منطقه یورو احتمالاً به سمت رکود خفیف – PMI پیش می رود

[ad_1] لندن (رویترز) – یک نظرسنجی نشان داد که فعالیت تجاری منطقه یورو در ماه نوامبر برای پنجمین ماه کاهش یافت که نشان می‌دهد با کاهش هزینه‌های مصرف‌کنندگان در بحبوحه افزایش تورم، اقتصاد به سمت یک رکود خفیف فرو می‌رود. شاخص نهایی ترکیبی مدیران خرید (PMI) اس اند پی گلوبال برای منطقه یورو که به

کد خبر : 289947
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
منطقه یورو احتمالاً به سمت رکود خفیف – PMI پیش می رود

[ad_1]

لندن (رویترز) – یک نظرسنجی نشان داد که فعالیت تجاری منطقه یورو در ماه نوامبر برای پنجمین ماه کاهش یافت که نشان می‌دهد با کاهش هزینه‌های مصرف‌کنندگان در بحبوحه افزایش تورم، اقتصاد به سمت یک رکود خفیف فرو می‌رود.

شاخص نهایی ترکیبی مدیران خرید (PMI) اس اند پی گلوبال برای منطقه یورو که به عنوان راهنمای خوبی برای سلامت اقتصادی تلقی می شود، در نوامبر از پایین ترین سطح 23 ماهه اکتبر 47.3 به 47.8 رسید که مطابق با برآورد اولیه بود.

هر چیزی زیر 50 نشان دهنده انقباض است.

کریس ویلیامسون، اقتصاددان ارشد تجاری در S&P Global Market Intelligence گفت: «پنجمین افت ماهانه تولید متوالی که توسط PMI نشان داده می‌شود، احتمال سقوط منطقه یورو به سمت رکود را افزایش می‌دهد.

با این حال، در حال حاضر رکود فقط اندکی باقی مانده است، با کاهش نرخ کلی انقباض در ماه نوامبر به این معنی است که تا کنون به نظر می رسد منطقه شاهد کاهش تولید ناخالص داخلی تنها 0.2 درصد باشد.

اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز در ماه گذشته، احتمال متوسط ​​78 درصدی را برای رکود اقتصادی در بلوک ظرف یک سال دادند و پیش‌بینی کردند که اقتصاد در این سه‌ماهه 0.4 درصد کاهش خواهد یافت.

با کاهش مجدد تقاضا و دورنمای اندک چرخش قریب‌الوقوع شرکت‌ها در استخدام کاهش یافتند – شاخص اشتغال از 52.5 به 51.8 کاهش یافت. آمارهای رسمی روز پنجشنبه نشان داد که بیکاری در این منطقه در ماه اکتبر به 6.5 درصد کاهش یافت.

شاخص PMI که صنعت خدمات غالب بلوک را پوشش می دهد از 48.6 به 48.5 کاهش یافت که پایین ترین میزان آن از اوایل سال 2021 و کمتر از برآورد اولیه 48.6 است.

با این حال، شاخص قیمت نهاده و تولید هر دو کاهش یافت که نشان می‌دهد فشارهای تورمی ممکن است قبلاً به اوج خود رسیده باشد، و احتمالاً اخباری برای سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا خوشایند است. شاخص قیمت تولید به 62.3 به پایین ترین سطح 3 ماهه رسید.

آمارهای اولیه رسمی در هفته گذشته نشان داد که تورم در این بلوک در ماه نوامبر کمتر از حد انتظار 10.0 درصد بود که همچنان پنج برابر هدف 2 درصدی بانک مرکزی اروپا است.

بانک مرکزی برای تلاش برای مهار افزایش قیمت ها، نرخ های بهره را افزایش داده است و انتظار می رود در اواخر این ماه 50 واحد پایه دیگر اضافه کند.

ویلیامسون گفت: «با توجه به اینکه بررسی‌ها نشانه‌هایی از اوج‌گیری تورم را نیز به همراه دارند، باد مخالف تقاضا از افزایش قیمت‌ها نیز باید در ماه‌های آینده کاهش یابد، به‌علاوه آب‌وهوای سخت در زمستان، که اشاره به این دارد که هرگونه رکود ممکن است مختصر و نسبتاً خفیف باشد». .

(گزارش توسط جاناتان کیبل؛ ویرایش توسط توبی چوپرا)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.