موتورسیکلت‌های سبک‌وزنی که هر موتورسواری آرزوی آن‌ها را دارد

برترین ها – ترجمه از محمد کاملان: انسان وسیله‌های نقلیه زیادی را اختراع کرده که هر کدام از آن‌ها جذابیت خاصی و دارند و امکانات مختلفی را نیز در اختیار بشر قرار می‌دهند، اما انصافاً باید گفت در میان تمام این وسیله‌های نقلیه داستان موتورسیکلت فرق می‌کند و لذت موتورسواری را نمی‌توان با هیچ وسیله‌نقلیه

کد خبر : 6325
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱
موتورسیکلت‌های سبک‌وزنی که هر موتورسواری آرزوی آن‌ها را دارد


برترین ها – ترجمه از محمد کاملان: انسان وسیله‌های نقلیه زیادی را اختراع کرده که هر کدام از آن‌ها جذابیت خاصی و دارند و امکانات مختلفی را نیز در اختیار بشر قرار می‌دهند، اما انصافاً باید گفت در میان تمام این وسیله‌های نقلیه داستان موتورسیکلت فرق می‌کند و لذت موتورسواری را نمی‌توان با هیچ وسیله‌نقلیه دیگری مقایسه کرد.

خوشبختانه صنعت ساخت موتورسیکلت نیز همانند دیگر صنایع پیشرفت بسیار چشمگیری داشته و این روز‌ها موتورسیکلت‌های سریع و چابکی را سراغ داریم که وزن بسیار کمی هم دارند و به لطف این وزن کم به راحتی می‌توان در جاده با آن‌ها مانور داد. به همین دلیل در ادامه می‌خواهیم با هم نگاهی به موتورسیکلت‌های سبک‌وزن و چابکی داشته باشیم که هر موتورسواری آرزوی آن‌ها را دارد.

هوندا سی. بی. ۳۰۰. آر مدل ۲۰۱۹

موتورسیکلت‌های سبک‌وزن و چابکی که هر موتورسواری آرزوی آن‌ها را دارد

بسیاری از ما ایرانی‌ها هوندا را با موتورسیکلت‌های این برند می‌شناسیم و با برند ژاپنی طرف هستیم که ید طولایی در ساخت موتورسیکلت دارد. از طرفداران موتور‌های هوندا باشید احتمالاً موتورسیکلت مدل سی. بی. ۳۰۰. اف (CB۳۰۰F) هوندا را می‌شناسید و به خوبی می‌دانید که این مدل یکی از بهترین موتورسیکلت‌های هوندا به‌حساب می‌آید.

هوندا دستی به سر مدل ۲۰۱۹ این موتورسیکلت کشیده و آن را با مدل سی. بی. ۳۰۰. آر روانه بازار کرده است. این موتورسیکلت به لحاظ فنی و زیباشناختی دستخوش تغییرات مختلفی شده و نسبت به مدل قبلی به مقدار محسوسی وزن کم کرده است.

هوندا سی. بی. ۳۰۰. آر نسبت به موتورسیکلت‌های همرده خود بسیار سبک وزن است و تنها ۱۴۱ کیلوگرم وزن دارد. این امر باعث شده تا سی. بی. ۳۰۰. آر به یکی از سبک‌وزن‌ترین و چابک‌ترین موتورسیکلت‌های سال ۲۰۱۹ تبدیل شود.


زیرو اس مدل ۲۰۱۹

موتورسیکلت‌های سبک‌وزن و چابکی که هر موتورسواری آرزوی آن‌ها را دارد

فاکتور‌های مهمی برای خرید یک موتورسیکلت وجود دارد که یکی از مهم‌ترین این فاکتور‌ها قیمت است، اینجا است که برند موتورسیکلت‌سازی زیرو (Zero)، موتورسیکلت زیرو اس مدل ۲۰۱۹ را برای مشتریانی که به‌دنبال موتورسیکلتی چابک و سبک و البته ارزان‌قیمت می‌گردند راهی بازار کرده است.

موتورسیکلت زیرو اس مدل ۲۰۱۹ نزدیک به ۱۴۰ کیلوگرم وزن دارد و برای عاشقان موتورسیکلت‌های الکتریکی که نمی‌خواهند هزینه زیادی انجام دهند بهترین گزینه است. این موتورسیکلت در بازار‌های جهانی با قیمتی معادل ۱۰،۹۹۵ دلار عرضه شده است و با موتورسیکلتی طرف هستیم که مانور خوبی در خیابان‌های شلوغ و پرترافیک دارد. این موتورسیکلت از انرژی الکتریکی بهره می‌گیرد و با یک بار شارژ به راحتی مسافتی نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر را طی می‌کند و با استفاده از یک باتری بزرگ‌تر تا ۲۰۰ کیلومتر را در یک بار شارژ می‌پیماید، ناگفته نماند که باتری بزرگ‌تر به میزان ۴۳ کیلوگرم وزن بیشتری به این موتورسیکلت اضافه می‌کند.


