مهاجرت کاری مهندس مکانیک | 4استان کانادا برای مهندسین مکانیک

[ad_1] آنچه در این مقاله می‌خوانید بررسی روند رشد بازار کاری مهندسان در کانادا طی سال‌های اخیر نشان‌دهنده بهبود وضعیت اقتصادی کانادا است. همین امر موجب مهاجرت کاری مهندس مکانیک و سایر رشته‌های فنی مهندسی‌ شده است که در ادامه به بررسی شرایط و بازار کار خواهیم پرداخت. مهاجرت کاری مهندس مکانیک یکی از مهم‌ترین مسائلی که

کد خبر : 211715
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
مهاجرت کاری مهندس مکانیک | 4استان کانادا برای مهندسین مکانیک

[ad_1]

آنچه در این مقاله می‌خوانید

بررسی روند رشد بازار کاری مهندسان در کانادا طی سال‌های اخیر نشان‌دهنده بهبود وضعیت اقتصادی کانادا است. همین امر موجب مهاجرت کاری مهندس مکانیک و سایر رشته‌های فنی مهندسی‌ شده است که در ادامه به بررسی شرایط و بازار کار خواهیم پرداخت.

مهاجرت کاری مهندس مکانیک

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در مهاجرت کاری مهندس مکانیک به کانادا باید در نظر داشته باشید، شرایط بازار کار برای این تخصص در کانادا است. در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که دومین شاخهٔ مهندسی پرطرفدار پس از مهندسی عمران در کانادا مهندسی مکانیک است.

یک مهندس مکانیک می‌تواند راه حل‌های نظری را طراحی کند و آن‌ها را در شرایط دنیای واقعی به اجرا در آورد. خلاقیت‌های بسیار و البته باورنکردنی که در این رشته وجود دارد و همچنین ویژگی‌هایی که از آن‌ها در ساخت و تولید استفاده می‌شود موجب شده است که رشته مهندسی مکانیک عنوان دومین رشته شاخه مهندسی در کانادا را از آن خود کند.

وظایف مهندس مکانیک

شما به‌عنوان یک مهندس مکانیک روند کاری و البته شرایط کاری متفاوتی در بازار کار کانادا خواهید داشت. فعالیت‌هایی شما به‌عنوان مهندس مکانیک خواهید داشت شامل فعالیت‌هایی همچون طراحی، توسعه، ساخت و آزمایش سیستم‌های مکانیکی و دستگاه‌ها می‌شود.

مهندسان مکانیک غالباً ابزارهای موتور، وسایل تجهیزات و انواع دیگر دستگاه‌های مکانیکی را می‌سازند. همچنین از جمله دیگر فعالیت‌هایی که یک مهندس مکانیک انجام می‌دهد می‌توان به مواردی همچون کار بر روی سیستم‌های مکانیکی برای گرمایش، تولید برق، انتقال، پردازش، تولید و تجدید هوا و تهویهٔ مطبوع اشاره کرد.

مهاجرت مهدس مکانیک مقاله ای در سایت ویزانیو

شرایط کاری رشته مهندسی مکانیک

یکی دیگر از مواردی که نیاز است که در مهاجرت کاری مهندس مکانیک به کانادا به آن توجه داشته باشد شرایط کاری مهندسی مکانیک است. توجه داشته باشید که وی نیز همانند شغل‌های دیگر وظایفی را بر عهده‌دارند که در ادامه این وظایف را معرفی می‌کنیم.

وظایفی که در ادامه بیان می‌کنیم تمام یا برخی از آن‌ها توسط مهندسین مکانیک انجام می‌شود که این وظایف عبارتند از:

انجام تحقیقات در طراحی، عملیات و عملکرد اجزا و عوامل مکانیکی، اجزا و سیستم‌های تجزیه‌وتحلیل دینامیک و ارتعاشات سیستم‌های مکانیکی و سازه، ماشین‌آلات، طراحی نیروگاه‌ها، وسایل و تجهیزات، قطعات، ابزار و امکان‌پذیری.

