مهاجرت کادر درمان به بهترین کشورهای دنیا

[ad_1] کادر درمانی شامل: پزشکان، دندانپزشکان، پرستاران، متخصصین فوریت‌های پزشکی، رادیولوژی، هوشبری، اتاق عمل، مامایی، کاردرمانی، علوم آزمایشگاهی، بهیار ، فیریوتراپ‌، بینایی و شنوایی سنج هستند. در سالهای اخیر مهاجرت کادر درمان به بهترین کشورهای دنیاو مهاجرت کاری، بسیار زیاد شده است. از طرفی کشورهای خارجی نیز  به دلیل کمبود شدید کادر درمان ، با

کد خبر : 444353
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
مهاجرت کادر درمان به بهترین کشورهای دنیا

[ad_1]

کادر درمانی شامل: پزشکان، دندانپزشکان، پرستاران، متخصصین فوریت‌های پزشکی، رادیولوژی، هوشبری، اتاق عمل، مامایی، کاردرمانی، علوم آزمایشگاهی، بهیار ، فیریوتراپ‌، بینایی و شنوایی سنج هستند.

در سالهای اخیر مهاجرت کادر درمان به بهترین کشورهای دنیاو مهاجرت کاری، بسیار زیاد شده است. از طرفی کشورهای خارجی نیز  به دلیل کمبود شدید کادر درمان ، با ورود کادردرمان به کشور خود، موافقت می‌کنند.

مهاجرت کاری برای رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی امتیازات فراوانی دارد. آنهایی که تصمیم به مهاجرت گرفته اند، با مزایایی که این مهاجرت برایشان به ارمغان می‌آورد ، زندگی خود را متحول خواهند کرد.

خواندن مقاله‌ی پیش رو تنها هشت دقیقه زمان می‌برد اما شما را با جزئیاتی در مورد مهاجرت کادر درمان آشنا خواهد کرد.

مهاجرت کاری برای کادر درمان چگونه است؟

کادر درمان به دلیل موقعیت شغلی استراتژیک خود، بسیار راحت از سایر مشاغل می‌توانند ویزای کاری دریافت کنند. مردم در تمامی فعالیت‌های بهداشتی و درمانی، با کادر درمان در تماس و آنها مسئول حفظ سلامت یا تلاش برای بازگشت سلامت مردم در جامعه هستند. مهاجرت کادر درمان از انواع مهاجرت کاری است.

هرکشور قوانین مهاجرتی خاصی دارد. کادردرمان برای یک مهاجرت موفق باید ابتدا کشور مدنظر خود را انتخاب کنند. سپس  مدارک لازم را آماده کرده و شروط مهاجرتی کشور مد نظر را لحاظ کنند.

از جمله مهمترین مدارک برای مهاجرت کادردرمان، تسلط کامل به زبان انگلیسی است. مهارت کلامی بالا در زبان انگلیسی، علاوه بر گرفتن نمره‌ی قابل قبول در آزمون‌های معتبر، پس از مهاجرت نیز شرایط کاری و زندگی در کشوری دیگر را بسیار آسان می‌کند.

گذراندن دوره‌های تخصصی مرتبط با رشته تحصیلی و اخذ مدارک مربوطه نیز در روند گرفتن پذیرش کاری موثر واقع می‌شود.

همانطور که اشاره شد مهاجرت کادر درمان از نوع مهاجرت کاری است. بهترین روش مهاجرت و دریافت ویزای کاری برای کادر درمان، استفاده از روش «job offer» یا همان «پیشنهاد کاری »است. جزئیات این روش در ادامه‌ی مقاله توضیح داده خواهد شد.

مهاجرت کادر درمانمهاجرت کادر درمان

داشتن سابقه‌ی کار، نمره‌ی زبان بالا، رزومه‌ی کاری و تحصیلی درخشان، گذراندن دوره‌های مهارت کاری ، همگی در روند مهاجرت کادردرمان، امتیاز مثبت محسوب می‌شود و در تصمیم‌گیری کارفرما روی پیشنهاد شما تاثیر جدی خواهد گذاشت.

یکی از نکات بسیار قابل توجه در مهاجرت کادردرمان، نیاز کشور مقصد به نیروی کار است. کشورهایی که با کمبود نیروی کار در حیطه‌ی پزشکی و پیراپزشکی  مواجه اند؛ خیلی زودتر و بهتر به پیشنهادات کاری بین‌المللی پاسخ می‌دهند و با فراهم کردن امکانات زندگی و حقوق و مزایای زیاد، سعی در جذب کادر درمان دارند.

