مقاومت دلار را نباید دست کم گرفت

[ad_1] در پایان سال گذشته، تفکر این بود که سال 2023 سال چرخش بانک مرکزی و مهمتر از آن زمانی است که فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را متوقف کند. و با پیش‌بینی یک رکود کم عمق، باید زمانی برای شادی دارایی‌های ریسک‌پذیر و چرخش دلار و فرار از آن باشد. سپس ماجرای تورم سرسختانه

کد خبر : 360329
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۱۶
مقاومت دلار را نباید دست کم گرفت

[ad_1]

در پایان سال گذشته، تفکر این بود که سال 2023 سال چرخش بانک مرکزی و مهمتر از آن زمانی است که فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را متوقف کند. و با پیش‌بینی یک رکود کم عمق، باید زمانی برای شادی دارایی‌های ریسک‌پذیر و چرخش دلار و فرار از آن باشد.

سپس ماجرای تورم سرسختانه بالا و «تجارت 6 درصدی» در ژانویه و فوریه مطرح شد. این باعث شد تا جدول زمانی به عقب برگردد و در نتیجه دلار قوی تر شد. اما پس از آن چرخش غیرمنتظره و تغییر عمده ای به چشم انداز بازار و نرخ ها آمد.

بحران بانکی منطقه ای در ماه مارس تا آوریل رخ داد و شاهد یک تغییر کامل از نظر انتظارات بازارها بود.

از این فکر که فدرال رزرو باید به ۶ درصد برود یا حداقل نرخ‌ها را برای مدت طولانی‌تری بالاتر نگه دارد، ناگهان شاهد کاهش نرخ‌های معامله‌گران هستیم. فکر در اینجا این است که چرخه سفت شدن دارد بالاخره چیزی شکست، که یک ضرب المثل و نشانه است که همه چیز در اینجا متوقف می شود.

با این حال، فدرال رزرو هنوز به اندازه کافی مطمئن بود که در اوایل این ماه یک افزایش 25 واحدی دیگر نرخ بهره را ارائه دهد و حتی با وجود سه کاهش نرخ بهره که تا پایان سال قیمت گذاری شد، دلار دقیقاً فرو ریخت – حداقل در یک دوره بزرگ. راه اصلی

ما شاهد افزایش قیمت‌هایی مانند EUR/USD از 1.0600 در ماه مارس به بالاترین سطح 1.1000 بودیم، اما سه تاپ الگوی ممکن است حاکی از عقب نشینی قوی تر باشد. در واقع، ما اکنون در حال نزدیک شدن به تست میانگین متحرک 100 روزه با سطحی که در حال حاضر در 1.0806 مشاهده می شود، هستیم.

USD/JPY، اگرچه بیشتر تحت تاثیر بازار اوراق قرضه قرار گرفته است، اما در حال معامله بالاتر از میانگین متحرک 200 روزه 137.07 است و در برابر آزمون منطقه مقاومت کلیدی در 137.77-91 در حال حاضر معامله می شود.

و وقتی به آنتی‌پودها نگاه می‌کنید، AUD/USD از ماه مارس در حدود 0.6600 تا 0.6800 روندی جانبی‌تری داشته است. میانگین متحرک 100 روزه – در حال حاضر 0.6785 – یک خط کلیدی برای خریداران در این دوره بوده است.

همه اینها علیرغم افزایش چشمگیرتر در سهام، با سهام های فناوری که اکنون به دنبال رشد بیشتر هستند، رخ می دهد.

همانطور که اوضاع پیش می‌آید، این دیدگاه در بازارها مبنی بر اینکه چرخش فدرال رزرو در حال آمدن است، بستگی زیادی به داده‌های اقتصادی دارد. ما نخواهیم دید که پاول به صراحت آن را صدا می کند. بنابراین، تا زمانی که یک چرخش معنادار در تورم ایجاد نشود یا چیز دیگری در اقتصاد رخ ندهد، مشخص نیست که آیا واقعاً هنوز به آن نقطه می‌رسیم یا خیر.

و به نوعی، معامله گران به اندازه کافی متقاعد شده اند که سه کاهش نرخ را قیمت گذاری کنند. و این به خوبی می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و تبدیل به باد دمی برای دلار شود. این چیزی است که قبلاً در اینجا نیز در مورد آن صحبت کردم.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.