مقام روسی: در گذشته ایران به روسیه نیازمند بود اما الان برعکس شده/ تهران به فروش نفت مسکو کمک کرد

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز، به نقل از اندیشکده حکمرانی شریف پالینا نمیروفچنکو در ششمین نشست دیپلماسی نخبگانی گفت: شرایطی که تحریم‌ها اخیراً برای روسیه ایجاد کرده‌ است برای ایران نامأنوس نیست و دو طرف می‌توانند تجربیّاتشان را در این زمینه مبادله کنند. کما اینکه ایران در فروش نفت به روسیه کمک کرده‌ است. وی

کد خبر : 408911
تاریخ انتشار : شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۳۱
مقام روسی: در گذشته ایران به روسیه نیازمند بود اما الان برعکس شده/ تهران به فروش نفت مسکو کمک کرد

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز، به نقل از اندیشکده حکمرانی شریف پالینا نمیروفچنکو در ششمین نشست دیپلماسی نخبگانی گفت: شرایطی که تحریم‌ها اخیراً برای روسیه ایجاد کرده‌ است برای ایران نامأنوس نیست و دو طرف می‌توانند تجربیّاتشان را در این زمینه مبادله کنند. کما اینکه ایران در فروش نفت به روسیه کمک کرده‌ است.

وی افزود ایران به واسطه‌ی تحریم‌ها در حوزه‌ی فن‌آوری به استقلال رسیده است، ولی ما در روسیه عادت کرده بودیم نفت بفروشیم و فن‌آوری و صنعت وارد کنیم. حالا این رابطه تغییر کرده و به دنبال استقلال در این حوزه هستیم.

او در ادامه گفت: اغلب یا دست‌کم بعضی از مقامات روسیه در حوزه‌ی حکمرانی آموزش کافی ندیده‌اند و اطّلاعاتی که دارند به‌روز نیست.

معاون آکادمی ریاست جمهوری روسیه با بیان اینکه اندیشکده‌ها در سیاست‌گذاری روسیه نقش پررنگی دارند اظهار کرد: از آن‌جا که دولت همه‌چیز را نمی‌داند، از مشورت اندیشکده‌ها و مؤسّساتی مثل آکادمی ریاست جمهوری (RANEPA) استفاده می‌کند.

عمرو الدیب، رئیس امور خاورمیانه آکادمی ریاست‌جمهوری روسیه: در گذشته ایران به روسیه نیازمند بود، ولی اکنون اوضاع برعکس شده و روسیه به ایران نیاز دارد. امیدواریم رفتار ایرانی‌ها با ما بهتر از رفتار ما با آنها باشد!

او اظهار کرد باید اتّحادی در شرق و از جمله در غرب آسیا در مقابل غرب شکل بگیرد و الآن بهترین فرصتی است که در اختیار داریم. این فرصت در آینده تکرار نخواهد شد.

وی گفت: روابط مسکو و دهلی به میل هند و بر اساس سود این کشور جلو می‌رود. مثلاً هند از نفت ارزان روسیه سود می‌برد اما در بریکس با روسیه همراهی نمی‌کند و در شرایط فعلی مسکو تلاش می‌کند همه را راضی کند.

رئیس امور خاورمیانه آکادمی ریاست‌جمهوری روسیه بیان کرد: شخصاً چین را فعلاً «مستعمره‌ی آمریکا» می‌دانم و معتقدم در آینده‌ی نزدیک در مقابل آمریکا دست به اقدام نمی‌زند.

گفتنی است پس از پایان این نشست، هیأت روسی و مدیران اندیشکده در خصوص گسترش تعاملات نخبگانی با رییس و معاونین دانشگاه شریف دیدار و گفتگو کردند.

۳۱۱۳۱۱

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.