مقامات ارشد بانک کانادا پس از تصمیم گیری نرخ صحبت می کنند

[ad_1] (رویترز) – در زیر برخی از نقل قول های کلیدی از کنفرانس خبری تیف مکلم، رئیس بانک کانادا و کارولین راجرز، معاون ارشد رئیس بانک کانادا در روز چهارشنبه پس از اینکه بانک مرکزی نرخ بهره را 50 واحد پایه افزایش داد و به 3.75 درصد رساند، آورده شده است. ماکلم در مورد چشم

کد خبر : 272637
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶
مقامات ارشد بانک کانادا پس از تصمیم گیری نرخ صحبت می کنند

[ad_1]

(رویترز) – در زیر برخی از نقل قول های کلیدی از کنفرانس خبری تیف مکلم، رئیس بانک کانادا و کارولین راجرز، معاون ارشد رئیس بانک کانادا در روز چهارشنبه پس از اینکه بانک مرکزی نرخ بهره را 50 واحد پایه افزایش داد و به 3.75 درصد رساند، آورده شده است.

ماکلم در مورد چشم انداز اقتصادی

ما انتظار رشد تقریباً صفر را برای چند فصل آینده داریم و به طور دقیق تر، سه ماهه آخر سال جاری، نیمه اول سال آینده. پس از آن ما انتظار داریم رشد افزایش یابد. بنابراین، با رشد نزدیک به صفر برای چند فصل آینده، به همان اندازه احتمال دارد که به برخی از مثبت‌های کوچک نیز برخی از منفی‌های کوچک را دریافت کنیم. بنابراین می‌توانیم شاهد انقباض در تولید ناخالص داخلی باشیم، می‌توانیم شاهد رشد بسیار کم در تولید ناخالص داخلی باشیم. چیزی که ما انتظار نداریم این است که انتظار انقباض شدید را نداریم.»

ماکلم در سرعت افزایش نرخ

«این مرحله سخت‌گیری به پایان خواهد رسید. ما داریم به آن نقطه نزدیک می شویم، اما هنوز به آنجا نرسیده ایم. بنابراین ما انتظار داریم که نرخ بهره بیشتر از این افزایش یابد و بر اساس تحولات آینده، سرعت را تعیین کنیم.»

مکلم درباره تحولات جهانی

اخیراً شاهد کاهش قیمت‌های جهانی انرژی بوده‌ایم، زنجیره‌های عرضه جهانی در حال حل شدن هستند. اما عدم قطعیت زیادی در سطح جهانی وجود دارد. مطمئناً می‌توانیم شاهد اختلالات مجدد در بازار انرژی و افزایش قیمت‌های انرژی باشیم. ما می توانیم شاهد اختلالات جدیدی در زنجیره تامین جهانی باشیم. نکته اصلی این است که ما نمی توانیم برای کاهش تورم در کانادا به تحولات جهانی تکیه کنیم.

مککلم در مورد کند شدن قابل توجه اقتصاد

“ما در چند فصل آینده متوقف شده ایم… برای دقیق تر، رشد در سه ماهه چهارم امسال و دو سه ماهه اول، نیمه اول سال آینده نزدیک به صفر است. این بدان معناست که، بله، یک زوج، دو، سه چهارم رشد اندکی منفی به اندازه دو یا سه چهارم رشد کمی مثبت است. این یک انقباض شدید نیست، اما کاهش قابل توجهی در اقتصاد است.

مکلم در مورد شواهد کاهش اقتصاد

ما همچنین شاهد شواهد واضحی هستیم که نشان می‌دهد اقتصاد در حال کند شدن است.»

ماکلم در مورد اندازه افزایش نرخ در آینده

در جلسات قبلی ما در ماه های ژوئیه و سپتامبر، ما 100 (bps) و 75 افزایش یافتیم. بنابراین با ورود به این جلسه، نرخ های بهره در حال حاضر به طور قابل توجهی بالاتر بود. ترکیب این واقعیت با این واقعیت که اکنون نشانه‌های واضحی وجود دارد که اقتصاد در حال کند شدن است، ما قضاوت می‌کنیم که مناسب بود سرعت افزایش نرخ‌های سیاستی خود را از گام‌های بسیار بزرگ به یک گام بزرگ کاهش دهیم.»

ماکلم در مورد کند شدن سرعت افزایش نرخ ها

با نگاهی به آینده، ما همچنین نشان دادیم که انتظار داریم نرخ بهره بیشتر شود. بنابراین این نشان می دهد که در حالی که … می تواند یک گام بزرگتر از معمول باشد، یا ممکن است بتوانیم به مراحل عادی تر و کوچکتر برویم. ما به پایان این مرحله فشرده نزدیک می شویم. اما ما هنوز آنجا نیستیم.»

(گزارش توسط فرگال اسمیت، اسماعیل شیل و استیو شرر؛ گردآوری شده توسط دنی توماس)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.