البته نکته‌ای که در اینجا باید به آن اشاره‌کنیم این است که فرصت شغلی برای صنایع دیگر برای مهندسین مکانیک وجود دارد. حتی برخی از مهندسین مکانیک باوجوداینکه برای یک شرکت صنعتی کار می‌کنند، در یک محیط اداری فعالیت می‌کنند. البته برخی اوقات نیز برای بررسی تجهیزات و پروژه‌ها به بخش صنعتی مراجعه می‌کنند.

یکی دیگر از مواردی که در این بخش باید به آن اشاره‌کنیم این است که تقاضا برای مهندسان مکانیک در غرب کشور کانادا بیشتر است و اگر بخواهیم در این رابطه شهرهای پررونق برای مهندسان مکانیک را معرفی کنیم باید به شهرهایی همچون ونکوور، کلگری و ادمونتون اشاره کرد.

جالب است بدانید که حقوق و دستمزدی که مهندسان مکانیک در شهرهای ونکوور، کلگری و ادمونتون دریافت می‌کنند به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از حقوق و دستمزدی است که مهندسان مکانیک در استان‌های شرقی کانادا دریافت می‌کنند.

حقوق در مهاجرت کاری مهندس مکانیک

درآمد مهندسان مکانیک در آلمان بسته به میزان مهارت و تخصصی که دارند، می‌تواند متفاوت باشد.

  • میانگین حقوق و دستمزدی که مهندسان مکانیک در صنعت نفت دریافت می‌کنند ۵۵.۵۷۵ دلار در سال است.
  • موقعیت‌های سطح ورودی برای مهندسان مکانیک در سال از ۳۳۳.۱۵۰ دلار شروع می‌شود، این در حالی است که حقوق بیشتر کارگران باتجربه در طی سال به ۹۴.۴۷۸ دلار می‌رسد.
  • حداقل میزان درآمد برای این افراد در حدود ۶۰۰۰ یورو در ماه و حداکثر ممکن است به ۱۸۰۰۰ یورو در ماه نیز برسد.
  • درآمد ماهانه مهندسان مکانیک بر اساس میزان تجربه افراد، در کشور دانمارک  از ۵۰۰۰ یورو در ماه تا ۱۵۰۰۰ یورو خواهد بود.
  •  به‌طورکلی میانگین حقوق و دستمزدی که مهندسان مکانیک در کانادا دریافت می‌کنند به ازای هر ساعت ۲۸.۵۰ دلار است. میزان درآمد سالانه در کانادا برای متخصصین این رشته، ۱۸۰.۰۰۰ دلار کانادا خواهد بود.

البته لازم به ذکر است، مبالغ اعلام‌شده قبل از کسر مالیات از حقوق می‌باشد.

میزان حقوق مهندسان مکانیک در کانادا

و اما می‌رسیم به یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این مقاله یعنی میزان حقوق مهندسان مکانیک که مطمئناً موردعلاقهٔ تمام مهندسان مکانیکی است که می‌خواهند به کشور کانادا مهاجرت کنند.

کشور کانادا یکی از کشورهای پیشرفتهٔ جهان است که به دلیل فعالیت واحدهای صنعتی نیاز به مهندسان مکانیک در این کشور بیش‌ازپیش احساس می‌شود، البته این نیاز در استان‌های غربی کانادا بیشتر از سایر مناطق کانادا وجود دارد.

به همین دلیل در شهرهایی مانند ونکوور و کلگری میزان حقوقی که مهندسان مکانیک دریافت می‌کنند از میزان حقوقی که مهندسان مکانیک در شهرهای شرقی کانادا مانند تورنتو و مونترال دریافت می‌کنند بیشتر است.

بازار کار رشته مهندسی مکانیک در کانادا

اگر تخصص و زمینه کاری شما مرتبط به مکانیک است، می‌توانید برای مهاجرت کاری مهندس مکانیک به غرب کانادا به‌عنوان گزینه‌ای مناسب اقدام نمایید؛ زیرا شما در کشوری مشغول به کار می‌شوید که به‌شدت دنبال مهارت شما هستند و به همین دلیل می‌توانید حقوق و دستمزد بسیار بالاتری دریافت کنید.