کاواساکی نینجا ۴۰۰ مدل ۲۰۱۹

موتورسیکلت‌های سبک‌وزن و چابکی که هر موتورسواری آرزوی آن‌ها را دارد

کاواساکی نیز یکی دیگر از برند‌های معتبر ژاپنی است که موتورسیکلت‌های این برند برای ایرانی‌ها شناخته شده است و چه بسا که شما هم خاطره‌های خوشی از مدل‌های موتورسیکلت‌های قدیمی کاواساکی داشته باشید.

کاواساکی نینجا ۴۰۰ مدل ۲۰۱۹ در‌واقع نسخه جدید و دوباره طراحی شده کاواساکی نینجا ۳۰۰ است و همان‌گونه که انتظار می‌رفت در این مدل جدید، کاواساکی نینجا ۴۰۰ وزن‌کم کرده و مدل ای. بی. اس این موتورسیکلت تنها ۱۶۶ کیلوگرم وزن دارد. این موتورسیکلت به لطف وزن کمی که دارد از کنترل بسیار خوبی برخوردار است و کاواساکی در کنار مدل نینجا ۴۰۰، مدل نینجا زد.۴۰۰ را نیز عرضه کرده است. مدل زد این موتورسیکلت ۱۶۵ کیلوگرم وزن دارد و به لحاظ طراحی ظاهری برابهت‌تر دارد.


هسکوارنا ویتپیلن ۴۰۱ مدل ۲۰۱۹

موتورسیکلت‌های سبک‌وزن و چابکی که هر موتورسواری آرزوی آن‌ها را دارد

تا این قسمت از فهرست بهترین موتورسیکلت‌های چابک و سبک سال ۲۰۱۹ به برند‌هایی اشاره کردیم که مطمئن هستیم نام آن‌ها به گوش شما خورده است، اما در این قسمت برای شما از یکی از بهترین موتورسیکلت‌های برند هسکوارنا می‌خواهیم بگوییم که احتمال دارد نام این برند را نشنیده باشید. جالب است بدانید برند هسکوارنا (Husqvarna)، یک برند سوئدی است که ید طولایی در ساخت موتورسیکلت و سایر ابزارآلات صنعتی دارد.

هسکوارنا در چند سال گذشته موتورسیکلت‌های بسیار معروف و خوش‌ساختی را روانه بازار کرده است و موتورسیکلت هسکوارنا ویتپیلن ۴۰۱ مدل ۲۰۱۹ یکی از جدیدترین و سبک‌ترین موتورسیکلت‌های این برند به‌حساب می‌آید. مدل پایه این موتورسیکلت تنها ۱۴۷ کیلوگرم وزن دارد و دیگر مدل‌های این موتورسیکلت نیز در گروه موتور‌های سبک‌وزن قرار می‌گیرند.

هسکوارنا ویتپیلن ۴۰۱ مدل ۲۰۱۹، به لحاظ زیباشناختی، طراحی عجیب و جالبی دارد و در نگاه اول مشخص نمی‌شود که با یک موتورسیکلت سبک و چابک طرف هستیم، اما گفته می‌شود همین طراحی عجیب و جالب باعث شده تا این موتورسیکلت مانور خوبی در جاده‌ها داشته باشد.


بی. ام. و. جی ۳۱۰ جی اس مدل ۲۰۱۹

موتورسیکلت‌های سبک‌وزن و چابکی که هر موتورسواری آرزوی آن‌ها را دارد

برند آلمانی بی. ام. و، موتورسیکلت‌های بسیار شیک و سریعی دارد، اما بیشتر موتورسیکلت‌های این برند به لحاظ وزن، سنگین و بزرگ طراحی شده‌اند. به همین دلیل بی. ام؛ و برای اینکه دل هوادارانی که به دنبال موتورسیکلت‌های کم وزن می‌گردند را بدست آورد، موتورسیکلت بی. ام؛ و جی ۳۱۰ جی اس را عرضه کرده است.

