مولداوی ارتش روسیه را به تلاش برای جذب شهروندان خود متهم می کند

[ad_1] کیسیناو (رویترز) – مولداوی روز پنجشنبه ارتش روسیه را به تلاش برای عضوگیری از شهروندان مولداوی متهم کرد، چند روز پس از آن که اطلاعات نظامی بریتانیا اعلام کرد مسکو در تلاش است تا نیروهای خود را در اوکراین با استخدام در منطقه جدایی‌ناپذیر ترانس‌دنستریا تکمیل کند. ترانسدنستریا نوار باریکی از زمین است که

کد خبر : 193334
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸
مولداوی ارتش روسیه را به تلاش برای جذب شهروندان خود متهم می کند

[ad_1]

کیسیناو (رویترز) – مولداوی روز پنجشنبه ارتش روسیه را به تلاش برای عضوگیری از شهروندان مولداوی متهم کرد، چند روز پس از آن که اطلاعات نظامی بریتانیا اعلام کرد مسکو در تلاش است تا نیروهای خود را در اوکراین با استخدام در منطقه جدایی‌ناپذیر ترانس‌دنستریا تکمیل کند.

ترانسدنستریا نوار باریکی از زمین است که در اختیار جدایی طلبان طرفدار روسیه است که در امتداد شرق مولداوی قرار دارد و در 25 مایلی (40 کیلومتری) بندر اودسا اوکراین قرار دارد.

«چنین اقداماتی باعث ارتقای صلح برای همه ما، هموطنانمان، برای خانواده هایمان نمی شود. نیکو پوپسکو، وزیر امور خارجه مولداوی گفت: چنین چیزهایی بسیار خطرناک هستند و باید جلوی آنها گرفته شود.

وی جزئیات بیشتری ارائه نکرد اما گفت که مقامات وزارت خارجه مولداوی مرتباً با سفیر روسیه ملاقات می کنند و موضع مولداوی در این مورد کاملاً واضح است.

وزارت خارجه مسکو بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد. رویترز نتوانست فوراً بررسی کند که آیا ارتش روسیه در تلاش برای استخدام مولداویایی بوده است یا خیر.

هانا مالیار معاون وزیر دفاع اوکراین روز پنجشنبه به طور جداگانه گفت که روسیه در حال جمع آوری نیرو در چندین منطقه از جمله ترانسدنستریا برای “تشدید بیشتر در اوکراین” است.

مولداوی ماه گذشته گفت که وضعیت ترانسدنستریا را تحت نظر دارد، جایی که تخمین زده می شود 1500 سرباز روسی در آن مستقر هستند، اما از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در 24 فوریه، شاهد تغییرات قابل توجهی نبوده است.

مقامات ترانسدنستریا روز دوشنبه انجام هرگونه تدارکات نظامی روسیه در خاک خود را که اوکراین را تهدید می کند، رد کردند. وزارت امور خارجه این منطقه بلافاصله به درخواست اظهارنظر در مورد اظهارات مالیار اوکراینی پاسخ نداد.

مسکو اقدامات خود در اوکراین را «عملیات ویژه» برای نابودی قابلیت‌های نظامی اوکراین و ریشه‌کن کردن آنچه که به‌عنوان ملی‌گرایان خطرناک می‌بیند، می‌خواند، اما اوکراین و غرب می‌گویند روسیه یک جنگ تجاوزکارانه غیرقابل تحریک را آغاز کرد.

(گزارش توسط الکساندر تاناس؛ گزارش اضافی توسط ناتالیا زینتس؛ نوشتن توسط الکساندر وینینگ، ویرایش توسط ویلیام مکلین)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.