ممنوعیت فروش مرغ بیش از نرخ مصوب

حبیب اسدالله نژاد با بیان اینکه همه مرغداران مرغ زنده را با قیمت هرکیلو ۱۷ هزارو۱۰۰ تومان تحویل کشتارگاه می دهند و این رقم در برخی استان ها کمتر هم می شود، گفت: بنابراین در کل کشور باید مرغ با قیمت مصوب توزیع شود و هیچ فروشگاهی مجاز به فروش مرغ بالاتر از ۲۴ هزارو۹۰۰

کد خبر : 41462
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
ممنوعیت فروش مرغ بیش از نرخ مصوب



حبیب اسدالله نژاد با بیان اینکه همه مرغداران مرغ زنده را با قیمت هرکیلو ۱۷ هزارو۱۰۰ تومان تحویل کشتارگاه می دهند و این رقم در برخی استان ها کمتر هم می شود، گفت: بنابراین در کل کشور باید مرغ با قیمت مصوب توزیع شود و هیچ فروشگاهی مجاز به فروش مرغ بالاتر از ۲۴ هزارو۹۰۰ تومان نیست. اگر چنین موضوعی در حال وقوع است، سیستم توزیع همچنان مشکل دارد.

وی ادامه داد: براساس آنالیزهایی که انجام داده بودیم نرخ مصوب مرغ بایستی بیشتر از این مقدار می شد ولی چون بازار نیازمند ثبات بود تولیدکنندگان قیمت مصوب را پذیرفتند و آن را اجرا می کنند. اما موضوعی که باید به آن توجه شود قیمت جوجه یکروزه است که به بیش از ۶۰۰۰  تومان رسیده است و با قیمت مصوب ۴۲۰۰ تومان به دست تولید کننده نمی رسد؛ در حالی که قیمت جوجه یکروزه بر مرغ حدود ۷ درصد اثر تورمی دارد.

نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی کشور اضافه کرد: همچنان نهاده با ۱۰ تا ۱۵ روز تاخیر به دست مرغدار می رسد که این مشکل هم بایستی حل شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تخصیص ۱۰۰ درصدی ذرت و کنجاله سویای دولتی تا ۵۰ روز به واحدهای مرغداری مشکلات مرغداران را در تامین نهاده حل کرده است یا خیر؟  گفت: تخصیص این مقدار نهاده در یک بازه زمانی مشخص اقدام فنی و کارشناسی نیست  و با تخلیه واحدهای مرغداری در ۵۰ روز موافق نیستیم، زیرا تخلیه  به شرایط واحدهای تولیدی و کیفیت نهاده بستگی دارد و نسخه واحدی نیست که بتوان برای همه مرغداری ها اجرا کرد.

اسدالله نژاد افزود: در برخی استان ها مرغ در بازه ۴۰ تا ۴۲ روز به وزن مناسب می رسد و واحد قابلیت تخلیه دارد، برخی استان ها نیز ممکن است کیفیت نهاده یا شرایط محیطی باعث شود مرغ دیرتر به وزن مناسب برسد. یعنی شرایط تولید زمان تخلیه را مشخص می کند، اگرچه همین مصوبه تخلیه در ۵۰ روز هم در برخی استان ها اجرا نمی شود.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر مرغی مثلا در ۴۰ روز به وزن ایده آل برسد و تا ۵۰ روز به آن دان داده شود این نهاده تبدیل به کود شده و صرفه اقتصادی ندارد. اگر هم مرغدار نهاده اضافی را نگه دارد که ممکن است بازار سیاه نهاده ایجاد شود. بنابراین سهمیه نهاده دامی باید براساس نیاز مرغداران باشد.

نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵کیلوگرم نهاده برای هر قطعه مرغ به مرغداران تعلق می گیرد،  گفت: برای هرمرغ ۴کیلو و ٨٠٠ گرم تا ۵کیلو نهاده کافی است. یعنی بایستی سهم نهاده کاهش یابد و از آن طرف  زمان تخلیه واحدهای مرغداری به تولیدکنندگان واگذار شود.

223224



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.