریزش مو

آیا به دنبال درمان ریزش موی‌تان هستید؟ همانطور که می‌دانید عده‌ای از مردان در طول دهه سوم زندگی‌شان دچار ریزش شدید مو می‌شوند و زنان نیز به دلیل تغییرات هورمونی با این مشکل رو به رو می‌شوند. از طرفی استرس و مشکلات ژنتیکی نیز می‌توانند به این مشکل دامن بزنند. به همین دلیل باید در پی علت و درمان آن بود. هرچند بهترین راه برای درمان ریزش مو مراجعه به پزشک است تا با مشورتش یک روش درمانی مناسب انتخاب کنید، اما می‌توانید مکمل هم مصرف کنید. مصرف مکمل برای ریزش مو یکی از روش های عالی برای رفع این مشکل است.

بهترین مکمل ها برای ریزش مو

داروها و قرص های حاوی ویتامین باعث می‌شوند ریزش موها کم شده و به مرور متوقف شود. اگر موهای ضعیف دارید و از این مشکل رنج می‌برید حتما مکمل های ریزش مو را به رژیم غذایی و روتین مراقبت از موهایتان اضافه کنید. این 9 مکمل برای ریزش مو فوق العاده موثر هستند.

ویتامین E

بهترین مکمل ها برای ریزش مو - ویتامین E

ویتامین ای یک آنتی اکسیدان قوی است که به تقویت سلول‌های مو کمک می‌کند. این ویتامین از موها در برابر آسیب‌های اکسیداتیو و رادیکال های آزاد که باعث ضعف ریشه‌های مو و ریزش آن‌ها می‌شوند، محافظت می‌کند. با مصرف مکمل ویتامین E عروق خونی تقویت شده و باعث افزایش جریان خون در پوست سر می‌شود که در نهایت با رساندن مواد مغذی و اکسیژن کافی به ریشه موها، ریزش موها متوقف خواهد شد.

ویتامین

برای پیشگیری و درمان ریزش مو و تقویت رشد موها، مصرف ویتامین D خیلی مهم است. این ویتامین باعث تقویت ریشه مو و بهبود جذب کلسیم می‌شود. این مکمل نه تنها به سلامت پوست سر، موها و کاهش ریزش مو کمک می‌کند، بلکه با تقویت سیستم ایمنی بدن هم مرتبط است. از طرفی سعی کنید در طول روز حداقل یک ساعت زیر نور مستقیم خورشید قرار بگیرید.

آهن

مکمل بعدی برای ریزش مو، آهن است. این مکمل برای رشد موی سالم به انتقال اکسیژن به فولیکول‌های مو کمک می‌کند. کمبود آهن به خصوص در زنان باعث ریزش مو شده و رنگ و لطافت موها را از بین می‌برد. به همین دلیل باید حتما این مکمل را مصرف کنید.

ویتامین C

ویتامین C

ویتامین بعدی که به عنوان بهترین مکمل برای ریزش مو شناخته می‌شود، ویتامین C است که با بهبود تولید کلاژن به رشد و استحکام موها کمک می‌کنند. ویتامین سی خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و به محافظت از موها در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد منجر می‌شود. به همین دلیل این ویتامین بهترین دارو برای تقویت ریشه مو و سلامت پوست سر به حساب می‌آید.

ویتامین B

برای افزایش متابولیسم و بهبود عملکرد سیستم عصبی باید حتما ویتامین B مصرف کنید. این ویتامین نقش مهمی در رشد مو داشته و از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

ویتامین A

ویتامین A برای درمان ریزش مو مناسب است. در واقع با مصرف مکمل ویتامین آ نه تنها ریزش موی‌تان متوقف خواهد شد، بلکه رشد موها نیز بهبود خواهد یافت. با این حال مصرف بیش از حد ویتامین A در کودکان منجر به ریزش مو می‌شود. بنابراین سعی کنید برای کودکان‌تان از یک رژیم غذایی مناسب پیروی کنید.

بیوتین و کراتین

بیوتین و کراتین - بهترین مکمل برای ریزش مو

بیوتین یا ویتامین B7 یکی از ویتامین های محلول در آب است که به تقویت و ترمیم موها کمک می‌کند. در واقع بیوتین با بهبود زیرساخت کراتین باعث تقویت فولیکول‌های مو شده و به رشد موها، پیشگیری از شکستن موها و ریزش آن‌ها کمک می‌کند.

امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 نیز به تحریک رشد مو و سلامت پوست سر کمک می‌کنند. به همین دلیل شما باید غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا 3 یا مکمل این ماده مغذی را مصرف کنید تا از سلامت پوست و موی تان مطمئن شوید. فراموش نکنید که این مکمل بر کاهش التهاب پوستی و ریزش مو نیز موثر است.

زینک

برای رشد سریعتر موها و درمان ریزش مو حتما زینک مصرف کنید. مکمل زینک با تنظیم تولید سبوم منجر به مرطوب نگهداشتن پوست سر و جلوگیری از ریزش مو می‌شود. همچنین زینک تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است که ریزش مو ناشی از استرس یا بیماری را درمان می‌کند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.