موضعگیری کیهان علیه مقتدی صدر به دلیل اظهاراتش در باره حشدالشعبی

او توئیتی هم برای همین منظور منتشر کرد: «نماز جمعه یکپارچه، یک عبادت خالصانه است و به همین دلیل باید به دستوارت و نظم پایبند باشید. من سعی خواهم کرد که امامت نماز را بر عهده گیرم، در غیر این صورت، فرد دیگری را به نمایندگی خواهم فرستاد.» رهبر جریان صدر با بیان اینکه صدای

کد خبر : 229654
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۷:۰۶
موضعگیری کیهان علیه مقتدی صدر به دلیل اظهاراتش در باره حشدالشعبی



او توئیتی هم برای همین منظور منتشر کرد: «نماز جمعه یکپارچه، یک عبادت خالصانه است و به همین دلیل باید به دستوارت و نظم پایبند باشید. من سعی خواهم کرد که امامت نماز را بر عهده گیرم، در غیر این صورت، فرد دیگری را به نمایندگی خواهم فرستاد.»

رهبر جریان صدر با بیان اینکه صدای نماز جمعه از هر اعتراض دیگری، رساتر است، خاطر نشان کرده بود: «من وارد یک فتنه دیگر نخواهم شد… انتخاب با مردم است. من پیشتر از آنان حمایت خواهم کرد و طی روزهای آینده، اگر بخواهند دست به اصلاح بزنند، [حامی آنان خواهم بود].»

البته با توجه به سابقه او به نظر می‌رسد که نفس تصمیم او برای برگزاری چنین تجمعی تحت عنوان مقدس نمازجمعه با توجه به بیانیه‌ای که توسط نماینده او خوانده شد،خود می‌تواند به فتنه‌ منجر شود. این بیانیه هیچ بویی از دعوت به اتحاد نداشت!

جمعیت زیادی از مردم عراق، شاید به دلیل ماهیت اتحادیِ این دعوت از سرتاسر این کشور به شهرک صدر بغداد آمده بودند. تصاویر حاکی از آن است که نمازگزاران برای اقامه نمازی یکپارچه در خیابان «الفلاح» شهرک صدر بغداد (شرق پایتخت عراق) حضور پیدا کرده بودند. السومریه نوشته که نمازگزاران از استان‌های مختلف عراق از روز پنجشنبه در حال حرکت به سوی شهرک صدر بودند.
بیانیه پرحاشیه
بیانیه مقتدی صدر به مناسب این نماز جمعه توسط الشیخ «محمد الجیاشی» قرائت شد. در این بیانیه آمده بود که «حشدالشعبی هیچ منّتی برای آزادسازی سرزمین‌ها از دست داعش ندارد و اگر مردم آن نبودند، آزاد نمی‌شد» یا «حشدالشعبی باید از سیاست‌ و اقتصاد دور باشد» یا اینکه «همه جناح‌های مسلح در عراق باید منحل شوند» (البته او که مشخصاً حشد را مورد خطاب و عتاب قرار داده است، توضیحی نداده است که «جناح مسلح» خود او نیز منحل می‌شود یا نه؟!) در این بیانیه همچنین آمده: «از جناح‌های سیاسی به ویژه جریان‌های شیعه می‌خواهم توبه کنند و مفسدانشان در ملا عام پاسخگو کنند.»

البته باز او توضیح نمی‌دهد نظر وی در این خصوص که هر چند وقت یک‌بار از سیاست خداحافظی می‌کند و دوباره باحاشیه‌های بیشتر به میدان سیاست برمی‌گردد، چیست؟

23302



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.