ممکن است ستون-دلار به خریداران اوراق قرضه یورو بدون QE تکیه کند: مایک دولان

[ad_1] عمدتاً به لطف یک فدرال رزرو به تازگی جنگ‌طلب و برخی شکاف‌های بازده خمیازه‌دار در بازارهای بی‌نوسان اوراق قرضه، سفته‌بازان در طول سه ماهه اول پرتلاطم، خالص دلار باقی مانده‌اند. این امر بر اجماع بسیار صعودی برای تقویت دلار در میان مدیران دارایی در سال 2022 تأکید می کند. و با این حال، موقعیت

کد خبر : 186259
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
ممکن است ستون-دلار به خریداران اوراق قرضه یورو بدون QE تکیه کند: مایک دولان

[ad_1]

عمدتاً به لطف یک فدرال رزرو به تازگی جنگ‌طلب و برخی شکاف‌های بازده خمیازه‌دار در بازارهای بی‌نوسان اوراق قرضه، سفته‌بازان در طول سه ماهه اول پرتلاطم، خالص دلار باقی مانده‌اند. این امر بر اجماع بسیار صعودی برای تقویت دلار در میان مدیران دارایی در سال 2022 تأکید می کند.

و با این حال، موقعیت یابی دلار در پایان ماه مارس به همان اندازه طولانی است که دقیقا یک سال پیش در آن کوتاه بود. و این شرط در باقیمانده سال 2021 به دلیل افزایش ارزش پول ضعیف شد.

آیا اجرای مجدد در فروشگاه وجود دارد؟ آیا اکنون که چرخه انقباض فدرال رزرو شروع شده و قیمت گذاری شده است، دلار عقب می نشیند؟ آیا بازدهی ایالات متحده قبلاً به اوج خود رسیده است؟ آیا صلح در اوکراین رخ خواهد داد و COVID-19 به گذشته منتقل می شود؟

مثل همیشه سوالات بیشتر از پاسخ‌ها وجود دارد – اما دیدگاه متقابل به اجماع همیشه توجه را جلب می‌کند.

تیم تحقیقاتی BNP Paribas از جریان اخبار پرحاشیه این ماه فاصله گرفت و دید بلندمدتی از جریان های فرامرزی ترسیم کرد که می تواند برای دلار آینده دردسر ایجاد کند.

آنها با بررسی رفتار سرمایه‌گذاران، شرکت‌ها و مدیران ذخایر نشان دادند که از سال 2014 یک منبع تامین مالی کلیدی برای کسری حساب جاری ایالات متحده – که از سال 2020 تقریباً به 3.6٪ تولید ناخالص داخلی رسیده است – خرید اوراق قرضه آمریکایی توسط سرمایه‌گذاران منطقه یورو بوده است. .

صندوق های ژاپنی همچنان بزرگترین دارنده ملی اوراق خزانه ایالات متحده هستند، اما جریان ورودی در هشت سال گذشته عمدتاً از منطقه یورو سرچشمه می گیرد – 61 درصد از افزایش 1.69 تریلیون دلاری قرار گرفتن خارجی در معرض درآمد ثابت ایالات متحده در آن زمان.

تیم BNPP استدلال می‌کند که سرمایه‌گذاران منطقه یورو که در آن دوره با بازده اسمی منفی در داخل کشور مواجه بودند، به سمت قرار گرفتن در معرض اوراق قرضه دلاری تحت پوشش قرار گرفتند. و این پویایی ها اکنون در حال تغییر هستند.

تاریخچه اوج دلار زمانی که فدرال رزرو شروع به افزایش نرخ‌ها کرد و چشم‌انداز سیاست «عادی‌سازی» بانک مرکزی اروپا در اواخر امسال، تصویر را تغییر داد.

و پایان دادن به خرید اوراق قرضه بانک مرکزی اروپا، به همان اندازه که هر نرخی خودش افزایش می‌یابد، نقش کلیدی دارد.

تجزیه و تحلیل آنها نشان داد که چگونه عرضه منفی اوراق قرضه منطقه یورو بدون بازخرید و خرید اوراق قرضه بانک مرکزی اروپا منجر به انتقال مکانیکی اوراق به بانک مرکزی از سرمایه گذاران خصوصی می شود – که سپس از عواید آن برای سرمایه گذاری در دارایی های خارج از کشور استفاده کرده اند.

