مهاجرت میلیونرهای جهان در سال ۲۰۲۳ / کدام کشورها بیشترین ثروتمند را از دست می‌دهند؟

[ad_1] مهاجرت ثروت ابزاری است که سرمایه‌گذاران و کارآفرینان میلیونر از آن برای محافظت از خود استفاده می‌کنند تا بتوانند آزادی مالی و شخصی را دنبال کنند. مهاجرت میلیونرهای جهان معمولا به کشورهایی انجام می‌شود که شرایط لازم برای تحقق این هدف را داشته باشند. درست مانند هر کس دیگری، افراد دارای ارزش خالص بالا

کد خبر : 406890
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲
مهاجرت میلیونرهای جهان در سال ۲۰۲۳ / کدام کشورها بیشترین ثروتمند را از دست می‌دهند؟

[ad_1]

مهاجرت ثروت ابزاری است که سرمایه‌گذاران و کارآفرینان میلیونر از آن برای محافظت از خود استفاده می‌کنند تا بتوانند آزادی مالی و شخصی را دنبال کنند. مهاجرت میلیونرهای جهان معمولا به کشورهایی انجام می‌شود که شرایط لازم برای تحقق این هدف را داشته باشند.

درست مانند هر کس دیگری، افراد دارای ارزش خالص بالا (HNWIs) در طول همه‌گیری کمتر از حد معمول سفر کردند و در نتیجه تعداد مهاجرت آنها رو به کاهش بود. اما میلیونرها و میلیاردرها دوباره در حال حرکت هستند و پیش‌بینی می‌شود که ۱۲۲ هزار میلیونر تا پایان سال به کشور جدیدی نقل مکان کنند.

میلیونر

گزارش مهاجرت خصوصی هنلی و شرکا، کشورهای مبدا و مقصد مهاجرت میلیونرهای جهان را در ۱۰ سال گذشته ردیابی کرده است. این نقشه پیش‌بینی‌های سال ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد.

در این زمینه، HNWI به عنوان افرادی با دارایی خالص حداقل ۱ میلیون دلار آمریکا تعریف می‌شود.

کشورهایی که از میلیونرهای جدید استقبال می‌کنند

۱۰ کشور برتری که احتمالاً در سال ۲۰۲۳ به بیشترین تعداد میلیونرها و میلیاردرها تبدیل می‌شوند، در سراسر جهان پراکنده هستند و استرالیا رتبه نخست خود را در سال جاری از امارات پس گرفته است.

در اینجا نگاهی دقیق تر به داده‌ها داریم:

میلیونر

تنها دو کشور آسیایی در بین ۱۰ کشور برتر قرار دارند و بقیه در اروپا، آمریکای شمالی و اقیانوسیه پراکنده شده‌اند.

به‌رغم چالش‌های اقتصادی تاریخی، پیش‌بینی می‌شود که یونان در سال جاری ۱۲۰۰ نفر با ارزش خالص بالا به دست آورد. یکی از دلایل می‌تواند برنامه ویزای طلایی این کشور باشد، که در آن افراد ثروتمند می‌توانند به راحتی اقامت و در نهایت پاسپورت اتحادیه اروپا را با قیمت مناسب دریافت کنند. در حال حاضر حداقل مبلغ لازم برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات این کشور، ۲۵۰ هزار یورو است.

بسیاری از مقاصد پیشرو میلیونرها به دلیل سطوح بالاتر آزادی اقتصادی، برای افراد ثروتمند جذاب هستند، که باعث کاهش بار مالیاتی یا سهولت سرمایه‌گذاری می‌شود. سنگاپور که انتظار دارد ۳۲۰۰ میلیونر به دست آورد، آزادترین بازار از نظر اقتصادی در جهان است.

کشورهایی که بیشترین میلیونرها را از دست می‌دهند

پیش‌بینی می‌شود چین در سال جاری ۱۳۵۰۰ نفر با ارزش خالص بالا را از دست بدهد که بیش از ۲ برابر کشور دوم یعنی هند (۶۵۰۰) است.

در اینجا نگاهی دقیق تر به ۱۰ مورد پایین آورده شده است:

میلیونر

در تعدادی از این کشورها، نهادهای نظارتی سخت‌گیر و دولت‌های فاسد ممکن است به شکست HNWIها در مدیریت پول خود منجر شود.

در روسیه، بسیاری از افراد ثروتمند به دلیل جنگ در اوکراین با تعرفه‌های شخصی و محدودیت‌های تجاری از سوی کشورهای غربی مواجه هستند. همچنین سرکوب چین در هنگ کنگ، آن را به مکانی کمتر جذاب برای تجارت تبدیل کرده است.

و در نهایت، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا باعث شده است که بسیاری از مشاغل و افراد، امکان جابه‌جایی آسان نیروی کار، امور مالی و سرمایه‌گذاری را که فعالیت راحت در سراسر مرزهای اروپا را تضمین می‌کرد، از دست بدهند.

برخی از این کشورها ممکن است هنوز در حال اضافه کردن میلیونرها و میلیاردرهای داخلی باشند، اما از دست دادن هزاران HNWI به دلیل مهاجرت خالص، تأثیر اقتصادی قابل توجهی دارد.

به طور کلی، میلیونرها به طور فزاینده‌ای در حال حرکت هستند. در ۱۰ سال گزارش – با وجود کاهش در طول همه‌گیری کرونا – تعداد HNWIهایی که از کشورهای مبدأ خود دور می‌شوند، هر سال در حال افزایش بوده است.

در دنیایی که از نظر ژئوپلیتیکی شکننده‌تر اما مرتبط‌تر است، دیدن میلیونرهایی که کشوری غیر از وطن خود را برای انتقال سرمایه انتخاب می‌کنند، جای تعجب نیست. در نتیجه، دولت‌ها به‌طور فزاینده‌ای در حال رقابت برای جذب قلب و ذهن نخبگان اقتصادی جهان به سمت خود و موفقیت در مهاجرت میلیونرهای جهان هستند.

۲۱۷

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.