مقامات آمریکایی: پیام متفاوت ایران از طریق اروپا به آمریکا درباره حمله به اسرائیل

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز به نقل از ایرنا، تارنمای آکسیوس روز جمعه به وقت محلی نوشت: ایران از طریق کانال های ارتباطی دیگر از جمله تماس با وزرای خارجه انگلیس، استرالیا و آلمان با همتای ایرانی خود در روز پنجشنبه پیام متفاوتی را ارسال کرده است. این رسانه آمریکایی به نقل از دو مقام

کد خبر : 484071
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۸
مقامات آمریکایی: پیام متفاوت ایران از طریق اروپا به آمریکا درباره حمله به اسرائیل

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از ایرنا، تارنمای آکسیوس روز جمعه به وقت محلی نوشت: ایران از طریق کانال های ارتباطی دیگر از جمله تماس با وزرای خارجه انگلیس، استرالیا و آلمان با همتای ایرانی خود در روز پنجشنبه پیام متفاوتی را ارسال کرده است.

این رسانه آمریکایی به نقل از دو مقام آمریکایی نوشت: پیام ایران در این تماس‌ها مشخص تراست و نشان می‌دهد که هدف ایرانی‌ها پاسخی محدود است که منجر به تشدید تنش منطقه‌ای نخواهد شد.

این رسانه آمریکایی نوشت: یکی دیگر از مقامات آمریکایی گفت که ایالات متحده آمریکا مستقیماً از طریق کانال رسمی ارتباطی سوئیس با ایران در ارتباط بوده و ایران تهدیدات را از این کانال اعلام نکرده است.

دو مقام آمریکایی نیز به سی‌بی‌اس نیوز گفتند که انتظار می‌رود حمله بزرگ ایران به اسرائیل در روز جمعه انجام شود و احتمالا شامل استفاده از بیش از 100 پهپاد و پرتاب ده‌ها موشک به سمت اهداف نظامی در داخل اسرائیل باشد.

این مقامات گفتند که دفاع در برابر حمله ای به این بزرگی برای اسرائیلی ها چالش برانگیز خواهد بود. آنها همچنین احتمال می دهند که ایرانی ها حمله ای در مقیاس کوچکتر را برای جلوگیری از تشدید تنش انتخاب کنند.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: آنتونی بلینکن وزیرخارجه ایالات متجده آمریکا در ساعات گذشته مشغول دیپلماسی بوده و با همتایان خود، ترکیه، چین و عربستان صحبت کرده تا اعلام کند این تشدید تنش به نفع هیچکس نیست و آنها باید از ایران بخواهند تنش ها را تشدید نکند.

میلر همچنین ادامه داد: ما همچنین با متحدان اروپایی صحبت کرده ایم‌ تا به ایران بگویند تشدید تنش به نفع این کشور و منطقه نیست.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال گفت: بلینکن روز گذشته با یوآو گالانت وزیر دفاع (جنگ) اسرائیل گفتگو کرد تا بر تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید کند.

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره تماس های تلفنی بلینکن با وزرای خارجه دیگر کشورها از جمله چین و میزان موفقیت آن و نیز تمایل آنها برای عدم تشدید تنش ها گفت که نمی خواهد به جای این کشورها صحبت کند و این کشورها خود صحبت خواهند کرد.

میلر در عین حال تصریح کرد: نکته ای که وزیر امور خارجه به هر یک از همتایان خود چه در منطقه و چه خارج از منطقه – اشاره کرده، این است که تشدید بیشتر این درگیری فقط به اسرائیل آسیب نمی زند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.