مکلم، رئیس بانک مرکزی آمریکا می گوید: افزایش نرخ های فدرال رزرو آمریکا نگرانی عمده ای برای دلار کانادا نیست.

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: تیف ماکلم، رئیس بانک کانادا، پس از اعلام تصمیم نرخ بهره در اتاوا، انتاریو، کانادا در 12 آوریل 2023، در یک کنفرانس خبری شرکت می کند. رویترز/بلر گیبل نوشته اسماعیل شکیل اتاوا (رویترز) – تیف مکلم، فرماندار کانادا گفت که تاثیر نرخ های بهره بالاتر ایالات متحده بر دلار کانادا

کد خبر : 349792
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
مکلم، رئیس بانک مرکزی آمریکا می گوید: افزایش نرخ های فدرال رزرو آمریکا نگرانی عمده ای برای دلار کانادا نیست.

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: تیف ماکلم، رئیس بانک کانادا، پس از اعلام تصمیم نرخ بهره در اتاوا، انتاریو، کانادا در 12 آوریل 2023، در یک کنفرانس خبری شرکت می کند. رویترز/بلر گیبل

نوشته اسماعیل شکیل

اتاوا (رویترز) – تیف مکلم، فرماندار کانادا گفت که تاثیر نرخ های بهره بالاتر ایالات متحده بر دلار کانادا “نگرانی اصلی” نیست و بانک کانادا (BoC) تنها در صورت کاهش قابل توجه ارزش دلار باید واکنش نشان دهد. پنجشنبه.

از مکلم که در مقابل یک کمیته سنای کانادا حاضر شد، از او پرسیده شد که آیا ادامه افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو می تواند منجر به تضعیف دلار کانادا شود و مانع از برنامه بانک مرکزی آمریکا برای مهار تورم بالا شود.

به طور معمول، نرخ های بالاتر در ایالات متحده نسبت به کانادا، باعث تقویت دلار نسبت به لونی می شود.

ماکلم در یک کمیته سنا گفت: “این یک نگرانی عمده نیست. ما یک سیاست پولی مستقل و نرخ ارز انعطاف پذیر داریم.” در رژیم نرخ ارز شناور، سطح یک ارز بر اساس عرضه و تقاضا در بازار تعیین می شود.

ماکلم گفت: «اگر دلار (کانادا) به میزان قابل توجهی کاهش یابد، باید آن را در نظر بگیریم.

دلار کانادا از ژوئن 2021، زمانی که تورم شروع به افزایش کرد، حدود 11 درصد در برابر همتای آمریکایی خود کاهش یافته است، اگرچه از سال تا به امروز 0.6 درصد در برابر دلار آمریکا افزایش یافته است.

بانک مرکزی آمریکا طی سال گذشته نرخ‌ها را با سرعتی بی‌سابقه افزایش داد تا تورم را کاهش دهد و سپس به اولین بانک مرکزی بزرگ تبدیل شد که انقباض پولی را متوقف کرد. این کشور در دو نشست اخیر سیاست گذاری خود، نرخ سیاستی کلیدی خود را به بالاترین حد در 15 سال گذشته یعنی 4.50 درصد رسانده است.

بر اساس نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان، فدرال رزرو ایالات متحده که همچنین با تورم بالا مبارزه می کند، به افزایش نرخ ها ادامه داده است و انتظار می رود در ماه می 25 واحد دیگر افزایش یابد تا نرخ سیاستی کلیدی خود را به محدوده 5.00٪ -5.25٪ برساند. .

مکلم گفت: “دلار کانادا، به طور معقولی ثابت بوده است… و این تا حد زیادی نشان دهنده این واقعیت است که ایالات متحده نیز نرخ بهره را به سرعت افزایش داده است.”

او گفت: “من مشکل بزرگی نمی بینم اگر ایالات متحده کمی بالاتر از ما باشد. من فکر می کنم که این به نوعی در بازار ساخته شده است.”

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.