بیشتر بخوانید: مهاجرت سرمایه گذاری

بهترین کشورها برای مهاجرت کادر درمان

کشورهای پیشرفته  و جهان اول مانند ایالات متحده آمریکا ، کانادا، ، استرالیا و انگلستان، در هر روشی از انواع مهاجرت، بیشترین خواهان را دارند‌. مهاجرت کادردرمان نیز از این قاعده مستثنی  نیست و تقاضای کادر درمان  برای ورود به کشورهای سرمایه دار و توسعه یافته بسیار زیاد است.

اما مسائل دیگری از جمله سخت‌گیری زیاد اینگونه کشورها در مهاجر پذیری، موجب شده که مهاجرت به این کشورها چندان آسان و راحت نباشد و چالش‌های زیادی را ایجاد کند. به همین خاطر اکنون کشور‌های اروپایی وعربی، به مقصد اول کادر درمان تبدیل شده اند.

از بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت کادر درمان می‌توان به آلمان، دانمارک، سوئد،هلند و نروژ اشاره کرد.

در میان کشورهای اروپایی مهاجرت کادر درمان به آلمان طرفداران زیادی دارد. درآمد بالا، شرایط رفاهی مناسب و کمبود شدید نیروی کاری بهداشتی و درمانی در آلمان موجب شده متخصصین پزشکی و پیراپزشکی در سالهای اخیر متقاضی مهاجرت به آلمان باشند‌.

کشور دانمارک نیز با شرایط آسانی که برای کادر درمان در نظر گرفته، تبدیل به مقصد جذاب و پرطرفداری برای مهاجرت شده است. کشور دانمارک برخلاف اغلب کشورها برای کادر درمان، ارائه‌ی مدرک زبان را ضروری نمی‌داند. همچنین کشور دانمارک شرط سنی سختگیرانه ندارد و تنها یک‌سال سابقه‌ی کاری را قبول می‌کند.

 کشورهای عربی حوزه‌ی خلیج فارس از جمله قطر، عمان و امارات با  فراهم کردن شرایط رفاهی بسیار مناسب، پرداخت حقوق بالا، در اختیار گذاشتن ماشین، تهیه‌ی منزل، امکان همراهی خانواده وسایر امتیازات ارزشمند، در تلاشند که برای جذب کادر درمان بین‌المللی ایجاد انگیزه کنند.

کادر درمانی ایران چگونه برای مهاجرت اقدام کنند؟

برای مهاجرت کاری و دریافت ویزای کاری، روش‌های مختلفی وجود دارد که بهترین آن، «job offer»  و «job seeker» است.

طی روش جاب آفر یا پیشنهاد کاری، ابتدا باید شخص متقاضی مهاجرت، با پیگیری دائمی، کارفرمایان جویای نیروی کار بین‌المللی را در کشور مقصد شناسایی کند. سپس با وی به صورت آنلاین مکاتبه کرده و مدارک لازم را بفرستد. چنانچه پس از بررسی‌های لازم، شرایط فرد متقاضی ایده‌آل بود، کارفرما با حضور وی در کشور خود موافقت و برای فرد متقاضی « دعوت نامه‌ی کاری » ارسال می‌کند.

نیروهای کادر درمان، می‌توانند با در دست داشتن دعوت نامه‌ی کاری و سایر مدارک مورد نیاز، به سفارت کشور مربوطه مراجعه کنند و ادامه‌ی مراحل مهاجرت را طی کنند.

کارفرمایان کادر درمان در کشورهای خارجی، شامل بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی-درمانی، آسایشگاه‌های سالمندان و مراکز کاردرمانی ومراکز ترک اعتیاد، مطب پزشکان و… هستند.

 کارفرمایان می‌توانند فعالیت دولتی یا خصوصی داشته باشند. اما در هر صورت دولت به آنها اجازه‌ی استخدام نیروهای کاری از سایر کشورها را داده است.

در صورتی که کادردرمان با کارفرما به توافق برسند و دعوت‌نامه‌ی کاری دریافت کنند، مرحله‌ی بستن قرارداد کاری، پس از مهاجرت و به صورت  حضوری و طبق توافقات قبلی انجام خواهد شد.

در روش job seeker  نیز فرد متقاضی مهاجرت، مهلت دارد مدت زمان مشخصی( معمولا شش ماهه) را در خاک کشور مقصد اقامت کند و طی این مدت برای خود کار پیدا کند. چنانچه موفق به کاریابی نشود، باید به کشور خود بازگردد.

بیشتر بخوانید: تحصیل در سوئد

مهاجرت کادر درمانمهاجرت کادر درمان

بررسی مزایا و معایب مهاجرت کادر درمان

مهاجرت کادردرمان مزایای زیادی دارد. اساساً مهاجرت به دلیل نارضایتی از شرایط فعلی و تلاش برای تغییر اوضاع است‌. کشورهای مقصد مهاجرت، قطعا نسبت به وضعیت حال حاضر فرد در وطن خودش، شرایط بسیار بهتری دارد.

