مقایسه نوسان سازهای فنی مختلف – تجزیه و تحلیل و پیش بینی – 18 آوریل 2023

[ad_1] تجارت مبتنی بر فنی در بین معامله گران تازه کار و حرفه ای بسیار محبوب است. بی شمار هستند روش های فنی که می تواند در بازار پیاده سازی شود. یکی از این روش ها شامل استفاده از نوسانگرهای فنی است که در این مقاله مورد توجه قرار خواهد گرفت. نوسان سازهای تجاری فنی

کد خبر : 347947
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۶:۲۰
مقایسه نوسان سازهای فنی مختلف – تجزیه و تحلیل و پیش بینی – 18 آوریل 2023

[ad_1]

تجارت مبتنی بر فنی در بین معامله گران تازه کار و حرفه ای بسیار محبوب است. بی شمار هستند روش های فنی که می تواند در بازار پیاده سازی شود. یکی از این روش ها شامل استفاده از نوسانگرهای فنی است که در این مقاله مورد توجه قرار خواهد گرفت.

نوسان سازهای تجاری فنی

نوسانگر یک مطالعه فنی است که معامله‌گران می‌توانند از آن برای کمک به آنها در تعیین اینکه آیا یک بازار در محدوده مورد انتظار معامله می‌شود یا خارج از محدوده مورد انتظار معامله می‌شود، استفاده می‌کند، به طوری که می‌توان بازار را بیش از حد خرید یا فروش بیش از حد در نظر گرفت. در حالی که برخی از نوسانگرها به اندازه گیری افراط در بازار کمک می کنند، برخی دیگر می توانند به عنوان نوسانگرهای شناسایی روند استفاده شوند. نوسانگرهای شناسایی روند سرنخ هایی را در مورد اینکه آیا یک بازار ویژگی های روند را نشان می دهد یا موارد دیگر ارائه می دهد.

نام های مختلفی وجود دارد که معامله گران برای اسیلاتورها استفاده می کنند، از جمله نوسان سازهای فنی، نوسانگرهای معاملاتی، نوسان سازهای حرکتی، اسیلاتورهای فارکس و نوسان ساز شاخص ها. شما نباید با این اصطلاحات مختلف گیج شوید زیرا بیشتر آنها به یک چیز اشاره دارند. اسیلاتورها اغلب با سایر مطالعات فنی مانند در حال حرکت میانگین ها، مقاومت حمایتی و تحلیل کندل استیک. نوسانگرهای فنی می توانند و در شرایط خاص بازار به تنهایی به خوبی کار می کنند، با این حال، زمانی که با برخی از این عناصر فنی دیگر ترکیب شوند، تمایل دارند حتی بهتر کار کنند.

نوسان سازهای فنی می توانند سیگنال های تجاری بی شماری را ارائه دهند. بسته به نوع نوسان ساز، این می تواند شامل سیگنال دادن به شرایط بازار بیش از حد خرید یا فروش بیش از حد، سیگنال متقاطع که نشان می دهد بازار در حال گذار از صعودی به نزولی یا نزولی به صعودی است.

علاوه بر این، نوسان سازهای فنی می توانند در تعیین نقاط پایانی روند قیمت بسیار مفید باشند. به طور خاص، می توان از آنها برای لکه بینی استفاده کرد واگرایی حرکت در یک ابزار مالی برخی از معامله‌گران پیشرفته‌تر نیز از نوسانگرهای فنی در ارتباط با مشخصات بازار، موج الیوت یا تحلیل فیبوناچی برای تعیین نقاط عطف احتمالی استفاده می‌کنند.

به این ترتیب راه‌های زیادی وجود دارد که یک معامله‌گر می‌تواند نوسان‌گرهای فنی را در روش‌شناسی معاملات خود بگنجاند. بسیاری از روش‌های مرسوم‌تر در کتاب‌های درسی تحلیل تکنیکال سنتی ارائه شده‌اند و برای اکثر معامله‌گران شناخته شده‌اند.