اما در حالی که بانک مرکزی اروپا از بازار عقب نشینی می کند، آنها تخمین می زنند که امسال 174 میلیارد اوراق قرضه جدید منطقه یورو وجود دارد که توسط بانک مرکزی افزایش نمی یابد – عرضه خالص مثبتی که ما را به سطح سال 2014 بازمی گرداند.

BNP Paribas به مشتریان گفت: “اما به نظر نمی رسد که بازار FX در این تغییر قیمت داشته باشد، که ما فکر می کنیم یورو را پشتیبانی می کند.”

بازگشت بازدهی مثبت اوراق قرضه ای که هیچ ریسک ارزی برای سرمایه گذاران محافظه کار منطقه یورو ندارد، تنها بر این موضوع تاکید دارد. و اوراق قرضه یورو با بازدهی مثبت در حال حاضر حدود 70 درصد از کل موجودی را تشکیل می دهند در حالی که کمتر از 30 درصد در سال گذشته بود.

گرافیک: داده های CFTC در مورد موقعیت یابی سوداگرانه در دلار – https://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/mkt/mopanbyolva/Three.PNG

گرافیک: حساب جاری ایالات متحده و دلار – https://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/mkt/gkplgqjkxvb/Two.PNG

طاعون، جنگ و تورم

البته دلایل دیگری نیز برای منفی‌تر بودن نسبت به دلار وجود دارد – مانند ترجیح ارز در اقتصادهای صادرکننده کالا که باعث افزایش قیمت انرژی، مواد خام و مواد غذایی می‌شود.

بسیاری از سرمایه گذاران نیز اکنون نگران هستند که برخی از مدیران ذخایر ارزی پس از اینکه قدرت های G7 ذخایر خارج از کشور بانک مرکزی روسیه را به تلافی تهاجم به اوکراین مسدود کردند، از دلار جدا شوند.

برخی دیگر فکر می کنند که بانک ژاپن در نهایت از سیاست خود برای محدود کردن بازده اوراق قرضه بلندمدت در آنجا تسلیم خواهد شد – که در ماه گذشته با تشدید فدرال رزرو، ین را تحت تاثیر قرار داد.

اما گاوهای بلند مدت دلار همچنان مطمئن به نظر می رسند.

استفن جن از صندوق تامینی Eurizon SLJ فکر می‌کند که سه سوار غمگین سال 2022 – کووید، جنگ و تورم – همچنان برای دلار در بقیه سال عملکرد خوبی خواهند داشت.

آنچه برای من جالب است این است که چالش شماره یک چین کووید است. چالش شماره یک ایالات متحده تورم است. و چالش شماره یک اروپا، اوکراین و روسیه است.

جن بر این باور است که تصویر تورم تشدید شده، فدرال رزرو را در طول سال منقبض می کند، اما همچنین ارزش سهام ایالات متحده را بالا نگه می دارد زیرا شرکت ها می توانند قیمت نهاده ها را در چنین اقتصاد پررونقی منتقل کنند.

او فکر می‌کند که در مقابل، ضربه کووید-19 چین به اقتصاد این کشور سخت‌تر خواهد شد و به سیاست‌گذاری‌های بیشتری در آنجا نیاز خواهد داشت. و منطقه یورو و بانک مرکزی اروپا توسط اثرات تقاضای یک شوک انرژی مرتبط با اوکراین که سخت ترین احساس را خواهد داشت، متوقف خواهند شد.

اگر همه چیز در صرافی ها انجام شود، اجماع باید نسبت به سال گذشته بادوام تر باشد.

گرافیک: نمودار BNP Paribas در مورد جریان سرمایه – https://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/mkt/mypmnqjyovr/One.PNG

گرافیک: استخر بدهی با بازده منفی منطقه یورو به سرعت کاهش می یابد استخر بدهی با بازده منفی منطقه یورو به سرعت کاهش می یابد – https://graphics.reuters.com/EUROPE-MARKETS/zjpqkjzaopx/chart.png

نویسنده سردبیر امور مالی و بازار در خبرگزاری رویترز است. هر دیدگاهی که در اینجا بیان می شود متعلق به خودش است

(توسط مایک دولان، توییتر: @reutersMikeD. نمودارها توسط TradeWeb، BNP Paribas و Fathom Consulting؛ ویرایش توسط دیوید ایوانز)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.