مهاجرت توسعه دهندگان — ترک Web2 برای Web3 | توسط Coinbase | مارس، 2022

[ad_1] گفتگو با ورشا مهدوان، مدیر مهندسی نرم افزار در شش ماه گذشته، جستجوهای گوگل برای “Web3” بیش از 33 برابر افزایش یافته است زیرا مردم شروع به بررسی جنبش به سمت تمرکززدایی کرده اند. این اصطلاح مترادف با روشی شفاف تر و عادلانه تر برای مشارکت افراد در ساختن نسل بعدی برنامه ها و

کد خبر : 183022
تاریخ انتشار : جمعه ۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۰:۳۰
مهاجرت توسعه دهندگان — ترک Web2 برای Web3 |  توسط Coinbase |  مارس، 2022

[ad_1]

گفتگو با ورشا مهدوان، مدیر مهندسی نرم افزار

لوگوی کوین بیس

در شش ماه گذشته، جستجوهای گوگل برای “Web3” بیش از 33 برابر افزایش یافته است زیرا مردم شروع به بررسی جنبش به سمت تمرکززدایی کرده اند. این اصطلاح مترادف با روشی شفاف تر و عادلانه تر برای مشارکت افراد در ساختن نسل بعدی برنامه ها و پلتفرم هایی است که نحوه زندگی، کار و تعامل ما با یکدیگر را شکل می دهد. برای درک بهتر آنچه در پشت صحنه می گذرد، با وارشا مهادوان صحبت کردیم تا به این موضوع بپردازیم که چرا توسعه دهندگان Web2 را برای پروژه های Web3 ترک می کنند.

وارشا قبل از پیوستن به Coinbase به عنوان مدیر مهندسی نرم افزار، 20 سال گذشته را به عنوان یک توسعه دهنده برای ساخت محصولات با کیفیت بالا در Microsoft و BankBazaar.com گذراند.

COINBASE: توسعه دهندگان Web2 را به صورت دسته جمعی به سمت Web3 ترک می کنند. به نظر شما چرا اینطور است؟

VARSHA: داده های به اشتراک گذاشته شده در گزارش اخیر توسط Electric Capital، نشان می دهد که اکثر توسعه دهندگانی که در حال حاضر در Web3 در حال ساخت هستند، سال گذشته وارد این فضا شده اند. دلیل اصلی اینکه چرا ما شاهد این مهاجرت انبوه توسعه دهندگان Web2 به Web3 هستیم، این است که توسعه دهندگان دوست دارند در لبه نوآوری ها قرار بگیرند.

Web3 در حال شکل گیری است تا دنیای جدید و شجاعی باشد با امکاناتی که هیچ کس تصور نمی کرد تا چند سال پیش وجود داشته باشد. اکوسیستم پروتکل‌ها، ابزارها و سرویس‌هایی که توسعه Web3 را تقویت می‌کنند، هنوز نوپا هستند. طبیعی است که Web3 درخشان ترین ذهن هایی را که به دنبال شکل دادن به این آینده هستند جذب می کند.

COINBASE: بزرگترین تفاوت ها و شباهت هایی که بین Web2 و Web3 می بینید چیست؟

وارشا: وقتی صحبت از معماری Web2 در مقابل Web3 می شود، مفهوم استفاده از سیستم های توزیع شده کاملاً جدید یا انقلابی نیست. تفاوت اساسی بین Web2 و Web3 در مقادیر خلاصه می شود.

Web1 یک وب جهانی بود که عمدتاً از مصرف کنندگان محتوا و تنها تعداد معدودی از تولیدکنندگان محتوا تشکیل شده بود، در حالی که Web2 درها را به روی محتوای تولید شده توسط کاربر باز کرد و تأکید زیادی بر قابلیت استفاده و قابلیت همکاری داشت. با این حال، این به قیمت کنار گذاشتن کنترل هویت و داده های کاربر و در عوض آن قدرت و کنترل در دستان معدود معدودی بود.