اگرچه روش‌های سنتی کار می‌کنند، اما یک معامله‌گر می‌تواند با پیاده‌سازی پیچش یا روشی که ممکن است اکثریت از آن آگاه نباشند یا از آن استفاده نکرده‌اند، مزیت بهتری کسب کند. این می تواند یک مزیت اضافی ایجاد کند که می تواند به افزایش عملکرد کلی معاملات شما کمک کند. به این ترتیب، همیشه عاقلانه است که تکنیک‌های مختلف معاملات نوسان‌گر را آزمایش کنید و در صورت لزوم اصلاح کنید تا از بازی جلوتر بمانید.

انواع اسیلاتورها

تعداد زیادی اسیلاتور فنی مختلف در دسترس معامله گران است. اکثر پلتفرم های ترسیم نمودار این روزها دسترسی رایگان به تعداد زیادی از نوسانگرهای فنی مختلف را فراهم می کند. با این حال، درک این نکته مهم است که بیشتر نوسانگرها در یکی از دو سطل قرار می گیرند.

به عنوان مثال، نوسانگرهایی وجود دارند که حول یک نقطه کانونی یا خط متمرکز شده اند. در داخل این نوسانگرهای مرکزی، خط نشانگر نوسانگر در بالا و پایین خط مرکزی حرکت می کند. نوسانگرهای مرکزی در تعیین جهت روند و حرکت در یک روند مفید هستند.

به عنوان مثال، هنگامی که خط نشانگر در یک نوسانگر مرکزی در حال ثبت خواندن بالای خط مرکزی است، این به طور کلی نشان دهنده شرایط بازار صعودی است. برعکس، زمانی که خط اندیکاتور در یک نوسانگر مرکزی قرائت زیر خط مرکزی را ثبت می‌کند، به طور کلی نشان‌دهنده وضعیت نزولی بازار است.

بدیهی است که ما در حال تعمیم تا حد زیادی برای اشاره به یک نکته در اینجا هستیم، با این حال، این باید یک دید 30 فوتی از آنچه که نوسانگرهای مرکزی می‌توانند برای آن استفاده شوند، به شما ارائه دهد. دو تا از اسیلاتورهای محبوب که در این دسته قرار می گیرند عبارتند از MACD و اندیکاتور Momentum.

از سوی دیگر، نوسانگرهایی وجود دارند که به نوسانگرهای نواری معروف هستند. نوسانگرهای نواری بین آستانه بالایی که معمولاً به عنوان منطقه اشباع خرید نامیده می شود و آستانه پایینی که معمولاً به عنوان منطقه فروش بیش از حد شناخته می شود حرکت می کنند.

اکثر نوسان سازهای حرکتی که معامله گران استفاده می کنند در واقع نوسانگرهای نواری هستند. از جمله این موارد محبوب هستند شاخص قدرت نسبی، استوکاستیک، و ویلیامز %R. به خاطر داشته باشید که آستانه بالا و پایین همانطور که توسط هر نوسانگر نواری تعریف شده است ممکن است متفاوت باشد.

به عنوان مثال، آستانه بالایی که بازار بیش از حد خرید را در اندیکاتور RSI نشان می‌دهد، روی 70 یا بالاتر است، در حالی که اندیکاتور ویلیامز %R باید مقدار 90 یا بالاتر را ثبت کند تا محیط بازار بیش از حد خرید را نشان دهد. در اسیلاتور Stochastics، زمانی که خط نشانگر آن به آستانه 80 یا بالاتر از آن می‌رسد، سیگنال می‌دهد و بیش از حد خرید می‌کند. بنابراین، همانطور که می‌بینید، نوسان‌گرهای نواری اگرچه از نظر موضوع کلی مشابه هستند، اما می‌توانند سیگنال‌های منحصربه‌فردی را ارائه دهند.

بیشتر بدانید فیبوناچی و سایر موضوعات مرتبط با تجارت با عضویت در کانال ما.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.