“مهاجرت بزرگ” چین در سایه کووید آغاز شد

[ad_1] این تعطیلات رسمی سال نو قمری، که به طور رسمی از 21 ژانویه آغاز می شود، اولین تعطیلات از سال 2020 بدون محدودیت سفرهای داخلی خواهد بود. طی ماه گذشته، چین شاهد برچیده شدن چشمگیر رژیم «صفر کووید» خود در پی اعتراضات تاریخی علیه سیاستی بود که شامل آزمایش‌های مکرر، حرکت محدود، قرنطینه‌های گسترده

کد خبر : 303352
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
“مهاجرت بزرگ” چین در سایه کووید آغاز شد

[ad_1]

این تعطیلات رسمی سال نو قمری، که به طور رسمی از 21 ژانویه آغاز می شود، اولین تعطیلات از سال 2020 بدون محدودیت سفرهای داخلی خواهد بود.

طی ماه گذشته، چین شاهد برچیده شدن چشمگیر رژیم «صفر کووید» خود در پی اعتراضات تاریخی علیه سیاستی بود که شامل آزمایش‌های مکرر، حرکت محدود، قرنطینه‌های گسترده و آسیب‌های سنگین به اقتصاد شماره ۲ جهان بود.

سرمایه گذاران امیدوارند که بازگشایی در نهایت اقتصاد 17 تریلیون دلاری را که کمترین رشد خود را در نزدیک به نیم قرن اخیر دارد، دوباره تقویت کند.

اما تغییرات ناگهانی بسیاری از جمعیت 1.4 میلیاردی چین را برای اولین بار در معرض این ویروس قرار داده است و موجی از عفونت را برانگیخته است که برخی از بیمارستان ها را فرا گرفته است، قفسه های داروخانه ها را از دارو خالی می کند و باعث تشکیل صف های طولانی در کوره های آدم سوزی شده است.

وزارت حمل و نقل چین روز جمعه اعلام کرد که انتظار دارد بیش از 2 میلیارد مسافر در 40 روز آینده سفر کنند که نسبت به سال قبل 99.5 درصد افزایش داشته و به 70.3 درصد از تعداد سفرهای سال 2019 خواهد رسید.

واکنش‌ها به آن خبر آنلاین متفاوت بود و برخی از نظرات آزادی بازگشت به زادگاه و جشن سال نو قمری را با خانواده برای اولین بار در سال‌ها ستایش کردند.

با این حال، بسیاری دیگر گفتند که امسال سفر نخواهند کرد، زیرا نگرانی از ابتلای بستگان مسن یک موضوع رایج است.

یکی از این اظهارنظرها در Weibo مانند توییتر گفت: «از ترس بازگرداندن سم جرأت ندارم به زادگاهم برگردم.

نگرانی های گسترده ای وجود دارد که مهاجرت زیاد کارگران از شهرها به زادگاهشان باعث افزایش عفونت در شهرهای کوچکتر و مناطق روستایی شود که کمتر مجهز به تخت های آی سی یو و دستگاه تنفس مصنوعی برای مقابله با آنها هستند.

جولیان ایوانز پریچارد، اقتصاددان ارشد چین در کپیتال اکونومیکس، در یادداشتی روز جمعه به این خطر اذعان کرد، اما ادامه داد که «به نظر می‌رسد در شهرهای بزرگی که بخش عمده‌ای از اقتصاد چین را تشکیل می‌دهند، بدترین وضعیت گذشته است».

ارنان کوی، تحلیلگر در Gavekal Dragonomics در پکن، به چندین نظرسنجی آنلاین اشاره کرد که نشان می‌دهد موج کنونی عفونت‌ها ممکن است قبلاً در بیشتر مناطق به اوج خود رسیده باشد، و خاطرنشان کرد که «تفاوت زیادی بین مناطق شهری و روستایی وجود ندارد».

بازگشایی مرزها

یکشنبه، بازگشایی مرز چین با هنگ کنگ و پایان الزام چین به قرنطینه مسافران بین‌المللی ورودی است. این امر عملاً در را برای بسیاری از چینی‌ها باز کرد تا برای اولین بار از زمان بسته شدن مرزها به خارج از کشور، تقریباً سه سال پیش، بدون ترس از قرنطینه شدن در بازگشت، به خارج از کشور سفر کنند.

بیش از ده ها کشور در حال حاضر از مسافران چینی خواستار آزمایش کووید هستند، زیرا سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد داده های رسمی ویروس چین میزان واقعی شیوع آن را کمتر گزارش کرده است.

مقامات چینی و رسانه‌های دولتی از مدیریت شیوع این بیماری دفاع کرده و شدت این افزایش را کم اهمیت جلوه داده و الزامات سفر خارجی برای ساکنان آن را محکوم کرده‌اند.

روز شنبه در هنگ کنگ، افرادی که قرار ملاقات گذاشته بودند باید حدود 90 دقیقه در یک مرکز برای آزمایشات PCR مورد نیاز برای سفر به کشورهایی از جمله سرزمین اصلی چین صف می کشیدند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.