ممکن است قیمت نفت خام پس از شوک اولیه قرنطینه در چین بازگردد

[ad_1] نفت خام WTI، چین، شانگهای، کووید، روسیه، تحریم ها – نکات گفتگو قیمت نفت خام WTI و برنت یک شبه به دلیل قرنطینه شانگهای بیش از 8 درصد کاهش یافت. در بحبوحه بن بست نظامی، شانس مذاکره بین اوکراین و روسیه افزایش یافته است قیمت‌ها احتمالاً پس از پایان قرنطینه‌های چین بهبود می‌یابند زیرا

کد خبر : 184905
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۵۴
ممکن است قیمت نفت خام پس از شوک اولیه قرنطینه در چین بازگردد

[ad_1]

نفت خام WTI، چین، شانگهای، کووید، روسیه، تحریم ها – نکات گفتگو

  • قیمت نفت خام WTI و برنت یک شبه به دلیل قرنطینه شانگهای بیش از 8 درصد کاهش یافت.
  • در بحبوحه بن بست نظامی، شانس مذاکره بین اوکراین و روسیه افزایش یافته است
  • قیمت‌ها احتمالاً پس از پایان قرنطینه‌های چین بهبود می‌یابند زیرا نفت روسیه همچنان توسط بازار دوری می‌کند

قیمت نفت خام WTI و برنت یک شبه بیش از 8 درصد کاهش یافت، زیرا شانگهای، یک مرکز مالی کلیدی چین، روز دوشنبه قرنطینه دو مرحله‌ای را به دلیل افزایش موارد ابتلا به کووید-19 آغاز کرد. شهر شرق رودخانه Huangpu مرحله یک را تشکیل می دهد در حالی که منطقه غرب رودخانه مرحله دوم را تشکیل می دهد که انتظار می رود از 1 آوریل آغاز شود. با توجه به اینکه مقامات شهر گمانه زنی در مورد قرنطینه گسترده را رد می کردند، این حرکت برای بازارها تعجب آور بود. اواخر شنبه پکن ممکن است بر این تصمیم تأثیر گذاشته باشد زیرا چین تلاش می کند تا به سیاست “صفر کووید” خود پایبند باشد.

با این حال، قیمت نفت در ماه جاری همچنان بالاتر است، زیرا تحریم های غرب علیه روسیه تقویت شده است که دارند کاهش عرضه جهانی در حالی که بیشتر اروپا از هدف قرار دادن نفت روسیه چشم پوشی کرده است واردات، ایالات متحده ممنوع کرده است آنها. که، همراه با ممنوع کردن بانک های کلیدی از سیستم پیام رسانی جهانی سوئیفت، دارد قطع کردن بزرگ اشتراک گذاری زبان روسی-منبع بشکه نفت از بازار جهانی گزارش ها حاکی از آن است که چین در حال جذب تعدادی از آوارگان روس است خروجی طبق منابع مختلف، با تخفیف شدید حدود 20 تا 30 دلار در هر بشکه.

در حالی که قرنطینه در چین به قیمت‌ها ضربه زد، ممکن است روند نزولی دوام نیاورد. مذاکرات بین اوکراین و روسیه موفقیت چندانی به دست نیاورده است، اما احتمال آتش بس در هفته های اخیر در بحبوحه بن بست نظامی افزایش یافته است. با این حال، تحریم‌های غرب احتمالاً حتی با آتش‌بس یا توافق گسترده‌تر، حداقل در کوتاه‌مدت، باقی خواهند ماند. بسیاری از واگذاری های تجاری نیز احتمالا دائمی است. این امر می تواند روسیه را مجبور کند که پمپاژ نفت در بسیاری از چاه های خود را در ماه های آینده متوقف کند.

این خطر آسیب بلندمدت به بازارهای جهانی انرژی را به همراه خواهد داشت، زیرا خارج کردن چاه‌ها از خط تولید، به توانایی آن‌ها برای تولید نفت آسیب دائمی می‌زند. علاوه بر این، بیشتر میادین نفتی روسیه هنوز از فناوری نفت شوروی استفاده می‌کنند که توانایی این کشور را برای بازگرداندن حداکثر تولید ممکن فلج می‌کند. اگر چنین اتفاقی بیفتد، می‌تواند عرضه جهانی را برای همیشه کاهش دهد، که می‌تواند به طور مؤثری در درازمدت باعث کاهش قیمت نفت شود.

با این وجود، زمانی که بازارها شروع به نگاه کردن به وضعیت فعلی چین کنند، عقب نشینی فعلی ممکن است دوام نیاورد. همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید که چین همچنان به اقدامات سختگیرانه مهار کووید متعهد است. در صورتی که شیوع ویروس به سایر شهرهای بزرگ سرایت کند، در را برای قرنطینه های بیشتر باز می کند.

چشم انداز فنی نفت خام WTI

WTI قیمت ها به زیر سطح روانشناختی 110 سقوط کردند اما از مرز 100 کوتاه ماندند. یک جهش کوچک در اوایل روز سه‌شنبه معاملات APAC شاهد افزایش قیمت‌ها کمی بیش از 1% بود، اما گاوها ممکن است بخواهند قبل از زدن دکمه خرید با اطمینان، سطح 110 را دوباره به دست آورند. میانگین متحرک 20 روزه (SMA) درست زیر آن سطح ممکن است مقداری مقاومت ایجاد کند. از طرف دیگر، از سرگیری روند نزولی، SMA 50 روزه و پشتیبانی خط روند را از نوسان پایین دسامبر در کانون توجه قرار می دهد.

نمودار روزانه نفت خام WTI

نفت خام wti

نمودار ایجاد شده با TradingView

— نوشته شده توسط توماس وست واتر، تحلیلگر DailyFX.com

برای تماس با توماس، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @FxWestwater در توییتر



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.