منطقه ثبت جهانی بیابان لوت شهداد نیازمند پایش تصویری است

ایسنا/کرمان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه مساحت عرصه و حریم بیابان لوت در کرمان 40 هزار کیلومترمربع است گفت: «منطقه ثبت جهانی بیابان لوت شهداد نیازمند پایش تصویری است.» فریدون فعالی در کارگروه گردشگری استان با موضوع بررسی قابلیت‌ها و توانمندی‌های بخش شهداد اظهار کرد: با توجه به اینکه

کد خبر : 159200
تاریخ انتشار : شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
منطقه ثبت جهانی بیابان لوت شهداد نیازمند پایش تصویری است



ایسنا/کرمان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه مساحت عرصه و حریم بیابان لوت در کرمان 40 هزار کیلومترمربع است گفت: «منطقه ثبت جهانی بیابان لوت شهداد نیازمند پایش تصویری است.»

فریدون فعالی در کارگروه گردشگری استان با موضوع بررسی قابلیت‌ها و توانمندی‌های بخش شهداد اظهار کرد: با توجه به اینکه منطقه شهداد از اهمیت ویژه‌ای در حوزه گردشگری برخوردار است بنابراین باید شرایط بهتری را برای حضور گردشگران فراهم کنیم.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون 268 تورمجاز گردشگری در این منطقه انجام شده است افزود: در این مدت نیز 2 تور غیرمجاز در این منطقه شناسایی و برگزارکنندگان این تورها به مقامات قضایی معرفی شدند.
فعالی با اشاره به لزوم راه‌اندازی درگاه ورودی منطقه ثبت جهانی شهداد گفت: سال گذشته 200 میلیون تومان و امسال نیز 300 میلیون تومان اعتبار برای راه‌اندازی این درگاه تخصیص داده شده است که نیازمند اعتبارات بیشتری در این زمینه هستیم.
 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: با توجه به اینکه بیابان لوت در بین سه استان کشور قرار دارد بنابراین باید طرح جامعی برای ساماندهی این گستره طبیعی آماده شود.
او بیان کرد: با تهیه و اجرای این طرح می‌توان بیش از گذشته در زمینه ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و امنیت و همچنین تامین بهداشت و درمان و …موفق عمل کنیم.
فعالی به انجام پایش تصویری در منطقه ثبت جهانی شهداد اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مساحت عرصه و حریم بیابان لوت در کرمان 40 هزار کیلومترمربع است و ایجاد امنیت این منطقه از مهم‌ترین مولفه‌های گردشگری محسوب می‌شود بنابراین این اداره‌کل نمی‌تواند در این زمینه ورود کند.
او در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم به زودی کمیته کارشناسی با همکاری فرمانداری و شورای شهر شهداد تشکیل شود تا بتوانیم در پیشبرد اهداف این منطقه به خوبی عمل کنیم.

انتهی پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.