موشک‌های دوربرد پنتاگون به اوکراین می‌رسد؟

[ad_1] مدت‌هاست که کی‌یف به دنبال دستیابی به موشک‌های دوربرد آمریکایی «سامانه موشکی تاکتیکی ارتش» است که به اختصار ATACMS نام گرفته. کی‌یف مدعی است که این موشک‌ها به نیروهای مسلح اوکراین کمک می‌کنند تا نیروهای روسیه را از کیلومترها عقب‌تر از خطوط مقدم هدف قرار دهند. اما این نگرانی در غرب وجود دارد که

کد خبر : 368566
تاریخ انتشار : جمعه ۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
موشک‌های دوربرد پنتاگون به اوکراین می‌رسد؟

[ad_1]

مدت‌هاست که کی‌یف به دنبال دستیابی به موشک‌های دوربرد آمریکایی «سامانه موشکی تاکتیکی ارتش» است که به اختصار ATACMS نام گرفته. کی‌یف مدعی است که این موشک‌ها به نیروهای مسلح اوکراین کمک می‌کنند تا نیروهای روسیه را از کیلومترها عقب‌تر از خطوط مقدم هدف قرار دهند.

اما این نگرانی در غرب وجود دارد که اوکراین از این موشک‌ها برای حمله به خاک روسیه استفاده کرده و غرب را در تقابل مستقیم با مسکو قرار دهد.

ژنرال پاتریم رایدر، سخنگوی پنتاگون گفت: درباره این موشک‌ها چیزی برای گفتن ندارم و به‌هیچ‌وجه از تصمیمی جدی برای فروش این موشک‌ها به اوکراین آگاه نیستم.

این اظهارات سخنگوی پنتاگون پس از آن مطرح شد که روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال پنجشنبه گزارش داد که احتمال دارد آمریکا به نهایی کردن تصمیم فروش این موشک‌های دوربرد به اوکراین نزدیک شده باشد.

به گزارش این روزنامه، کاخ سفید می‌خواهد هر چه زودتر توان نظامی اوکراین را افزایش دهد تا کی‌یف در ضدحملاتی که تا امروز دستاورد چندانی نداشته، عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

این موشک‌ها که توانایی هدف‌گیری اهدافی در فاصله ۳۰۰ کیلومتری را دارند، می‌توانند به تاسیساتی در عمق خاک روسیه اصابت کنند. همچنین می‌توان آن‌ها را از پرتاب‌کننده‌های هیمارس آمریکایی شلیک کرد که کی‌یف همین حالا در اختیار دارد. با این حال، آمریکا که بیم تشدید تنش با مسکو را دارد، تا امروز از ارسال تسلیحات دوربرد به اوکراین خودداری کرده است.

در سال گذشته میلادی جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری این کشور هرگز چنین تسلیحاتی را به اوکراین نخواهد داد، زیرا اگر این موشک‌ها برای حمله به خاک روسیه استفاده شوند، احتمال تشدید شدید تنش‌ها وجود دارد.

در گزارش وال‌استریت ژورنال آمده است که کی‌یف اخیراً «سیگنال‌های مثبتی» در این خصوص دریافت کرده است.

چندی پیش هم گروهی از اعضای کنگره آمریکا در نامه‌ای از کاخ سفید خواستند تا به کی‌یف بمب خوشه‌ای ارسال کرده و از «انبارهای تسلیحاتی گسترده» این مهمات بحث‌برانگیز ایالات متحده، «استفاده مطلوب» را ببرد.

این گروه قانون‌گذاران در نامه خود به جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین را در راستای تامین امنیت ملی ایالات متحده دانسته و نوشتند: این مهمات دومنظوره را در جنگ سرد تولید کردیم تا مشخصاً با برتری‌های کمی و کیفی شوروی مقابله کنیم. حال می‌توان در جنگ اوکراین این مهمات را به هدف غایی‌شان رساند و از آن‌ها استفاده مطلوب را برد.

در این نامه آمده است: بیایید از این انبارهای عظیم و دست‌نخورده برای پیروزی اوکراین و احیای صلح اروپا استفاده کنیم.

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.