مکرون فرانسه به دنبال راهی برای نجات اکثریت حاکم است

[ad_1] در حالی که آنسامبل بیشترین تعداد قانونگذار را در مجلس ملی 577 کرسی به دست آورد، به راحتی از آستانه لازم برای اکثریت مطلق در رای گیری که ائتلاف چپ و راست افراطی عملکرد قوی داشتند، کوتاه آمد. این رای شکست دردناکی برای مکرون 44 ساله بود که در آوریل مجدداً انتخاب شد و

کد خبر : 218978
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
مکرون فرانسه به دنبال راهی برای نجات اکثریت حاکم است

[ad_1]

در حالی که آنسامبل بیشترین تعداد قانونگذار را در مجلس ملی 577 کرسی به دست آورد، به راحتی از آستانه لازم برای اکثریت مطلق در رای گیری که ائتلاف چپ و راست افراطی عملکرد قوی داشتند، کوتاه آمد.

این رای شکست دردناکی برای مکرون 44 ساله بود که در آوریل مجدداً انتخاب شد و می‌خواهد ادغام اتحادیه اروپا را تعمیق بخشد، سن بازنشستگی را افزایش دهد و جان تازه‌ای به صنعت هسته‌ای فرانسه تزریق کند.

هیچ فیلمنامه مشخصی در فرانسه برای اینکه اوضاع چگونه پیش خواهد رفت وجود ندارد.

گزینه های ماکرون شامل تشکیل ائتلاف حاکم یا ریاست بر یک دولت اقلیت است که باید بر اساس لایحه با مخالفان وارد مذاکره شود. در صورت عدم دستیابی به توافق، گزینه جایگزین این است که دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو در فلج فرو رود.

الیزابت بورن، نخست وزیر انگلیس، اواخر روز یکشنبه پس از پایان یافتن نتایج، گفت: «ما از فردا برای تشکیل اکثریت اقدامات… برای تضمین ثبات برای کشورمان و انجام اصلاحات لازم کار خواهیم کرد».

ماکرون در ماه آوریل به اولین رئیس جمهور فرانسه در دو دهه تبدیل شد که برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را به دست آورد، زیرا رای دهندگان برای دور نگه داشتن جناح راست افراطی از قدرت تجمع کردند.

اما، که از دید بسیاری از رای دهندگان دور از دسترس تلقی می شود، او بر کشوری به شدت سرخورده و متفرقه ریاست می کند که در آن حمایت از احزاب پوپولیست در راست و چپ افزایش یافته است.

حزب راست افراطی تظاهرات ملی مارین لوپن بزرگترین نمایندگی خود را در مجلس سفلی به دست آورد، در حالی که یک بلوک چپ احیا شده، نوپس، به رهبری ژان لوک ملانشون چپ تندرو، بزرگترین نیروی مخالف را تشکیل خواهد داد.

ملانشون به هواداران گفت: «شکست حزب ریاست جمهوری کامل است.

با این حال، اتحاد بعید خود او اکنون ممکن است سخت تر از کسب آرا باشد.

پس از اولین مأموریت ریاست جمهوری که با سبک حکومتی از بالا به پایین مشخص شد که خود ماکرون آن را با مشتری، خدای توانا روم مقایسه کرد، رئیس جمهور اکنون باید هنر ایجاد اجماع را بیاموزد.

برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه گفت: «این فرهنگ سازش فرهنگی است که ما باید آن را بپذیریم، اما باید این کار را حول ارزش‌ها، ایده‌ها و پروژه‌های سیاسی روشن برای فرانسه انجام دهیم».

(ویرایش توسط ریچارد لاف و دانیل والیس)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.