این موتورسیکلت نزدیک به ۱۷۰ کیلوگرم وزن دارد، اما این وزن کم باعث نشده تا امکانات بی. ام؛ و جی ۳۱۰ جی اس کمتر شود و به لحاظ فنی این موتورسیکلت به راحتی توان رقابت با موتوسیکلت‌های اف ۸۵۰ جی. س و آر ۱۲۵۰ جی. اس را دارد. این موتورسیکلت سبک‌وزن بی. ام؛ و به پیشرانه‌ای با ۳۴ اسب‌بخار مجهز است و به سرعتی نزدیک به ۱۵۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند.


یاما‌ها ام. تی ۰۷ مدل ۲۰۱۹

موتورسیکلت‌های سبک‌وزن و چابکی که هر موتورسواری آرزوی آن‌ها را دارد

موتورسیکلت‌های یاما‌ها در گذشته برو و بیایی در ایران داشتند و این موتورسیکلت‌ها هنوز هم در تمام دنیا به عنوان بهترین موتور‌ها شناخته می‌شوند. با این حساب اگر به برند موتورسیکلت‌سازی یاما‌ها علاقه داشته باشید حتماً به‌خوبی می‌دانید که این برند موتور‌های بسیار زیبا و پرقدرتی تولید می‌کند، اما بیشتر این موتورسیکلت‌ها وزن زیادی دارند.

این امر باعث شد تا شاهد تولید یاما‌ها ام. تی ۰۷ باشیم، این موتورسیکلت در‌واقع همان مدل یاما‌ها اف. زد. ۰۷ است که یاما‌ها دستی به سر و روی مدل جدید آن کشیده و در مدل‌های ام. تی ۰۷، ام. تی ۰۹ و ام. تی ۱۰ راهی بازار شده است. این موتورسیکلت به‌رغم وزن کمی که دارد، از سرعت بسیار خوبی برخوردار است و به راحتی به سرعتی معادل ۲۱۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند.

یاما‌ها ام. تی ۰۷ از پیشرانه‌ای با ظرفیت ۶۸۹ سی. سی بهره می‌گیرد و توانسته است نقد‌های خوبی از منتقدان صنعت موتورسیکلت‌سازی دریافت کند.


هوندا رِبل ۵۰۰ مدل ۲۰۱۹

موتورسیکلت‌های سبک‌وزن و چابکی که هر موتورسواری آرزوی آن‌ها را دارد

تجربه نشان داده است زین موتورسیکلت به هر اندازه که بزرگ‌تر باشد، به همان اندازه نیز موتورسیکلت‌سوار در مسافت‌های طولانی، سواری راحت‌تری را تجربه خواهد کرد، اما از طرف دیگر بیشتر موتورسیکلت‌هایی که زین بزرگ و راحتی دارند، سنگین وزن نیز هستند. خوشبختانه هوندا با معرفی موتورسیکلت رِبل ۵۰۰ مدل ۲۰۱۹ توانسته است ثابت کند که راحتی موتورسیکلت‌سواران را در نظر دارد و با موتورسیکلتی طرف هستیم که نه تنها وزن مناسبی دارد، بلکه سواری راحتی را نیز در اختیار موتورسیکلت‌سوار قرار می‌دهد.

جالب اینجاست هوندا مدل رِبل را در دو نوع ربل ۵۰۰ و ربل ۳۰۰ عرضه کرده و مدل ربل ۳۰۰ این موتورسیکلت وزن کمتری نیز دارد. هوندا ربل ۵۰۰ نزدیک به ۱۸۵ کیلوگرم وزن دارد و برای موتورسیکلت‌سوارانی که به دنبال موتورسیکلتی کم‌وزن و راحت می‌گردند گزینه بسیار مناسبی است.


دوکاتی اسکرامبلر آیکون مدل ۲۰۱۹

موتورسیکلت‌های سبک‌وزن و چابکی که هر موتورسواری آرزوی آن‌ها را دارد

امکان ندارد جایی به فهرست بهترین موتورسیکلت‌های دنیا اشاره شود و در این فهرست نامی از موتورسیکلت‌های دوکاتی نباشد. انصافاً هم باید گفت این همه تعریف و تمجید از موتور‌های دوکاتی بی‌دلیل نیست و با یکی از بهترین برند‌های موتورسیکلت‌ساز در دنیا طرف هستیم. اما همان‌گونه که در جریان هستید دوکاتی یکی از گران‌ترین برند‌های موتورسیکلت است.

دوکاتی برای اینکه در مقابل سایر رقبا حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد، موتورسیکلت دوکاتی اسکرامبلر آیکون مدل ۲۰۱۹ را راهی بازار کرد. این موتورسیکلت نسبت به دیگر محصولات دوکاتی قیمت منصفانه‌تری دارد و گزینه خوبی برای موتورسواری در خیابان‌های شهری و جاده‌های بیرون از شهر است.

