منابع می گویند ایتالیا خواهان قرارداد خصوصی سازی برای ITA Airways تا اواسط ژوئن است

[ad_1] نوشته جوزپه فونته و فرانچسکا لندینی رم (رویترز) – دو منبع نزدیک به این موضوع روز چهارشنبه به رویترز گفتند که دولت ایتالیا می‌خواهد تا اواسط ژوئن قراردادی را برای فروش شرکت هواپیمایی دولتی ITA ایرویز منعقد کند. ITA در اکتبر از آلیتالیا تصاحب شد و پس از سال‌ها ضرر مالی و تلاش‌های نجات

کد خبر : 185589
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱:۵۰
منابع می گویند ایتالیا خواهان قرارداد خصوصی سازی برای ITA Airways تا اواسط ژوئن است

[ad_1]

نوشته جوزپه فونته و فرانچسکا لندینی

رم (رویترز) – دو منبع نزدیک به این موضوع روز چهارشنبه به رویترز گفتند که دولت ایتالیا می‌خواهد تا اواسط ژوئن قراردادی را برای فروش شرکت هواپیمایی دولتی ITA ایرویز منعقد کند.

ITA در اکتبر از آلیتالیا تصاحب شد و پس از سال‌ها ضرر مالی و تلاش‌های نجات ناموفق، برای همیشه این نماد 75 ساله و قدیمی از سبک و زرق و برق ایتالیایی را زمین‌گیر کرد.

گروه کشتیرانی MSC و لوفت هانزا آلمان علاقه خود را برای خرید اکثریت سهام ITA ابراز کرده اند و درخواست یک دوره انحصاری 90 روزه برای مشخص کردن جزئیات خرید کرده اند. اما رم روشی مبتنی بر بازار را انتخاب کرد که هدف آن باز نگه داشتن درها برای سایر خواستگاران بالقوه بود.

یکی از منابع گفت که دولت به ریاست ماریو دراگی نخست وزیر خواهان یک قرارداد خصوصی سازی قبل از شروع تابستان است و خواست نامش فاش نشود به دلیل حساسیت موضوع. دفتر دراگی از اظهار نظر خودداری کرد.

طبق یک فرمان دولتی که در اوایل ماه جاری لازم‌الاجرا شد، رم قصد دارد ITA را از طریق فروش مستقیم یا پیشنهاد عمومی خصوصی کند و در مرحله اول سهام اقلیت و غیر کنترلی را حفظ کند.

هفته گذشته وزارت خزانه داری Equita و Gianni & Origoni را به عنوان مشاور مالی و حقوقی انتخاب کرد و تلاش ها برای یافتن شرکای استراتژیک را تشدید کرد.

یک منبع سوم گفت، وزارت مشاوران را موظف کرده است تا اظهارات علاقه مندی را برای متقاضیان حامل و لیست کوتاهی که در اتاق داده پذیرفته می شوند، بررسی کنند.

بر اساس توافق با اتحادیه اروپا، رم می تواند تا سال 2023 تا 1.35 میلیارد یورو (1.51 میلیارد دلار) به شرکت حامل تزریق کند. یک قرارداد خصوصی سازی حمایت مالی اعطا شده توسط دولت را کاهش می دهد و هزینه های مالیات دهندگان ایتالیایی را محدود می کند.

سال گذشته خزانه داری اولین قسط 700 میلیون یورویی را پرداخت کرد. انتظار می رود در ماه آوریل 400 میلیون یورو اضافی تزریق کند و 250 میلیون یورو دیگر برای سال آینده برنامه ریزی شده است.

در دهه های گذشته، آلیتالیا تلاش کرد و نتوانست با ایرفرانس و اخیراً خطوط هوایی خلیج فارس اتحاد برقرار کند.

شرکت دلتا ایر لاینز هفته گذشته اعلام کرد که می‌خواهد روابط تجاری خود را با ایتا ایرویز تعمیق بخشد، اما علاقه‌ای به گرفتن سهام در این شرکت هواپیمایی ندارد.

(1 دلار = 0.8967 یورو)

(گزارش جوزپه فونته در رم و فرانچسکا لندینی در میلان)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.