منطقه تکمیل الگو در مقابل منطقه معکوس بالقوه – سیستم‌های معاملاتی – 4 اوت 2022

منطقه تکمیل الگو در مقابل منطقه معکوس بالقوه در فصل قبل، منطقه تکمیل الگو، که به عنوان فاصله تکمیل الگو نیز شناخته می‌شود، را با جزئیات شرح دادیم. اکنون بسیاری از معامله‌گران الگوهای هارمونیک می‌توانند کنجکاو باشند که چگونه منطقه تکمیل الگو (PCZ) با منطقه برگشت پتانسیل (PRZ) متفاوت است. در وهله اول، از آنجایی

کد خبر : 237725
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۷:۵۸
منطقه تکمیل الگو در مقابل منطقه معکوس بالقوه – سیستم‌های معاملاتی – 4 اوت 2022


منطقه تکمیل الگو در مقابل منطقه معکوس بالقوه

در فصل قبل، منطقه تکمیل الگو، که به عنوان فاصله تکمیل الگو نیز شناخته می‌شود، را با جزئیات شرح دادیم. اکنون بسیاری از معامله‌گران الگوهای هارمونیک می‌توانند کنجکاو باشند که چگونه منطقه تکمیل الگو (PCZ) با منطقه برگشت پتانسیل (PRZ) متفاوت است. در وهله اول، از آنجایی که PCZ و PRZ از فرآیندهای متفاوتی مشتق می شوند، ابزار متفاوتی برای معامله گر هستند. با این حال، فرآیند استخراج PCZ و PRZ ممکن است بسیار پیچیده باشد و باعث شود برخی معامله‌گران مفهوم یکدیگر را اشتباه بگیرند. به همین دلیل، با مقایسه مستقیم ظاهر PCZ و PRZ تفاوت را روشن خواهیم کرد. بیایید به منطقه برگشت بالقوه نگاه کنیم. پس منطقه معکوس بالقوه چیست؟ به زبان ساده منطقه معکوس بالقوه منطقه ای است که در آن سه یا چهار سطح فیبوناچی با هم همگرا می شوند. منطقه معکوس بالقوه را می توان برای تشخیص نقطه D نهایی الگوی هارمونیک با طرح چند فیبوناچی اصلاحی به ترتیب از نقطه X، A، B و C استفاده کرد. سطوح در تمام سطوح پیش بینی شده همانطور که در شکل 5-1 نشان داده شده است.

تفاوت اصلی بین PCZ و PRZ در این است که منطقه تکمیل الگو، منطقه معاملاتی متقارن دقیق را در اطراف نقطه ایده آل D تشکیل می دهد (شکل 5-3 و شکل 5-4). منطقه معکوس بالقوه (PRZ) منطقه متقارن را تشکیل نمی دهد. با این حال، شکل گیری ناحیه PRZ به محل هر پیش بینی سطح فیبوناچی همانطور که در شکل 5-1 و شکل 5-2 نشان داده شده است، بستگی دارد. گاهی اوقات منطقه PRZ می تواند منطقه تجاری متقارن را تشکیل دهد اما این فقط به صورت تصادفی است. بیشتر اوقات، منطقه برگشت بالقوه منطقه معاملاتی متقارن را تشکیل نمی دهد. از طرف دیگر، منطقه تکمیل الگو برای هر الگوی هارمونیک به طور دقیق منطقه معاملاتی متقارن را تشکیل می دهد. با توجه به این ویژگی متقارن منطقه تکمیل الگو (= فاصله تکمیل الگو)، معامله‌گر می‌تواند از بسیاری از استراتژی‌های معاملاتی مختلف در اطراف منطقه معاملاتی متقارن فراتر از تنظیم معاملات الگوی هارمونیک کلاسیک استفاده کند. با منطقه تکمیل الگو، می‌توانید با تنظیم معاملات یکسان اما مخالف، ورود معکوس روند کلاسیک خود را به معاملات پوشش ریسک و شکست گسترش دهید. برای مثال، برای شکل‌گیری الگوی هارمونی صعودی، می‌توانید موقعیت‌های پوشش‌دهی خرید و فروش را راه‌اندازی کنید یا راه‌اندازی شکست را در اطراف منطقه تکمیل الگو قرار دهید. این امکان پذیر است زیرا منطقه تکمیل الگو قیمت باز متوسط ​​را ارائه می دهد که می تواند در اطراف نقطه ایده آل D منعکس شود.