Web3 تکامل وب جهانی است که به عنوان خواندن، نوشتن و مالکیت تعریف شده است و هدف آن این است که کاربران را قادر به مالکیت بر محتوایی که ایجاد می کنند – و پروژه هایی که می سازند داشته باشند. در Web3، هیچ نهاد واحدی شبکه را کنترل نمی‌کند و همه می‌توانند در یک محیط غیرقابل اعتماد شرکت کنند که توسط مجموعه‌ای از پروتکل‌های اجماع اداره می‌شود. در عوض، کاربران از شفافیت و ضمانت‌های قابل راستی‌آزمایی داده‌هایی که دریافت و ارسال می‌کنند، بدون اعتماد به هیچ مرجع مرکزی قدرت دارند. این مقادیر پایه، Web3 را به اینترنت عادلانه تری برای شرکت کنندگان و سازندگان تبدیل می کند.

COINBASE: مالکیت یک توسعه دهنده بر محصول خود در دنیای Web3 به چه معناست؟

وارشا: در دنیای غیرمتمرکز یک تغییر پارادایم در نحوه تفکر و طراحی محصولات توسعه دهندگان وجود دارد. محصولات به گونه ای ساخته می شوند که بدون نیاز به مالکیت و اختیار، خودپایدار باشند. در دنیای اتریوم، محصولات به صورت قراردادهای هوشمند ساخته می شوند که به صورت تراکنش های تغییرناپذیر مستقر می شوند. مفهوم سنتی نسخه سازی محصولات دقیقاً وجود ندارد. قراردادهای هوشمند جدیدتر و بهتری را می توان به عنوان محصولات جدید ساخت.

COINBASE: چه نوع مشوق ها و مزایایی برای توسعه دهندگان Web2 برای پیوستن به شرکت Web3 مانند Coinbase وجود دارد؟

وارشا: به نظر من، کوین‌بیس در خط مقدم نوآوری در تمام حوزه‌های محصول اصلی Web3، یعنی. Cryptocurrency، DeFi، NFT، DAO. واقعاً معتقد است که اینها را آسان، ایمن و قابل دسترس برای همگان، عبور از مرزها و جغرافیایی می کند. در حالی که این اهداف عالی را دنبال می کند، عمیقاً در سرمایه گذاری های مهندسی، زیرساخت ها و یادگیری ماشینی خود ریشه دارد. به نظر من این ترکیبی عالی است و مقاومت در برابر آن برای افرادی که اشتهای زیادی به چالش دارند دشوار است.

شرکت‌هایی مانند Coinbase همچنین به توسعه‌دهندگان مکانی عالی برای یادگیری و تقویت مهارت‌های خود و در عین حال یادگیری از برخی از بهترین و باهوش‌ترین سازندگان Web3 ارائه می‌دهند. Coinbase به طور خاص همچنین دارای یک پروژه 10% است که اخیراً اجرا شده است که در سرمایه گذاری های تحت رهبری کارمندان سرمایه گذاری می کند.

COINBASE: پشته فناوری Web3 چگونه به نظر می رسد؟

برای توسعه دهندگان Web2، مهم است که پشته فناوری فعلی Web3 را درک کنند که از آن تشکیل شده است

  • بلاک چین های لایه 1 (اتریوم، سولانا، کیهان، NEAR، تزوس، فانتوم، پولکادوت)
  • لایه 2 و زنجیره های جانبی (ZK Sync، Polygon، Arbitrum، Optimism)
  • محیط های توسعه دهنده (Hardhat، Truffle، Foundry، Anchor)
  • ذخیره سازی فایل (IPFS، ARweave، FIlecoin)،
  • API ها (شاخص سازی و پرس و جو)،
  • هویت (اتصال کیف پول، شناسه خود سرامیکی)
  • مشتریان (web3.js، Ethers.js، Anchor)

این پشته فناوری در حال حاضر دارای ارزش بازار دویست میلیارد دلاری است که توسط دو دسته اصلی هدایت می شود: امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و توکن های غیرقابل تعویض (NFT).

در میان DeFi و NFT ها، پروتکل ها و قراردادهای هوشمند ستون فقرات همه کارها هستند و بسیاری از آنها با استفاده از زبان های برنامه نویسی مانند Solidity، Rust و Web.js ساخته شده اند.

به بیان ساده، «فناوری های پشتیبان» Web2 پروتکل های Web3 هستند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.