مقامات اوکراینی به دنبال شواهدی از جنایات جنگی روسیه هستند

همانطور که گمان می رود، سرهی که در ماه ژوئن در روستای ویسوکوپیلیا در جنوب اوکراین درگذشت، 70 ساله بود، در حین گلوله باران سنگین توپخانه ای که اوکراین به دنبال بازپس گیری قلمرو از روس ها بود، بر اثر اصابت ترکش کشته شد. این روند وحشتناک توسط مقامات اوکراینی سازماندهی می شود که در

کد خبر : 290097
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲:۲۱
مقامات اوکراینی به دنبال شواهدی از جنایات جنگی روسیه هستند


همانطور که گمان می رود، سرهی که در ماه ژوئن در روستای ویسوکوپیلیا در جنوب اوکراین درگذشت، 70 ساله بود، در حین گلوله باران سنگین توپخانه ای که اوکراین به دنبال بازپس گیری قلمرو از روس ها بود، بر اثر اصابت ترکش کشته شد.

این روند وحشتناک توسط مقامات اوکراینی سازماندهی می شود که در حال جمع آوری شواهدی از چگونگی کشته شدن مردم و اینکه آیا جنایات جنگی احتمالی توسط نیروهای روسی در حال جنگ در اوکراین انجام شده است یا خیر.

آنها و بسیاری از بستگان درگیر، می خواهند روسیه را مسئول آنچه از زمان تهاجم تمام عیار این کشور به اوکراین در 24 فوریه رخ داده است، بشناسند.

تامیلا روز دوشنبه در حالی که کنار قبر موقت همسر فقیدش ایستاده بود به رویترز گفت: «البته، آنها باید مسئول همه چیز باشند، چه از نظر اخلاقی و چه از نظر فیزیکی. چقدر غم و اندوه به اینجا آورده اند. به بچه ها، به نوه ها.»

مانند بسیاری از اوکراینی‌های روستاها و شهرهایی که عمدتاً در تبادل توپخانه و نبردهای نزدیک با هم مسطح شده‌اند، او تا زمانی که توانست از ویسوکوپیلیا گریخت. سرهی تصمیم گرفت عقب بماند.

همچنین تتیانا موزیچکو، 58 ساله، معاون شهرداری محلی که با شنیدن صدای انفجارهای شدید به سمت خانه سرهی دوید. او گفت وقتی او را پیدا کرد هوشیار بود، اما جراحات وارده به پاها و پایین بدنش به حدی بود که جان باخت.

او در حالی که در یک روز سرد و بدون آفتاب به تامیلا دلداری می داد، گفت: «زخم ها با زندگی ناسازگار بودند.

پودر برف با عجله گورهایی را حفر کرد که به گفته موزیچکو، احتمالاً بیش از 20 روستایی کشته شده در جنگ در آنجا دفن شده اند.

آنها (نیروهای روسی) گفتند: چرا به سمت ما تیراندازی می کنید؟ ما آمدیم تا تو را آزاد کنیم. از آنها پرسیدم: ما را از چه چیزی آزاد کنید؟ از این واقعیت که ما خوب زندگی می کنیم، بهتر از شما؟»

او گفت امیدوار است روسیه در بالاترین سطح به خاطر سوء استفاده های ادعایی در طول جنگ، از جمله توسط دادگاه بین المللی کیفری در لاهه، پاسخگو باشد.

“آنها باید پاسخگوی هر کاری که انجام داده اند.”

مسکو پیش از این اتهامات را رد کرده است که غیرنظامیان را هدف قرار داده است و اتهامات مربوط به جنایات جنگی را رد کرده است. ده ها هزار نفر – اعم از جنگجو و غیرنظامی – در این جنگ کشته شده اند.

روسیه در اقدامی که آن را «عملیات ویژه» می‌خواند، نیروهای خود را به اوکراین فرستاد تا توانایی‌های نظامی همسایه جنوبی خود را تضعیف کند و افرادی را که ملی‌گرایان خطرناک می‌خواند، ریشه کن کند. کیف این توجیه را رد می کند و آن را ساختگی می داند.

تامیلا قرار بود شوهرش را در قبر دائمی دفن کند. طبق سنت، او کلاه، عینک و شانه سرحی را قبل از دفن جسد او در تابوت گذاشت.

زیر آتش

روسلان گاوریلوف، رئیس دفتر دادستانی منطقه در شهر مجاور بریسلاو، بر نبش قبر و معاینه نظارت داشت. از آنجایی که علت مرگ مشخص بود، او گفت که نیازی به کالبد شکافی نیست.

او و دیگرانی که در حال تحقیق در مورد جنایات احتمالی هستند، در حالی که درگیری در جریان است، با وظیفه غیرمعمول و گاهی خطرناک انجام این کار روبرو هستند.

هفته گذشته، دادستان اولگ پالاگنیوک در حال عکس گرفتن از آسیب های ناشی از حمله موشکی شبانه به یک بلوک آپارتمانی مسکونی در شهر خرسون بود که موشکی از آن سوی رودخانه دنیپرو به محله ای نزدیک اصابت کرد.

او به طور غریزی کلاه خود را به سر گذاشت، اما جایی برای پنهان شدن وجود نداشت و بنابراین به کارش ادامه داد.

کار پالاگنیک از زمانی که نیروهای روسی ماه گذشته از خرسون به سمت کرانه شرقی رودخانه دنیپرو عقب نشینی کردند، تشدید شد. پس از عقب نشینی در یکی از بزرگترین واژگونی های جنگ تاکنون، نیروهای روسی خرسون را گلوله باران کردند.

او به رویترز گفت: «تیم تحقیق وارد می‌شود، همه چیز را ضبط می‌کند و به سرعت صحنه را ترک می‌کند زیرا خطر گلوله باران مکرر وجود دارد».

«بعد از گلوله باران دیروز، نیمی از شهر دوباره برق، آب و ارتباط ندارد. واقعا خیلی سخته اما ما باید کار کنیم.»

وی افزود که در مدت زمان پس از آزادسازی این شهر، دادستان های محلی 1500 جنایت مشکوک را در شهرستان خرسون ثبت کرده اند. این برای او و تیمش خیلی زیاد است که نمی‌توان آن را به درستی بررسی کرد.

تحقیقات جنایات جنگی متعددی در اوکراین علیه عاملان مظنون درگیری در جریان است که به زمان الحاق غیرقانونی کریمه به روسیه در سال 2014 برمی‌گردد.

انتظار می رود که مقامات قضایی محلی غرق در پرونده های مربوط به عاملان سطح بالا، جنایات جمعی و نقض گسترده قوانین بشردوستانه را به قوه قضاییه دائمی جنایات جنگی جهان، دیوان کیفری بین المللی، منتقل کنند.

آندری کوستین، دادستان کل اوکراین، با کمک تیمی از کارشناسان حقوق بشردوستانه بین‌المللی که در کنار دادستان‌هایی مانند پالاگنیک کار می‌کنند، تعیین می‌کند که کدام پرونده‌های خاص در نهایت به لاهه می‌رود.

روسیه نیروهای اوکراینی را متهم به سوء استفاده از خود کرده است.

بیش از 50000 مورد جنایات بین المللی توسط دادستان کل اوکراین از زمان تهاجم تمام عیار روسیه گزارش شده است. صدها مورد جنایات جنگی، نسل کشی و جنایات تجاوزکارانه توسط مقامات اوکراینی در حال پیگیری است.

(نویسنده توسط مایک کولت وایت؛ ویرایش توسط مایک کولت وایت و آنگوس مک سوان)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.