علاوه بر این، Pattern Completion Zone توضیحات عددی مستقیم مربوط به اندازه الگوی هارمونیک را در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین، اندازه منطقه معاملاتی متقارن در اطراف منطقه تکمیل الگو، اندازه‌گیری معقولی برای توقف ضرر و کسب سود برای هر الگوی هارمونیک است. به خصوص، هنگامی که بر منطقه تکمیل الگو برای معاملات خود تسلط پیدا کردید، می توانید نسبت پاداش/ریسک خود را با داده های بازار زمان واقعی و بدون نیاز به ابزار اضافی دیگر اندازه گیری کنید. برای مدیریت بهتر سفارش و ریسک خود می توانید این را با دستور محدود و توقف گسترش دهید. به طور کلی، منطقه تکمیل الگو می تواند فرآیند تصمیم گیری دقیق و سریع را برای تجارت الگوی هارمونیک شما فراهم کند. در فصل بعدی، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه منطقه معاملاتی متقارن برای مدیریت سفارش و ریسک شما با جزئیات کار می کند.

اگر می‌خواهید به آشکارساز الگوی هارمونیک خودکار دسترسی داشته باشید، می‌توانید اسکنر الگوی هارمونیک پلاس یا X3 را که در متاتریدر 4 و متاتریدر 5 موجود است، خریداری کنید. سیگنال ها به عنوان مثال، شما همچنین می توانید به کانال پیشرفته و حدود 52 الگوی شمعدان ژاپنی دسترسی داشته باشید. همچنین فاصله تکمیل الگو را به طور خودکار در نمودار شما ترسیم می کند و به شما کمک می کند تا حد ضرر خود را تعیین کنید و اهداف سود را بدست آورید. این نشانگر رنگ آمیزی مجدد است اما با قیمت مقرون به صرفه ای عرضه می شود.

در زیر پیوندهایی به هارمونیک الگوی پلاس وجود دارد

https://www.mql5.com/fa/market/product/4488

https://www.mql5.com/fa/market/product/4475

https://algotrading-investment.com/portfolio-item/harmonic-pattern-plus/

اگر به یکی از پیشرفته‌تر از هارمونیک الگوی پلاس نیاز دارید، می‌توانید از اسکنر الگوی نمودار X3 ما استفاده کنید. اسکنر الگوی نمودار X3، الگوی هارمونیک و اسکنر الگوی موج الیوت بدون رنگ‌آمیزی و بدون تأخیر با چندین ویژگی پیشرفته است. حتی می توانید الگوهایی را که می خواهید شناسایی کنید با تغییر ساختار الگوی آنها سفارشی کنید. در عین حال، می‌توانید از شاخص الگوی هارمونیک رنگ‌آمیزی و غیر رنگ‌آمیزی با هم استفاده کنید. این به این معنی است که در صورت تمایل می‌توانید برای استفاده از Harmonic Pattern Plus با اسکنر الگوی نمودار X3 استفاده کنید.

در زیر پیوندهای اسکنر الگوی نمودار X3 آمده است.

https://www.mql5.com/fa/market/product/41993

https://www.mql5.com/fa/market/product/41992

https://algotrading-investment.com/portfolio-item/profitable-pattern-scanner/

می‌توانید راهنمای معاملات الگوی هارمونیک دقیق را بخوانید تا درباره استراتژی الگوی هارمونیک بیشتر بدانید.

https://algotrading-investment.com/portfolio-item/guide-precision-harmonic-pattern-trading/



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.