دوکاتی اسکرامبلر آیکون به لحاظ سرعت نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و از پیشرانه‌ای با ظرفیت ۸۰۳ سی. سی بهره می‌گیرد. جالب اینجاست که این پیشرانه در موتورسیکلتی تعبیه شده که تنها ۱۸۹ کیلوگرم وزن دارد.


رویال انفیلد کلاسیک ۵۰۰ مدل ۲۰۱۹

موتورسیکلت‌های سبک‌وزن و چابکی که هر موتورسواری آرزوی آن‌ها را دارد

طراحی موتورسیکلت از آن دسته بحث‌هایی است که همیشه نظر کارشناسان این صنعت را به خود جلب کرده است، دلیل این امر نیز کاملاً مشخص است چرا که بسیاری بر این باور هستند موتورسیکلت‌های قدیمی طراحی جذاب‌تری نسبت به مدل‌های جدید و امروزی دارند. این عده افراد که تعداد آن‌ها نیز کم نیست در حال حاضر گزینه‌های زیادی برای خرید پیش‌رو ندارند چرا که بیشتر موتورسیکلت‌های جدید از طراحی امروزی بهره می‌برند.

به همین دلیل برند رویال انفیلد موتورسیکلت انفیلد کلاسیک ۵۰۰ را عرضه کرده است، این موتورسیکلت دقیقاً همان چیزی است که علاقه‌مندان به طراحی‌های موتور‌های قدیمی را راضی نگه می‌دارد. رویال انفیلد کلاسیک ۵۰۰ به لحاظ وزن نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و برخلاف موتورسیکلت‌های قدیمی که وزن زیادی داشتند، یک موتورسیکلت سبک وزن است که نزدیک به ۲۰۰ کیلوگرم وزن دارد.

اگر از طرفداران دوآتشه موتورسیکلت باشید احتمالاً برند رویال انفلید را می‌شناسید، جالب است بدانید رویال انفلید یک شرکت تولید کننده موتورسیکلت هندی است که یکی از قدیمی‌ترین سازنده‌های موتورسیکلت در دنیا به‌حساب می‌آید و به همین دلیل نیز رویال انفیلد کلاسیک ۵۰۰ قیمت مناسبی دارد و در بازا‌های جهانی با مبلغی نزدیک به ۵،۵۹۹ دلار معامله می‌شود.


سوزوکی اس. وی ۶۵۰ مدل ۲۰۱۹

موتورسیکلت‌های سبک‌وزن و چابکی که هر موتورسواری آرزوی آن‌ها را دارد

نقد‌های زیادی به واحد موتورسیکلت‌سازی برند سوزوکی وارد شده و طرفداران از طراحی و عملکرد موتورسیکلت‌های این برند گله‌مند هستند. از طرف دیگر بیشتر موتورسیکلت‌های این برند به لحاظ سبک‌بودن نیز حرف‌های زیادی برای گفتن ندارند، اما داستان سوزوکی اس. وی ۶۵۰ با سایر موتورسیکلت‌های این برند فرق می‌کند و با موتورسیکلتی طرف هستیم که ممکن است سبک‌ترین موتورسیکلت این فهرست نباشد، اما باز هم مدل جدید سوزوکی اس. وی ۶۵۰ را نباید دست‌کم گرفت.

سوزوکی اس. وی ۶۵۰ نزدیک به ۲۰۰ کیلوگرم وزن دارد، اما این وزن زیاد، جلوی سرعت و چابکی این موتورسیکلت را نگرفته و با یکی از خوش‌مانورترین موتورسیکلت‌های سوزوکی طرف هستیم. در کنار این موارد، این موتورسیکلت نسبت به سایر محصولات همرده‌اش قیمت مناسبی هم دارد و این قضیه را نیز می‌توان یکی دیگر از دلایل محبوبیت سوزوکی اس. وی ۶۵۰ دانست.

در این قسمت به پایان فهرست موتورسیکلت‌های سبک‌وزن و چابکی رسیدیم که هر موتورسواری آرزوی آن‌ها را دارد، در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم از آن دسته علاقه‌مندان دوآتشه موتورسیکلت هستید و خبر‌های جدیدترین موتورسیکلت‌های روز دنیا را دنبال می‌کنید و اطلاعات خوبی در این زمینه دارید، در قسمت نظرات این اطلاعات را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: rideapart



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.