مقامات می گویند که مظنون تیراندازی در رژه 4 ژوئیه هفته ها برای حمله برنامه ریزی کرده بود

مقامات روز سه شنبه گفتند که مظنون بیش از 70 گلوله از پشت بام به طور تصادفی به سمت افرادی که در حال تماشای رژه روز دوشنبه در هایلند پارک، ایلینوی بودند شلیک کرد و سپس با پوشیدن لباس زنانه فرار کرد تا با جمعیت وحشت زده ترکیب شود. مقامات گفتند که مظنون، رابرت ای.

کد خبر : 225462
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۷:۳۰
مقامات می گویند که مظنون تیراندازی در رژه 4 ژوئیه هفته ها برای حمله برنامه ریزی کرده بود


مقامات روز سه شنبه گفتند که مظنون بیش از 70 گلوله از پشت بام به طور تصادفی به سمت افرادی که در حال تماشای رژه روز دوشنبه در هایلند پارک، ایلینوی بودند شلیک کرد و سپس با پوشیدن لباس زنانه فرار کرد تا با جمعیت وحشت زده ترکیب شود.

مقامات گفتند که مظنون، رابرت ای. کریمو 3، 21 ساله، سابقه رفتارهای نامنظم داشت، اما هیچ انگیزه احتمالی ارائه نکردند. او ساعاتی پس از حمله تسلیم پلیس شد، که بیش از سه ده نفر دیگر را برای درمان جراحات ناشی از گلوله و سایر جراحات وارده در این حمله به بیمارستان های منطقه فرستاد.

به گفته پلیس، مظنون پس از فرار از صحنه، قبل از دستگیری و دستگیری در روز دوشنبه، به ویسکانسین رفته و به ایلینوی بازگشته بود.

گروهبان کریس کوولی، سخنگوی دفتر کلانتر شهر لیک کانتی، به خبرنگاران گفت که اگر اتهامات جنایی در اواخر روز سه شنبه مطرح شود، مظنون به احتمال زیاد روز چهارشنبه برای اولین بار در دادگاه حاضر می شود. هنوز مشخص نیست که کریمو وکیل دارد یا خیر.

در یک نشست خبری بعد از ظهر روز سه‌شنبه، کوولی به دو برخورد قبلی بین کریمو و مجریان قانون اشاره کرد – یک تماس اورژانس 911 در آوریل 2019 که گزارش می‌داد او اقدام به خودکشی کرده بود و دیگری در سپتامبر همان سال در رابطه با تهدیدهای ادعایی که به اعضای خانواده انجام داده بود.

کوولی گفت که پلیس در واکنش به حادثه دوم، مجموعه ای از 16 چاقو، یک خنجر و یک شمشیر را که توسط کریمو جمع آوری شده بود در خانه اش کشف و ضبط کرد، اگرچه هیچ دستگیری صورت نگرفت زیرا مقامات در آن زمان دلیل احتمالی برای بازداشت او نداشتند.

کوولی توضیح داد: «هیچ شکایتی که توسط هیچ یک از قربانیان امضا شده باشد وجود ندارد.

پلیس آمار تلفات تایید شده تیراندازی را با کشته شدن هفتمین نفر که روز سه شنبه بر اثر جراحات جان خود را از دست داد، اصلاح کرد.

در میان کشته شدگان، نیکلاس تولدو، پدربزرگ 70 ساله ای از مکزیک که با خانواده اش در میان جمعیت اهتزاز پرچم در رژه روز دوشنبه جشن می گرفت و جکی ساندهیم، معلم کنیسه ای در همان نزدیکی بودند.

کاولی به خبرنگاران گفت که کریمو که خالکوبی های متمایز صورت دارد، روز دوشنبه در تلاشی آشکار برای پنهان کردن هویت خود هنگام فرار، لباس زنانه پوشید.

کاولی گفت: “او درست با بقیه در حالی که آنها در حال دویدن بودند، ترکیب شد، تقریباً انگار او نیز یک تماشاگر بی گناه بود.” مظنون به خانه مادرش در همان حوالی گریخت و بعداً ماشین مادرش را قرض گرفت.

تیراندازی در محله ای با جمعیت زیادی از یهودیان رخ داد، اما پلیس هیچ مدرکی دال بر مبنای یهودی ستیزی یا نژادپرستانه نداشت. بازرسان در حال بررسی ویدیوهایی بودند که او پر از تصاویر خشونت آمیز ساخته بود.