توجه داشته باشید این‌که حقوق و دستمزد مهندسان مکانیک در غرب کانادا بیشتر است به دلیل این است که تقاضا در بخش‌های نفت، گاز و صنعت بیشتر است و احتمالاً اگر مهندسان مکانیک در بخش‌های دیگر مشغول به کار شوند به میزان قابل‌توجهی کمتر از همکاران خود که در صنعت نفت مشغول به کار هستند حقوق دریافت خواهند کرد.

مهاجرت کاری مهندس مکانیک | 4استان کانادا برای مهندسین مکانیک

بررسی وضعیت درآمد در مناطق مختلف کانادا

اما اگر بخواهیم حقوق مهندسان مکانیک را در هر منطقه از کانادا موردبررسی قرار دهیم باید به موارد زیر اشاره‌کنیم:

  • در استان کبک حقوق مهندسان مکانیک ۵۲.۰۳۱ دلار است.
  • میزان حقوقی که مهندسان مکانیک در استان آلبرتان دریافت می‌کنند ۶۱.۴۲۵ دلار است.
  • در استان بریتیش کلمبیا میزان حقوقی که مهندسان مکانیک دریافت می‌کنند ۵۸.۵۰۰ دلار است.
  • در استان انتاریو میزان حقوق مهندسان مکانیک به ۵۴.۶۰۰ دلار می‌رسد.

مهاجرت کاری مهندس مکانیک به کانادا

پس از بررسی یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این مقاله یعنی حقوق و دستمزد مهندس مکانیک، نوبت به بررسی یکی دیگر از مواردی می‌رسد که برای مهاجرت کاری مهندس مکانیک به کشور کانادا الزامی است.

در این بخش می‌خواهیم مهارت‌هایی که باید یک مهندس مکانیک داشته باشد را معرفی کنیم و در ضمن این معرفی توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید به‌عنوان یک مهندس مکانیک به کشور کانادا مهاجرت کنید و در این کشور مشغول به کار شوید باید این مهارت‌ها را داشته باشید تا بتوانید در کار خود موفق باشید.

مهارت‌های لازم برای مهاجرت کاری مهندس مکانیک به کانادا

در ادامه مهارت‌های موردنیاز برای مهاجرت کاری مهندس مکانیک در کانادا را موردبررسی قرار می‌دهیم. امکان این وجود دارد که یک مهندس مکانیک در بخش صنعتی و یا بخش اداری مشغول به کار شود به همین دلیل این فرد باید نکته‌بین و البته تحلیل‌گرا باشد.

مهندس مکانیک با دستگاه‌ها و ابزارآلات صنعتی سروکار دارد به همین دلیل نیاز است که مهارت‌هایی همچون توانایی حل مسئله و تفکر منتقدانه‌ای برای بهتر شدن کار خود داشته باشد.

تحصیلات و تجربه یکی دیگر از مهارت‌هایی است که مهندسان مکانیک باید داشته باشند. به دلیل این‌که مهندسان مکانیک باید با مواردی به‌صورت تئوری و مواردی هم به‌صورت عملی در حرفهٔ خود آشنایی داشته باشند تا بتوانند عملکرد موفقی در کار خود داشته باشند.

نوشتن طرح پیشنهادی و ارائهٔ آن نیز یکی دیگر از مهارت‌هایی است که افراد باید در حرفهٔ مهندسی مکانیک داشته باشند.

در برخی از موارد نیاز خواهد بود که برای انجام یک کار، مهندسان مکانیک به‌صورت گروهی و تیمی فعالیت کنند به همین دلیل مهندسان مکانیک باید توانایی این را داشته باشند که به‌صورت تیمی کار کنند و در کار گروهی شرکت کنند و همچنین باید توانایی مدیریت پروژه را نیز داشته باشند.

یک مهندس مکانیک باید بتواند از منابع مالی در جهت انجام کار خود به‌خوبی استفاده کند و یا به‌عبارت‌دیگر توانایی مدیریت مالی داشته باشد. درنهایت کنار تمام این مهارت‌های گفته‌شده نیز یک مهندس مکانیک باید توانایی تصمیم‌گیری مناسب را نیز داشته باشد.

