مقامات ایالات متحده با افزایش روبل، جهان را دور می زنند تا فشار بر پوتین را حفظ کنند

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده با محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی در اقامتگاه وی در رباط، مراکش، 29 مارس 2022 ملاقات کرد. ژاکلین مارتین/پول از طریق رویترز/عکس فایل توسط آندره آ شالال و دیوید لادر واشنگتن (رویترز) – در حالی که جنگ اوکراین وارد پنجمین هفته

کد خبر : 186174
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۵:۳۶
مقامات ایالات متحده با افزایش روبل، جهان را دور می زنند تا فشار بر پوتین را حفظ کنند

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده با محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی در اقامتگاه وی در رباط، مراکش، 29 مارس 2022 ملاقات کرد. ژاکلین مارتین/پول از طریق رویترز/عکس فایل

توسط آندره آ شالال و دیوید لادر

واشنگتن (رویترز) – در حالی که جنگ اوکراین وارد پنجمین هفته خود می شود و به نظر می رسد شوک اقتصادی اولیه به روسیه وارد شده است، مقامات ارشد ایالات متحده این هفته به شدت به رهبران جهان فشار آوردند تا به فشار بر مسکو ادامه دهند یا به کمپین تحریم ها و سایر اقدامات بپیوندند. در حال افول باشد

معاون وزیر خزانه داری والی آدیمو با مقامات ارشد در لندن، بروکسل و پاریس دیدار کرد و هفته را در برلین به پایان خواهد رساند. معاون مشاور امنیت ملی در امور اقتصاد بین‌الملل، دیلیپ سینگ، مقامات هندی را در دهلی نو تحت فشار قرار داد و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، در مورد جنگ اوکراین با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی در مراکش گفتگو کرد.

این تلاش در حالی صورت می‌گیرد که تأثیر اولیه تحریم‌های غیرمنتظره سخت بر بانک‌ها، الیگارش‌ها و شرکت‌های روسیه تا حدودی از بین می‌رود و ایالات متحده گام‌های اقتصادی بعدی خود را برای منزوی کردن ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در نظر می‌گیرد.

طی چند روز پس از قطع ارتباط بانک‌های کلیدی روسیه از شبکه تراکنش‌های مالی بین‌المللی سوئیفت و بی‌حرکت کردن حجم 630 میلیارد دلاری جنگ ارزی بانک مرکزی روسیه، روبل نیمی از ارزش خود را از دست داد و مقامات آمریکایی اعلام کردند که مسکو با بحران مالی دست و پنجه نرم می‌کند. .

اما یک ماه بعد، روبل تا حد زیادی به سطح خود درست قبل از تهاجم بازگشت، که تا حدی توسط کنترل سرمایه روسیه، دستورات دولت به شرکت‌های صادراتی برای فروش ارز خارجی و شرکت‌هایی که سرمایه جمع‌آوری می‌کنند تا پرداخت‌های مالیاتی پایان سه ماهه را انجام دهند، تقویت شد. سهام در بازار سهام روسیه دوباره معامله می شود، اگرچه ارزش آنها کاهش یافته است.

بانک روسی VTB که هدف اصلی تحریم هاست، همچنان برای تجارت در اروپا باز است، جایی که میلیاردها یورو سپرده جمع آوری کرده است، عمدتاً از پس انداز کنندگان آلمانی. پس از تعلیق Visa (NYSE:) و Mastercard (NYSE:) در روسیه، سایر بانک های روسیه در حال بررسی سیستم کارت اعتباری UnionPay چین هستند.

و تحریم‌ها تاکنون بزرگترین راه نجات اقتصادی روسیه را دست نخورده گذاشته است – فروش انرژی به اروپا که می‌تواند تا 500 میلیون یورو (555 میلیون دلار) در روز با قیمت‌های فعلی باشد. روسیه خواستار پرداخت به روبل برای گاز از روز جمعه است که می تواند ارز را بیشتر تقویت کند.

مقامات می گویند که دولت بایدن اطمینان حاصل می کند که متحدان اروپایی کاملاً در مجازات پوتین همسو هستند و در عین حال برای تحت تأثیر قرار دادن رهبرانی که با ادامه جنگ در حاشیه نشسته اند تلاش می کند.

یک مقام ارشد آمریکایی که نخواست نامش فاش شود گفت: «ما باید به افزایش فشار بر روسیه و افزایش حمایت خود از اوکراین ادامه دهیم. این چالشی است که جهان آزاد و همه کشورهای دموکراتیک با آن مواجه است. و ما باید برای مدت طولانی آماده باشیم.»

مقابله با چین، هشدار به هند

این دیدارها پس از سفر هفته گذشته بایدن به اروپا انجام می شود و در حالی انجام می شود که روسیه و چین – دومین اقتصاد بزرگ جهان – هر چه بیشتر به یکدیگر نزدیک می شوند. وانگ یی وزیر امور خارجه چین روز چهارشنبه با همتای روس خود سرگئی لاوروف دیدار کرد و بر برنامه های پکن برای ادامه روابط دوجانبه و تقویت همکاری ها تاکید کرد.

یکی از مقامات اروپایی گفت که مذاکرات آدیمو معاون وزیر خزانه داری با همتایان اروپایی خود بر تحریم ها، تأثیر هند و چین بر تلاش های احتمالی روسیه برای فرار از تحریم ها و چگونگی کمک به کشورهایی مانند آلمان برای تامین انرژی مورد نیاز خود در صورت تحریم روسیه متمرکز بود.

وزارت خزانه داری گفت، در بروکسل، مقامات در مورد گام هایی برای “همسویی اجرای و اجرای تحریم ها، گسترش همکاری مشترک در مورد تحریم ها، و تعمیق بیشتر اتحاد تحریم های ترانس آتلانتیک” بحث کردند.

این مقام اروپایی گفت، یکی از مسائل کلیدی تقاضای روسیه مبنی بر اینکه خریداران خارجی هزینه واردات گاز روسیه خود را از روز جمعه به روبل بپردازند، در غیر این صورت با قطع عرضه بود. پایتخت های اروپایی این تقاضا را رد کرده اند و دولت آلمان آن را “باج گیری” می داند.

کاترین نوولی، یک مقام ارشد تجاری و دیپلمات سابق آمریکا، با تاکید بر دشواری حفظ شتاب تحریم‌ها و سایر اقدامات تنبیهی پس از کاهش خشم اولیه، گفت که این امر ضروری است که ایالات متحده به روابط خود با متحدان خود ادامه دهد.

در هند، سینگ، مشاور اقتصادی کاخ سفید، که رهبری تلاش‌ها برای هماهنگی واکنش غرب به جنگ را بر عهده داشت، به مقامات گفت که واشنگتن هیچ خط قرمزی برای خرید نفت تعیین نخواهد کرد، اما نسبت به تسریع خریدها هشدار داد.

هند وابستگی نظامی به فناوری و سخت افزار روسیه دارد و سعی کرده است روابط دیرینه خود را با روسیه و غرب متعادل کند. برخلاف دیگر اعضای گروه چهار کشور – ایالات متحده، ژاپن، استرالیا – روسیه را تحریم نکرده است.

سینگ پیش از ورود لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به پایتخت هند برای یک سفر دو روزه صحبت کرد.

(1 دلار = 0.9034 یورو)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.