مظنون برای این حمله از یک تفنگ پرقدرت شبیه به یک AR-15 استفاده کرد که آن را در محل رها کرد.

مقامات گفتند که او یک تفنگ مشابه را در ماشین مادرش داشت که در زمان بازداشت توسط پلیس رانندگی می کرد و صاحب اسلحه های دیگری بود که همه آنها به طور قانونی در ایلینوی خریداری شده بودند. در مجموع، کریمو پنج سلاح گرم از جمله تفنگ و تفنگ دستی خریداری کرده بود.

“هنوز در حال چرخش”

نانسی روترینگ، شهردار پارک هایلند، گفت که جامعه 30000 نفری هنوز در شوک هستند.

او به ان‌بی‌سی نیوز گفت: «این تراژدی هرگز نباید به درهای ما می‌رسید. “به عنوان یک شهر کوچک، همه کسی را می شناسند که مستقیماً تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته است و البته همه ما هنوز در حال فروپاشی هستیم.”

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا دستور داد پرچم‌های آمریکا تا غروب روز شنبه در عزاداری نیمه افراشته بماند.

دادگاه عالی ایالات متحده ماه گذشته با صدور حکمی بر اساس قانون اساسی حق حمل سلاح در انظار عمومی را تأیید کرد که باعث شد گروه‌های طرفدار اسلحه راحت تر بتوانند مقررات مدرن حمل سلاح را لغو کنند. از آن زمان، حکم دادگاه بدوی مبنی بر تایید ممنوعیت سلاح های تهاجمی مریلند را صادر کرده است.

مجموعه ای از تیراندازی های جمعی مرگبار اخیر، از جمله حمله ای که منجر به کشته شدن 19 دانش آموز و دو معلم در Uvalde، تگزاس، در 24 ماه مه، تنها 10 روز پس از کشته شدن 10 نفر در یک سوپرمارکت در بوفالو، نیویورک شد، بحث های ایالات متحده را تجدید کرده است. در مورد ایمنی اسلحه

کنگره ماه گذشته اولین اصلاحات عمده فدرال اسلحه را در سه دهه گذشته تصویب کرد و بودجه فدرال را به ایالت هایی که قوانین «پرچم قرمز» را با هدف حذف اسلحه از افرادی که برای خود یا دیگران خطرناک تلقی می شوند، اجرا می کنند، ارائه کرد.

این قانون فروش تفنگ های تهاجمی یا ژورنال های با ظرفیت بالا را ممنوع نمی کند، اما با اجازه دادن به اطلاعات مربوط به جرایم مهم مرتکب شده توسط نوجوانان، اقداماتی را در زمینه بررسی پیشینه انجام می دهد.

روترینگ، شهردار شهر، گفت که مظنون را زمانی می‌شناخت که او یک پسر کوچک و پیشاهنگ بود و او یک رهبر پیشاهنگی بود.

“چی شد؟ چطور یک نفر اینقدر عصبانی و منفور شد؟» او گفت. ملت ما باید درباره این رویدادهای هفتگی که شامل قتل ده‌ها نفر با اسلحه‌های قانونی می‌شود، گفتگو کند.»

بر اساس نمایه تجاری شیکاگو تریبون، پدر مظنون، باب کریمو، حداقل 18 سال در پارک هایلند پارک باب را اداره می کرد. باب کریمو در سال 2019 این اغذیه فروشی را بست قبل از اینکه در رقابت با روترینگ برای شهردار پارک هایلند ناموفق باشد.

پست‌های رسانه‌های اجتماعی آنلاین که توسط مظنون یا نام مستعار رپر او، Awake The Rapper نوشته شده‌اند، اغلب تصاویر یا پیام‌های خشونت‌آمیز را به تصویر می‌کشند.

یک موزیک ویدئو که تحت عنوان Awake The Rapper در یوتیوب منتشر شد، نقاشی های یک شکل چوبی را نشان می داد که تفنگی را در مقابل چهره دیگری که روی زمین پخش شده بود، نگه داشته است.

(گزارش توسط برندان اوبراین و تام پولانسک؛ گزارش تکمیلی توسط کانیشکا سینگ، جاناتان آلن، تایلر کلیفورد، کریستوفر گالاگر، کریستوفر والجاسپر و دوینا چیاکو؛ نوشته جاناتان آلن و استیو گورمن؛ ویرایش توسط آرورا الیس و بیل برکروت)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.