۴ استان کانادا برای مهاجرت کاری مهندسان مکانیک

بازار کار مهندس مکانیک در اروپا

با توجه به رونق بالای صنعت خودروسازی، فناوری و سایر صنایع تولیدی در کشورهای اروپایی خصوصاً در آلمان و انگلیس، می‌توان گفت مهاجرت کاری مهندس مکانیک آینده درخشانی را در پیش رو خواهد داشت. ویزای کار متخصصان مجرب در حوزه مکانیک در حوزه‌های شغلی مختلف می‌تواند از دو روش جاب سیکر و جاب آفر دریافت گردد. دریافت جاب آفر معتبر در شرایط امروزی روش مؤثر و کارآمدی برای ایرانیان است؛ هرچند پیچیده و زمان‌بر است.

بااین‌حال فرصت‌های شغلی گسترده در کنار درآمد شغلی بالا اصلی‌ترین عوامل در مهاجرت کاری مهندس مکانیک به اروپا به شمار می‌رود. حداقل درآمد یک مهندس مکانیک در اروپا حدود ۵۰.۰۰۰ دلار در سال می‌باشد؛ بدیهی است که به‌تناسب تجربه و سابقه کار، شرایط و محل کار و … میزان حقوق افزایش می‌یابد.

محیط‌های کاری مهندسان مکانیک

پس از مهاجرت کاری مهندس مکانیک در بخش‌ها و صنایع مختلفی می‌تواند مشغول به فعالیت شود که از جمله این موارد می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • آژانس‌های دولتی
  • شرکت‌های مهندسی پزشکی
  • صنایع هوایی و خودرو
  • نیروهای مسلح و وزارت دفاع
  • شرکت‌های تسهیلات
  • شرکت‌های مشاوره
  • تسهیلات انرژی مانند انرژی هسته‌ای
  • صنایع نفت و گاز و صنایع پتروشیمی
  • سازمان‌های تحقیق و توسعه که هم به‌صورت دانشگاهی و هم به‌صورت تجاری هستند.
  • بخش‌های دولتی که ازجملهٔ آن می‌توان به مواردی همچون اختیارات محلی، بیمارستان‌ها، مؤسسات آموزشی و خدمات شهری اشاره کرد.
  • خوداشتغالی که افرادی که سابقه کار قابل‌توجهی دارند می‌توانند در زمینه‌هایی همچون مشاوره و پیمانکاری مشغول به کار شوند.
  • صنایع فرآوری که شامل مواردی همچون صنایع دارویی، غذایی و وسایل شیمیایی می‌شود
  • یکی از محیط‌های کاری که مهندسان مکانیک می‌توانند در آن مشغول به کار شوند خدمات ساخت‌وساز و ساختمانی است

یک مهندس مکانیک همان‌طور که از عنوان حرفهٔ او پیداست می‌تواند در شرکت‌های مهندسی نیز مشغول به کار شود که ازجملهٔ این شرکت‌ها می‌توان به شرکت‌های صنعتی، ساختمانی و فرآیندی، جاده‌سازی و ریل قطار اشاره کرد.

در پایان باید به این مسئله اشاره‌کنیم که به دلیل این‌که مهاجرت به کشور خارجی هم وقت و هم هزینه زیادی را از فرد می‌گیرد توصیه می‌کنیم برای این‌که بتوانید انتخاب درستی داشته باشید به‌خوبی شرایط و عوامل را موردبررسی و تحلیل قرار دهید و سپس اقدام نمایید تاکمی بعدتر دچار پشیمانی نشوید.

سوالات متداول

بهترین کشور جهت اشتغال به کار مهندسین مکانیک کدام کشور است؟

بهترین کشور جهت اشتغال به کار مهندسین مکانیک با توجه به صنعت پیشرفته خودروسازی، کشور آلمان است

بهترین کشورها جهت مهاجرت مهندسین کدام کشورها هستند؟

بهترین کشورها جهت مهاجرت مهندسین کانادا، استرالیا، هلند، آلمان و اتریش هستند

آیا تقاضا برای شغل مهندسی مکانیک در کانادا بالاست؟

 حال حاضر تقاضا برای شغل مهندسی مکانیک در استان‌های غربی کانادا بالاست. شهرهایی مثل ونکورر، کلگری و ادمونتون برای شغل مهندسی مکانیک بهترین شهرها هستند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.