موج جدید گرانی گاز – خبرآنلاین

روزنامه فایننشیال تایمز در گزارشی با اشاره به افزایش قیمت‌ها، پیش بینی کرد کمبود عرضه در هفته های آینده شدیدتر خواهد شد. در اروپا قیمت گاز طبیعی برای نخستین بار به ۴۰ یورو به ازای هر وات ساعت صعود کرده است و قیمت گاز در انگلیس به بالاترین رکورد در ۱۶ سال اخیر رسیده است.

کد خبر : 84073
تاریخ انتشار : شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
موج جدید گرانی گاز – خبرآنلاین


روزنامه فایننشیال تایمز در گزارشی با اشاره به افزایش قیمت‌ها، پیش بینی کرد کمبود عرضه در هفته های آینده شدیدتر خواهد شد.

در اروپا قیمت گاز طبیعی برای نخستین بار به ۴۰ یورو به ازای هر وات ساعت صعود کرده است و قیمت گاز در انگلیس به بالاترین رکورد در ۱۶ سال اخیر رسیده است. این قیمت معادل ۱۴ دلار به ازای هر میلیون واحد حرارتی بریتیش (mmBtu) است. در آسیا قیمتهای گاز به ۱۵ دلار به ازای هر واحد mmBtu رسیده است.

تحلیلگران پیش بینی می کنند وضعیت قیمت ممکن است بدتر شود. تام مارزک مانسر در شرکت مشاوره ICIS به فایننشیال تایمز گفت: از نظر عرضه بیشتر گاز طبیعی در سطح جهانی گزینه های زیادی وجود ندارند. روسیه واقعا تنها منبع موجود برای عرضه است اما نمی دانیم چه زمانی عرضه بیشتر ممکن است آغاز شود. بنابراین معامله گران سراسر جهان از ژاپن گرفته تا برزیل نظاره قیمتهای اروپایی را شروع کرده اند.

تقاضا برای گاز طبیعی در سطح جهانی بهبود پیدا کرده است و روند احیای اقتصادی تنها عامل آن نبوده است. به عنوان مثال در برزیل به دلیل خشکسالی که ظرفیت تولید نیروی برق آبی این کشور را کاهش داده است، واردات گاز طبیعی مایع (LNG)  به رکورد بالایی رسیده است. در اروپا زمستان طولانی باعث خالی شدن مخازن گاز شده و این مخازن هنوز دوباره پر نشده اند. در آسیا احیای اقتصادی قوی به همراه اوج گیری تقاضای فصلی در طول تابستان، قیمتها را بسیار بالاتر برده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، برای بعضی این خبر خوبی است. صادرات LNG آمریکا در نیمه اول سال میلادی جاری به طور میانگین ۹.۶ میلیارد فوت مکعب در روز بود که رکورد بالایی جدیدی محسوب می شود. آسیا بزرگترین مقصد صادرات LNG آمریکا از ژانویه تا ماه مه سال ۲۰۲۱ بوده و طبق برآورد اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ۴۶ درصد سهم از کل صادرات LNG این کشور داشته است. پس از آسیا، اروپا با ۳۷ درصد سهم، دومین مقصد بزرگ صادرات LNG آمریکا بوده است.

۲۲۳۲۲۵



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.