در ادامه به تعدادی از مزایای مهاجرت کادر درمان می‌پردازیم:

  1. دریافت حقوق بالا بدون افزایش ساعت کار
  2. دریافت اقامت دائم کشور مقصد
  3. امکان ادامه تحصیل و به روزرسانی دانسته‌ها در بهترین دانشگاه‌‌های کشور جدید
  4. کار کردن در کشوری با اقتصاد قوی ونرخ تورم بسیار پایین
  5. کار کردن در محیط‌های مجهز و پیشرفته
  6. زندگی کردن در رفاه
  7. امکان همراهی همسر و فرزندان و تحصیل و کار آنها در کشور مقصد
  8. امکاناتی مانند مسکن و ماشین رایگان
  9. تقویت زبان و برقراری ارتباط با سایر افراد
  10. آشنایی با روتین درمانی روز دنیا

در کنار تمام مزایا و منفعت‌هایی که مهاجرت کادر‌درمان در بر دارد، خواسته یا ناخواسته مشکلاتی ایجاد می‌کند. موارد زیرتعدادی از آنهاست:

  1. عدم آشنایی با نظام سلامت در کشور مقصد
  2. تبعیض نژادی و عدم راحتی و ارتباط گیری بعضی بیماران
  3. مسلط نبودن به زیرو بم زبان انگلیسی
  4. دوری از خانواده و دوستان
  5. هزینه‌های بالای زندگی

شرایط کاری کادر درمان پس از مهاجرت

در صورتی که روند اخذ پذیرش برای کادر درمان با موفقیت طی شود و آنها مهاجرت کنند، پس از آن شرایط متفاوتی را نسبت به کشور خود تجربه خواهند کرد. ممکن است با ورود به کشور مقصد چالش‌هایی در زندگی شخصی و کاری آنها به وجود بیاید.

کادر درمان پس از مهاجرت، بسته به قوانین مهاجرتی در کشور مقصد، باید اقدامات مناسب را انجام داد. تهیه‌ی سیم‌کارت، اینترنت و بیمه از جمله‌ی این اقدامات است.

پس از ورود به کشور مقصد، ابتدا باید مسکن مناسب تهیه کرد. سپس  مسیر تردد روزمره را شناسایی کرده و با سیستم حمل و نقل عمومی  کاملا آشنا شد.

در ادامه شرایط پس از مهاجرت در دو کشور آمریکا و آلمان را معرفی می‌کنیم:

مهاجرین به کشور آمریکا، پس از ورود به این کشور ابتدا باید مدرک خود را در همان ایالت محل زندگی، معادل سازی کنند. سپس با توجه نوع ویزای خود، جهت یافتن کارفرمای آمریکایی اقدام کنند.

مهاجرین به کشور آلمان پس از ورود به خاک این کشور، باید در کلاس های زبان آلمانی شرکت کرده تا به سطح مطلوبی برسند. درصورتی که فرد از طریق job offer  مهاجرت کرده باشد، برای بستن قرارداد کاری با کارفرما مراجعه می‌کند و درغیر این صورت باید جویای کار باشد.  دوره‌های آوس‌بیلدونگ کادر درمان در آلمان، نیز بسیار کمک کننده است.

مهاجرت کادر درمانمهاجرت کادر درمان

علت گرایش کادر درمان به مهاجرت 

اشتغال در حیطه‌های شغلی کادر درمان، جزو سخت‌ترین فعالیت‌‌هاست. بیشترین علت به خاطر سر و کار داشتن مستقیم کادردرمان با جان انسان‌ها است. شیفت‌های طولانی، حجم کاری زیاد، ساعات کاری پر اضطراب، نبود امکانات و تجهیزات روز دنیا در بعضی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی، عدم تناسب کار با دستمزد و مشاهده‌ی درد و رنج و مرگ انسان‌ها، همگی موجب شده تا فعالیت‌های پزشکی و پیراپزشکی، سخت و فرسایشی باشد.

قرار دادن مشکلات کاری کادر درمان در کنار شرایط اقتصادی ضعیف جامعه، بی ارزش شدن پول ملی، تورم کنترل ناپذیر، ناتوانی دولت در تامین مسکن مردم و … همگی دست به دست هم داده تا کادر درمان را راهی کشورهای تراز اول دنیا در اقتصاد و بهداشت   کند.

از طرفی در کشورهای توسعه یافته اروپایی و آمریکایی به دلیل پیری جمعیت، نیاز فراوانی به کادر درمان مهاجر از سایر کشورها وجود دارد.این نیاز در بعضی کشورها مانند امارات به قدری شدید می‌شود که دولتمردان و برنامه‌ریزان نظام سلامت آنها، امکانات کاری ایده‌آل و زندگی مرفه و دستمزدهای بسیار بالایی را برای جذب کادر درمان  به کشور خود

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.