مهمان قطری نمایشگاه کتاب تهران: تعداد بالای ناشران ایرانی، اعجاب‌برانگیز است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ریاض احمدمحمد صالح، مدیر اتحادیه ناشران و توزیع‌کنندگان قطری، که کشورش مهمان سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است، از حضورش در این رویداد بزرگ فرهنگی گفت. او در این‌باره توضیح داد: «حضور ما در این نمایشگاه مهم است، چرا که این حضور پس از توقف دوساله به دلیل شیوع ویروس کرونا

کد خبر : 206551
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲:۱۷
مهمان قطری نمایشگاه کتاب تهران: تعداد بالای ناشران ایرانی، اعجاب‌برانگیز است



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ریاض احمدمحمد صالح، مدیر اتحادیه ناشران و توزیع‌کنندگان قطری، که کشورش مهمان سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است، از حضورش در این رویداد بزرگ فرهنگی گفت.

او در این‌باره توضیح داد: «حضور ما در این نمایشگاه مهم است، چرا که این حضور پس از توقف دوساله به دلیل شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاده و همچنین این حضور فرصتی برای معرفی ناشران موجود در کشور قطر است. ما در کشور قطر تقریباً ۱۵ ناشر و توزیع‌کننده کتاب داریم که با ۵ نشر از این تعداد انتشارات در نمایشگاه کتاب تهران حاضر شده‌ایم.»

احمدمحمد صالح، افزود: «ما به دنبال تعامل ناشران ایرانی و قطری برای ترجمه کتاب و تبادل علمی و فرهنگی هستیم. هدف اصلی ما نیز در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران، ایجاد همین راه ارتباطی برای معرفی کتاب‌ها و شناخت کتاب‌های ایرانی است.»

این فعال حوزه نشر قطر، ادامه داد: «در خلال برگزاری نمایشگاه، به ناشران ایرانی سر خواهیم زد و البته نشرهای قطری را معرفی می‌کنیم تا شناخته بشویم. قطعاً کتاب‌های متناسب با هویت فرهنگ قطری در میان انتشارات ایرانی برای ترجمه پیدا می‌کنیم و ناشران ایرانی نیز کتاب‌هایی از انتشارات قطری، متناسب با فرهنگ ایرانی را نیز خواهند شناخت.»

مدیر اتحادیه ناشران و توزیع کنندگان قطری درباره حضور ناشران و مسئولان برگزارکننده نمایشگاه کتاب تهران گفت: «تعداد بالای ناشران ایرانی اعجاب‌برانگیز است و از استقبال بالای ناشران بسیار شگفت‌زده شدیم، همچنین تسهیل در انجام کارهای نمایشگاه توسط مسئولان برگزار کننده نمایشگاه قابل تقدیر است.»

او درباره فرهنگ و مردم ایران افزود: «مردم ایران مردمی باشکوه هستند. در عین حال که همسایه و برادر هستیم، ارتباطات فرهنگی مشترکی نیز داریم و فرهنگ‌شان برای نه‌تنها فرهنگ غریبه‌ای نیست بلکه به ما شبیه نیز هست. تعامل، ارتباط‌گیری و فرهنگ ملت ایران بسیار غنی است و احساس امنیت فوق‌العاده‌ای نسبت ملت و کشور ایران داریم.»

احمدمحمد صالح در پایان گفت: «وقتی لباس عربی پوشیدیم؛ از زمانی که در هتل بودیم تا وقتی که به نمایشگاه رسیدیم، دائما مردم عادی درحال خوش آمدگویی به ما بودند و این نشان از مهمان‌نوازی ایرانی‌هاست و مهمان‌نوازی نیز نشان از فرهنگ تعامل مثبت هر ملت است.»

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم اردیبهشت آغاز شده و تا سی‌ویکم همین ماه در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir ادامه خواهد داشت.

۵۷۵۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.