مقامات امنیتی مصر با حزب‌الله کانال ارتباطی محرمانه زدند/محور گفتگو ایران است

منابع مصری به سایت العربی الجدید گفتند، مسؤولان پرونده لبنان در دستگاه اطلاعات مصر اخیرا کانال‌های ارتباطی محرمانه‌ای را با حزب‌الله لبنان فعال کرده‌اند. برای اولین بار پس از مدت‌ها تماس مستقیمی میان مسؤول ارشد این دستگاه و نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان برقرار شد و دو طرف درباره پرونده‌های مشترک مثل اوضاع نوار

کد خبر : 81614
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مقامات امنیتی مصر با حزب‌الله کانال ارتباطی محرمانه زدند/محور گفتگو ایران است



منابع مصری به سایت العربی الجدید گفتند، مسؤولان پرونده لبنان در دستگاه اطلاعات مصر اخیرا کانال‌های ارتباطی محرمانه‌ای را با حزب‌الله لبنان فعال کرده‌اند. برای اولین بار پس از مدت‌ها تماس مستقیمی میان مسؤول ارشد این دستگاه و نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان برقرار شد و دو طرف درباره پرونده‌های مشترک مثل اوضاع نوار غزه و میانجیگری مصر میان گروه‌های فلسطینی که از حمایت حزب‌الله برخوردارند و اشغالگری رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کردند. همچنین درباره پرونده سوریه و نقش حزب‌الله در کنار نظام سوریه و اوضاع لبنان در سایه بحران اقتصادی و تشکیل دولت بحث شد.

به گفته منابع، پرونده‌های آتش‌بس غزه و بحران لبنان بخش بیشتری از گفت‌وگوهای اخیر مسؤولان مصری و نعیم قاسم را به خود اختصاص داده بود. مسؤولان مصری رهبری حزب‌الله را به هماهنگی درباره اوضاع غزه و ممانعت از تشدید اوضاع در زمان کنونی دعوت کردند.

این منابع می‌گویند فعال سازی کانال‌های ارتباطی میان مصر و حزب‌الله در راستای آغاز تماس‌های مصر با ایران برای روند جدیدی از روابط میان دو کشور است.

منابع اعلام کردند، اخیرا پژوهش کاملی درباره پرونده‌ها از جمله پرونده حزب‌الله و تأثیر رویکردهایش بر منافع مصر و لزوم فعال سازی کانال‌های ارتباطی با آن صورت گرفت به ویژه اینکه مصر میزان تأثیر حزب‌الله بر فلسطین را از طریق روابط محکمش با گروه‌های فلسطینی که باعث می‌شود در برخی مواقع درباره تنش با طرف اسرائیلی تصمیم گیرنده باشد، می‌داند.

این منابع اعلام کردند، مصر مایل است نه تنها در پرونده‌های خاورمیانه در مقابل گروه‌های غربی برگ برنده‌هایی داشته باشد بلکه می‌خواهد برگ برنده‌هایی داشته باشد که دستاوردهای قاهره را در مقابل شرکایش در شورای همکاری خلیج فارس افزایش دهد. مصر خودش را میانجیگری می‌داند که روابط میان دو محور ایرانی و شورای همکاری خلیج فارس را اداره می‌کند.

به گفته منابع، تماس میان مسؤولان مصری و نعیم قاسم درباره امکان فراهم کردن فضا برای تشکیل دولت جدید لبنان نیز بود.

310 310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.